A kormány médiavásárlója a SZDSZ kampányában is vásárolt

2002.08.01. 14:50
Horn Gábor, a szabad demokraták kampányfőnöke szerint nincsen abban semmi kivetnivaló, hogy az a cég lett a kormány médiafoglalója, amelyik a kisebbik kormánypárt kampányában is hasonló feladatokat látott el. Mondok Árpád, az MC Média Kft. ügyvezetője szerint sincs összefüggés a két megbízás között. A kormányszóvivő úgy nyilatkozott, a meghívásos pályázat résztvevői közül a későbbi nyertes tette a legolcsóbb ajánlatot.
Negyvennégymillió forintért az MC Média Kft.-t bízta meg a kormány a száznapos programot népszerűsítő kampányához szükséges médiafoglalásokkal. A reklámokban a nyugdíj-kiegészítésre, a dupla családi pótlékra, illetve a közalkalmazotti béremelésekre hívják fel a figyelmet.

Gál J. Zoltán kormányszóvivő az Index kérdésére korábban már közölte, hogy a megbízást a cég meghívásos pályázaton nyerte el, és azért ezt a vállalkozást bízták meg a feladattal, mert ők adták a legkedvezőbb ajánlatot. Gál az Index kérdésére elmondta, hogy ugyanaz a bírálóbizottság döntött a kampány ügyében, amelyik az augusztus 20-i ünnepségek rendezési jogával is foglalkozott. A testület névsorát azonban sem most, sem korábban nem hozta nyilvánosságra.

A bizottság elnöki funkcióit a kormányszóvivő látta el, tagjai pedig a MeH egyik helyettes államtitkára, egy közbeszerzési szakember, valamint a kancellária egyik munkatársa voltak.

Három közül a legjobb

Gál J. Zoltán elmondta, hogy a pályázatra az MC Média mellett a magyar piac másik két meghatározó cégét, az Ortimumot és a MindShare-t hívták meg. A testület végül az MC Média ajánlatát találta a leghatékonyabbanak, amelynek kampánya személyenként hat forintba kerül. Sőt, a cég vezetőjének szerdai közlése szerint a kampány még ennyibe sem fog kerülni, mert a kormány reklámozása olcsóbb, mint a piaci reklámok. A nyertes cég egyébként 100%-ban a MediaCom Middle and Eastern Europe Gmbh tulajdona, a Grey Inc.része.

Az MC Média mielőtt kormányzati feladatokat kapott volna az SZDSZ választási kampányában is közreműködött médiafoglalóként. Horn Gábor, a MeH politikai államtitkára, a kisebbik koalíciós párt kampányfőnöke az Index érdeklődésére úgy fogalmazott: nincsen semmi rendkívüli abban, hogy az egyik legnagyobb magyarországi médiafoglaló ügynökséggel korábban az SZDSZ, most pedig a kormány működik együtt.

A Happy End árnyéka

A szabad demokrata ügyvivő szerint nem hasonlítható a mostani megbízás a Happy End Kft. korábbi tevékenységéhez, mivel itt versenyeztetés után nyert kormányzati munkát az MC Média, a pályamunkát pedig a kormányszóvivő által vezetett bírálóbizottság nyilvánította győztesnek, nem pedig az SZDSZ.

Ráadásul itt egyszeri feladatról volt szó, nem arról, hogy négy éven át kizárólagosan ezzel a céggel dolgoztatnak. Mondok Árpád, az MC Média ügyvezetője az Indexnek azt mondta, mostani megbízásuk nincs összefüggésben azzal, hogy az SZDSZ kampányában is médiafoglalók voltak. Megjegyezte ugyanakkor, hogy ha egy vállalkozás elért egy bizonyos üzleti kört, akkor arra kell törekednie, hogy onnan minél több munkát kapjon. "Ez azonban üzlet és nem politika" - hangoztatta a cégvezető.