Nem tettek le a kék metró meghosszabbításáról

2003.06.18. 07:09
Őszre kell kidolgozni a hármas metró meghosszabbításának tervét - nyilatkozta a Népszabadságnak Vajda Pál főpolgármester-helyettes. A hármast eredetileg Káposztásmegyerig vezették volna, ezért nem épült MÁV-állomás a lakótelep mellett.
Őszre ki kell dolgozni a 3-as metró meghosszabbításának tervét, amelyről még az idén tárgyal a Fővárosi Közgyűlés - nyilatkozta a Népszabadságnak Vajda Pál, főpolgármester-helyettes. A politikus szerint a 3-as vonal végigvezetése az eredetileg Káposztásmegyerre tervezett végállomásig gyorsabban és olcsóbban megvalósítható, mint a szentendrei és a ráckevei HÉV ugyancsak tervbe vett összekötése.

Vajda úgy véli, hogy a fővárost a katasztrofális tömegközlekedési helyzetből egyedül a kötött pályás rendszer képes kivezetni. Legfontosabbnak a 4-es metró építése mellett annak meghosszabbítását, a Keleti pályaudvartól a Bosnyák térig vezető négy megállónyi szakasz építésének előkészítését tartaná fontosnak. A tervezett másik két metró közül viszont a 3-as befejezése tűnik elérhetőbbnek, bár egyelőre ez is csak távlati terv.

Az újpesti metrót - emlékeztet a Népszabadság - eredetileg a káposztásmegyeri lakótelepig tervezték kivinni. Ha nem így lett volna, egészen más lenne most a lakótelep arculata és közlekedési hálózata, mivel a MÁV vasúti megállót tervezett Káposztásmegyerre. A főváros akkor a metróépítési terv miatt megvétózta az elképzelést.