Nem valósul meg az a cél, hogy a választók minden külső befolyás nélkül gondolhassák át döntésüket az utolsó napon, hiszen a pártok nem függesztik fel a kampányolást a kampánycsend beálltával, állítja a Political Capital. Az intézet közleménye szerint a pártok üzenetei továbbra is elérhetőek, az interneten és mobiltelefonokon terjedő információkat senki nem korlátozza. Az Országos Választási Bizottság is elismerte, hogy négy évvel ezelőtt teljesen felkészületlenül érte az sms-ben folytatott kampányolás.
Emellett nem szedik le a plakátokat, sőt akár hivatalosan nem beazonosítható plakátok is kikerülhetnek, a mindenkori kormány pedig intézkedéseket is hozhat, miközben a többi pártnak erre nincs lehetősége. Ráadásul mindennél nagyobb hatása lehet a személyes környezetből származó befolyásnak, amit gyakorlatilag lehetetlen kizárni.
A közvélemény-kutatásokra vonatkozó nyolc napos moratóriumot is eltörölné a Political Capital, mivel a választás előtt kilenc nappal megjelenő eredmények a választás előtt 10-15 nappal készülnek, tehát az adatok nem tükrözik hűen a kampányt. Ez necsak aláássa a közvélemény-kutatásokkal szembeni bizalmat, de az információhoz való hozzáférés alkotmányos jogát is sérti. A Political Capital megjegyzi: a komoly demokratikus hagyományokkal rendelkező országokban nem léteznek olyan megszorítások, amelyek kizárólag a választás napjára vonatkoznak.