További Belföld cikkek
Egészségügyi okok
2005-ben ki kell vonni a forgalomból azokat a kétütemű autókat, amelyek túllépik a szénhidrogén-kibocsátás most rögzített határértékét |
Nem tüntetnek
A rendelet nem érte váratlanul a Trabant-Wartburg Klub elnökét, Muczán Gábort. Muczán az Indexnek elmondta, hogy egyelőre nem terveznek válaszlépést, és a demonstrációkat is ki lehet zárni, "hiszen megígértük a minisztériumnak". - Tárgyalásos megegyezést szeretnénk, hiszen tisztában vagyunk a környezeti ártalmakkal. A mi célunk az, hogy minél zökkenőmentesebb legyen az átállás - fogalmazott Muczán. Az elnök elmondta, hogy az aktuális gazdasági helyzettől teszik függővé a 360 ezer kétütemű autó érdekét képviselő szervezet tárgyalási stratégiáját. "Azt sem szabad elfelejteni, hogy 2005-ben a legfiatalabb kétütemű autó is 15 éves lesz, hiszen '91-től tilos ilyen autót behozni az országba. Így még nem tudjuk, hogy mekkora lesz az érintettek köre" - zárta a beszélgetést Muczán.
Drágul a zöldkártya
A most kiadott rendelet értelmében ősztől szigorítják az autók környezetvédelmi felülvizsgálatának rendjét. A zöldkártyák kiadásáért szeptembertől egységes hatósági díjat kell fizetni, amelynek ára gépkocsifajtánként különbözik. Ez az árak növekedését és differenciáltságát okozza: a legolcsóbb vizsgálat 2500, a legdrágább 8000 forintba kerül majd szeptembertől. A különbséget az autók eltérő vizsgálati módszerei okozzák. A felülvizsgálatot a területileg illetékes közlekedési felügyelet által kijelölt műhelyekben végezhetik, és Kovács utalt arra is, hogy az ellenőrzők ellenőrzését is szigorítani akarják. A Magyar Hírlap úgy tudja: a megfelelt járművek nem csak a zöldkártyával, hanem egy, a rendszámra rögzített plakettel is igazolhatják gépkocsijuk környezetvédelmi alkalmasságát.