Kétmilliárddal drágábban vesz 'óriáshernyókat' a főváros?

2003.02.27. 10:31
A Fővárosi Önkormányzat a villamos tenderen a legdrágább ajánlatot készül elfogadni - írja a Magyar Hírlap. A Siemens jelenleg 2 milliárd forinttal adott drágább ajánlatot ellenfeleinél, az Alstoménál, illetve a Bombardierénál. A 4-es és 6-os villamos vonalán közlekedő 54 méteres szerelvények, az ún. óriáshernyók Demszky ígérete szerint Európa legkorszerűbb villamosai lesznek.
A legdrágább villamosokat vásárolhatja meg a Fővárosi Önkormányzat a Nagykörútra - értesült a Magyar Hírlap. A nemrégiben lezárult közbeszerzési pályázatra három ajánlat érkezett, amelyek közül a győzelmi esélyekkel induló Siemens ajánlata közel 2 milliárd forinttal magasabb, az Alstoménál, illetve a Bombardierénál. A korábban eredménytelenné nyilvánított villamos tenderen a Siemens 30 százalékkal adott magasabb ajánlatot a Bombardier pályázatánál.

A drágább maradt

Deák András, a pályázatokat elbíráló bizottság kereszténydemokrata tagja szerint a Siemens igen erős érdekérvényesítő képességekkel rendelkezik mindkét politikai oldalon, így fordulhat elő, hogy a több tízmilliárd forintos beszerzésnél is ez a cég a legesélyesebb. A pályázat eredményhirdetése pénteken reggel lesz a BKV Rt. központjában - nyilatkozták az Indexnek a Fővárosi Önkormányzat közlekedésügyi osztályán.

Az eredményt a polgármesteri hivatal szándéka szerint csak azt követően hozná nyilvánosságra, hogy megkötötték a szerződést a győztes céggel. A 41 milliárd forintos beszerzés háromnegyedét az Európai Fejlesztési Bank hiteléből, kormánygaranciával finanszírozza a főváros. A Napi Gazdaság által megkérdezett egyik cég tájékoztatása szerint a BKV a hét elején már döntött, és már csak a főváros jóváhagyása szükséges.

Mindent a kényelemért

A pályázat negyven villamosra vonatkozik, amelyek 2004 végétől közlekednének a Nagykörúton. A feltételek szerint a gyártónak a szerződés megkötése után két éven belül kellene leszállítania az első két járművet, s negyven hónap áll a győztes rendelkezésére az összes jelenleg futó villamos leváltására.

Az új villamosok korszerűek, komfortosak, alacsonypadlósak lesznek amelyeket a mozgáskorlátozottak és a babakocsival közlekedő utasok is kényelmesen használhatnak majd. Demszky korábban azt állította, hogy ezek lesznek majd Európa legkorszerűbb és leghosszabb, 54 méteres szerelvényei, amelyek - szerelvényenként - 350 utast szállíthatnak, a jelenlegi 322 férőhelyes kocsikat felváltva.