Osztályozás csak negyedikes kortól
Árok Antal, a Pedagógusok Szakszervezetének alelnöke úgy véli: szerencsésebb lenne a kétféle értékelési mód együttes alkalmazása. A PDSZ szerint a szülők nagy többsége a szöveget mindenképpen "le akarja majd fordítani jegyre".
Árok Antal alelnök az MTI kérdésére elmondta: az eddigi hagyományok alapján van egyfajta elvárás az osztályzatok kapcsán, amelyek értékrendet fejeznek ki. A gyermekek ösztönzése szempontjából szerencsésebb lenne, ha a szöveges értékelésre és osztályzásra egyaránt lehetőség lenne. A tárca indoklása szerint a 6-8 éves kor az önértékelés kialakulása szempontjából igen érzékeny időszak. Az iskolába lépő gyerek még nem tudja a teljesítményét és személyiségét elkülöníteni, ezért a teljesítményre kapott osztályzatot egész személyiségére vonatkoztatja. Ez korlátozhatja az előrelépés lehetőségeit, káros következménnyel járhat további fejlődésére.