Fizetett kormányhirdetések a gazdaság helyzetéről

MTI
2005.12.05. 18:11

Háromhetes hirdetési kampányt indított hétfőtől a kormány a magyar gazdaság valós helyzetének ismertetésére - jelentette be Batiz András kormányszóvivő sajtótájékoztatón. Az akció során hatféle gazdasági tárgyú hirdetés jelenik meg újságokban 48,1 millió forint plusz áfa összköltségen a Központi Statisztikai Hivatal, az unió statisztikai hivatala, az Ernst and Young, a kormányprogram, valamint az autópálya-törvény adatait használva.

Kóka János gazdasági miniszter a hirdetési kampány elindítását azzal indokolta: szeretnék, ha az emberek tisztán látnák a magyar gazdaság tényeit. "Azt látom, hogy Magyarországon a gyorsan növekvő gazdaság és a nagybefektetői érdekekre leselkedő egyik legmarkánsabb veszély a politikai közbeszéd színvonala, amely nem ismeri el a reálszféra teljesítményét, és nemzethalál hangulatot kelt akkor is, amikor példátlan gazdasági erősödésnek vagyunk tanúi" - fogalmazott a tárcavezető. Megjegyezte: ez mit sem von le abból, hogy az állami szolgáltatás minőségén javítani és költségein csökkenteni kell.

Batiz András a kormányzati kommunikációs kiadásokat ért fideszes kritikák kapcsán elmondta: az Orbán-kormány 2001-ben 6,9 milliárd forintot fizetett ki ilyen célokra, míg a jelenlegi kabinet idei költése 2,2 milliárd forint körül alakul. Az MSZP-SZDSZ kormány 2002-től lakossági tájékoztatásra és állami ünnepségek lebonyolítására összesen 7,5 milliárd forintot költött.