A klímaváltozás elleni harc mindenki ügye, a társadalom minden részének hozzá kell járulnia a küzdelemhez - foglalt állást az Európai Unió, és ebben a szellemben meghirdette a "Rajtad múlik a klímaváltozás" című kommunikációs kampányt. A 4,7 millió euró (12 milliárd forint) költségvetésű akciósorozat keretében médiahirdetések, transzparensek hirdetik majd a környezettudatos életmódot, és köztéri szobrokat öltöztetnek kampánypólókba. A mozgalom honlapja www.climatechange.com mától már üzemel.
Az EU többet fog költeni azokban a tagállamokban, amelyekben eddig nem volt ilyen akció; ilyen Magyarország is. Itthon lesznek tv- és újsághirdetések is.
A Brüsszel által kiadott tájékoztató szerint az európai polgárok környezettel kapcsolatos aggodalmai közt előkelő helyen szerepel a klímaváltozás. Ezzel szemben nagyon sok ember úgy érzi, hogy a klímaváltozás elleni küzdelem nem az ő felelőssége, hanem másoké: politikusoké vagy az ipari szektoré.
A kampány alcíme szerint az egyének sokat tehetnek az ügy érdekében. A háztartások az üvegházhatású gázok kibocsátásának 16 százalékáért felelnek közvetlenül az EU-ban - ez főleg az energiafelhasználásból adódik. Az autóhasználat tíz százalékkal járul hozzá a kibocsátáshoz, és közvetetten is rontjuk a helyzetet. Olyan dolgokat vásárolunk, amelyeket energiával állítanak elő, szemetet termelünk. A kampány célja, hogy megmutassa, a mindennapi életben jelentősen csökkenthető az üvegházhatású gázok kibocsátása.