Hatvanmilliót kapott a Magyar Csapat

2001.12.22. 17:11
A magyar sport karácsonyi ajándékát a Magyar Villamos Művek adományozta. A válallt ugyanis hatvanmilliót áldoz a Magyar Csapat programra, ily módon támogatja a programban szereplő tizenkét sikersportágat, és azoknak jeles képviselőit.
Abszolút mértékben sikersztorinak minősíthető a Magyar Csapat alig több, mint egy hónapos működése, hiszen szombat délután hatvanmilliós szponzori megállapodást kötött a Magyar Csapat programot működtető Sportmarketing Kft. illetve a Magyar Villamos Művek (MVM).

Sportolóink 496 érmet szereztek a világversenyeken

A sportmarketing program tizenkét - atlétika, birkózás, kajak-kenu, kézilabda, kosárlabda, labdarúgás, öttusa, tenisz, torna, úszás, vívás, vízilabda sportágat foglal magában, és a kezdeményezés célja az, hogy a magyar sportba áramló forrásokat ily módón jelentősen kibővítse. A sajtótájékoztatót megnyitó dr. Deutsch Tamás ifjúsági és sportminiszter kifejtette, hogy a magyar sport stílszerű karácsonyi ajándéka ez a támogatás.

"A magyar sport - folytatta - idén ugyanis nagyszerű évet zárt, összesen 496 érmet nyertek sportolóink a világversenyeken." Emellett az olimpiai pontszámítást tekintve is kiváló évet zártunk, hiszen 173 pontot szereztek élversenyzőink. A miniszter megjegyezte azt is, hogy ez a világszínvonalú koncepció mindenképpen megvalósítható itthon is, és ennek jó példája ez az együttműködés.

Zene helyett - sport

Katona Kálmán az MVM elnök-vezérigazgatója ismertette, hogy korábban elsősorban a zenét támogatták, de mivel a sport segítségével szélesebb körben lesz ismert vállalatuk munkája, ezért döntöttek úgy, hogy részt vesznek a sport kiemelt támogatásában - egyébként kérték, hogy felvételt nyerjenek a támogatók közé -, és ezentúl nem csak tömegsport rendezvényeket támogatnak.

Váczi János a Sportmarketing kft. első embere elsőként örömének adott hangot, hiszen két hónapja még csak papíron szerepeltek a grafikonok, táblázatok, ám mostantól érzékelni lehet az elképzeltek realitását, illetve megvalósíthatóságát. Váczi kiemelte, hogy ezek még csak a kezdeti lépések, és hozzátette, hogy hamarosan az egyik legjobban prosperáló cég lehet az ISM száz százalékos tulajdonában álló kft. Mi több, abban is reménykedik, hogy nemsokára az egyik legnagyobb - sporttal foglalkozó - cég lesz az irányítása alatt működő.

Amerikában hatmilliárd dollár jut a sportmarketingre

Váczi érdekességéként megemlítette, hogy az Amerikai Egyesült Államokban a sportmarketingre szánt pénzek - a múlt évhez képest tizenhat százalékos növekedést mutatva - elérik a hat milliárd dollárt. Az európai viszonylatot is felvázolta, és ebből kiderült, hogy 300 cég támogatásai közül közel nyolcvanöt százalék jut a sportra, vagyis szerte Európában gyümölcsöző befektetésnek tartják a sportot.

Balogh Gábor

Az összejövetelen a Sport1 televízió csatorna részéről Borsány András ügyvezető is aláírt egy szerződést, melyben azt rögzítik, hogy a csatorna félórás magazinműsort szentel a program sportágainak bemutatására. "Olyan háttérműsort készítünk, amelyikben az áldozatkész munkát emeljük ki. A műsort állandó időpontban sugározzuk, pénteken negyed kilenckor. A műsor egyik műsorvezetője, az idei év legjobb férfi sportolója, Balogh Gábor világbajnok lesz."

A kiosztás rendszere még kidolgozás alatt áll

Váczi János az Index érdeklődésére kifejtette, hogy pontosan még nem határozták meg a szempontrendszert, ami alapján a befolyó összegeket a sportágak között szétosztják, de a soron következő év első feladati között a rendszer kialakítása szerepel.