Hella
10 °C
25 °C

Sorsdöntő futam előtt a ralisok

2003.08.08. 11:07
A ralisok az év versenyének nevezik a péntek délután a West End elől rajtoló Budapest-ralit. A címvédő, hatszoros magyar bajnok Tóth János nyernie kellene, ha fel kíván zárkózni, és életben kívánja tartani összetettbeli győzelmének reményeit.
A magyar bajnokság hatodik futama, a Budapest-rali másfélszeres szorzóval számít bele az összetett értékelésbe, emellett az Európa-bajnoki sorozatnak is az egyik viadala.

A program
2003. augusztus 8. (péntek)
Rajt - Budapest, West End City Center 17.15
Prológ - Pesti alsó rakpart 17.30
2003. augusztus 9. (szombat)
Rajt - Eger 7.00
Gy. 1. - Egerszalók-Verpelét
Gy. 2. - Terpesi elágazás-Egerbakta
Gy. 3. - Egerszalók-Verpelét
Gy. 4. - Zagyvaróna-Tótújfalu
Gy. 5. - Terpesi elágazás-Egerbakta
Gy. 6. - Egerszalók-Verpelét
Gy. 7. - Zagyvaróna-Tótújfalu
Gy. 8. - Terpesi elágazás-Egerbakta
Gy. 9. - Szuha-Mogyorósorom
Gy. 10. - Mátraszentimre-Mátrakeresztes
Gy. 11. - Szuha-Mogyorósorom
Gy. 12. - Mátraszentimre-Mátrakeresztes
2003. augusztus 10. (vasárnap)
Rajt - Budapest, West End City Center 7.00
Gy. 13. - Nagytarcsa-Nagytarcsai út
Gy. 14. - Kerepes-Mogyoród
Gy. 15. - Nagytarcsa-Nagytarcsai út
Gy. 16. - Kerepes-Mogyoród
Cél - Budapest, West End City Center
A tét igen nagy, kivált a címvédő ifjabb Tóth János számára, aki az összetettben ezúttal csak a harmadik helyet foglalja el, és huszonkét és fél ponttal van lemaradva a 77,5 ponttal vezető Benik Balázs mögött. (A második Szabó Gergő kettővel van előtte.) Az első hely húsz pontot ér, a második tizenötöt, jelen esetben ennek a másfélszeresét.

Az idei évad érdekessége, hogyha a Ford Focust kormányzó Benik most és a következő két futamon is második lesz, akkor a Peugeot volánjánál ülő Tóth győzelme esetén sem képes befogni a rangsorban.

Benik a futam előtt így értékelt: Nagyon sokat dolgoztunk erre a versenye, hiszen részben hazai pályákon megyünk. Mostanra minden összeállt, azt mondhatom, hogy tökéletesen felkészültünk.

Hozzátette: "Igazán lényeges, hogy a tavalyi versenytől eltérően már nekem sem teljesen újak az aszfaltos pályák, mindenhonnan vannak bevált beállítási adataink és azért ez nagy előny. Szükségünk van a lehető legtöbb pontra és ennek érdekében minden tőlünk telhetőt megteszünk, de ez nem jelenti azt, hogy felesleges kockázatot vállalunk. Viszonylag nagy előnnyel vezetjük a bajnokságot, de a raliban a célig semmi sem biztos, ezért most kell csak igazán észnél lennünk. A legfontosabb a célbaérés és a pontszerzés.

Tóth ugyanakkor azt emelte ki, hogy a murvás részeket még nem készítették elő tökéletesen a kijelölt időpontra, így még csütörtökön is tréningeztek.