Solberg nyerte a rali-világbajnokságot

2003.11.09. 18:03
Jóllehet az utolsó futam előtt két citroenes pilóta állt az élen az összetett pontversenyben, végül a Subarut kormányzó norvég Solberg nyerte az idei világbajnokságot. Két év után nyert újra subarus versenyző, de akkor még Richard Burns vezette az autót.
A rali-világbajnokság szezonzáró, walesi futama előtt még hárman voltak esélyesek a világbajnoki címre. Az egyaránt Citroent kormányzó spanyol Carlos Sainz és a francia Sebastian Loeb holtversenyben - 63 ponttal - álltak az élen, mögöttük mindössze egy ponttal lemaradva következett a subarus norvég, Petter Solberg.

Sainz már pénteken kiszállt

Petter Solberg és Philip Mills
Klikk a képre!
Vagyis, ha valamelyik citroenes végez az élen, akkor nem lehet tőlük elvenni az elsőséget, ugyanakkor, ha a tavaly második skandináv pilóta nyer, akkor övé a diadal, hiszen az első tíz, a második nyolc ponttal gazdagodik.

Pénteken aztán bekövetkezett a dráma. A kétszeres világelső - '90-ben és '92-ben nyert -, Carlos Sainz '98-hoz hasonlóan borzasztó balszerencsés volt, és kiesett. (Két éve pedig gázolás miatt lépett vissza.) Akkor tíz kilométerrel a cél előtt mondta fel a motorja a szolgálatot, most pedig az autójában elhelyezett kamera gyulladt ki, majd miután a tüzet eloltották, kicsúszott. Sainznak feltehetően ez volt az utolsó szezonja.

Először nyert Solberg

A pénteki versenynap után Solberg került az első helyre, szombaton pedig növelte előnyét, negyven másodpercet vert a második Loeb-re.

A vasárnapi szakaszokon a francia mindent egy lapra feltéve versenyzett, és a négy szakaszból hármat meg is nyert, a befejezőn azonban esélyt sem hagyott neki az addig főként a biztonságra törekvő norvég, tizenegy másodpercet vert rá, és így bebiztosította első világbajnoki címét. A címvédő Grönholm csupán a hatodik lett.

Solberg: Jól sikerült a gumiválasztás

Solberg így nyilatkozott a verseny után: "Öt éve szerepelek vb-futamokon, s most végre elérkezett a pillanat, amire egész pályafutásom során áhítoztam és vártam. Hihetetlenül boldog vagyok - mondta az első rali-világbajnoki címét ünneplő norvég pilóta, aki hatéves korában tanult meg vezetni. "Nagyon kemény verseny volt, de végig sikerült tartanom a ritmust. Annak különösen örülök, hogy a gyorsasági szakaszok többségén mi voltunk a legjobbak. A Subaru remekül működött, s a gumiválasztásunk is jól sikerült."

Jegyzőkönyv:
A Brit-rali végeredménye, 18 gyorsasági szakasz (376,81 km)
1. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 3:28:58.1 óra
2. Loeb, Elena (francia, Citroe:n Xsara WRC) 3:29:41.7
3. Ma:kinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 3:31.56.9
A világbajnokság végeredménye:
Petter Solberg, Phil Mills 72 pont
2. Sebastien Loeb, Daniel Elena 71
3. Carlos Sainz, Marc Marti (spanyol, Citroe:n XSara WRC) 63
4. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 58
5. Ma:rtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 49,
6. Grönholm, Pietila:inen (finn, Peugeot 206 WRC) 46
Konstruktőrök: 1. Citroen 160 pont, 2. Peugeot 145, 3. Subaru 109