Elhagyta Európát a Dakar-rali

2004.01.04. 01:39
Folytatták jó szereplésüket a magyarok a 26. Dakar-ralin, egyedül a Benyó-Maurer páros került nagyobb bajba: a Hyundainak műszaki problémája akadt, így csak kétórás hátránnyal ért célba a harmadik szakaszon. A mezőny elhagyta Európát, és az áthajózás után már a marokkói Tangerben töltötte az éjszakát. Az autók versenyében Peterhansel vezet, a legjobb magyar továbbra is a Kis-Czeglédi duó, motorosaink a mezőny végén haladnak.
Az utolsó európai szakaszt futották szombaton a 26. Dakar-rali résztvevői. Az év első napján hóesésben kezdődött, majd sárdagasztással folytatódott sorozat versenyzői Spanyolországot átszelve átértek Afrikába, hogy a marokkói Tangerben töltsék az éjszakát. Castellonból indultak, a város körül rövid, kilenc kilométeres gyorsaságit teljesítettek. A speciálon vizesárkokkal és ugratókkal kellett megbirkóznia a résztvevőknek, majd több mint nyolcszáz kilométeres összekötő szakasz után jutottak el Algecirasig, ahol átkeltek a tengeren. A pihenőig ezután már csak tizenhárom kilométert kellett megtenni.

Benyóék bajban

A magyarok közül a legjobban ismét a Kis Sándor, Czeglédi Péter kettős ment, a Nissannal a harminchetedik helyen futottak be, Szalay Balázs és Bunkoczi László az Opelben fél, a Bowlerrel versenyző Palik László, Darázsi Gábor duó egy perccel mögöttük teljesítette a szakaszt, az ötvenkettedik, illetve a hetvenkettedik helyen. A Liszi László, Rack György csapat, a Mitsubishivel a kilencvenhatodik helyre ért be.

Sokkal nehezebb napja volt azonban a Hyundait terelgető Benyó Miklós, Maurer Péter kettősnek. Igaz, ők már az előző napon is gondban voltak, amikor a sárban ragadt Arnoux mögött rekedtek a gyorsaságin, amit nem tudtak teljesíteni, és ezért csak átlagidőt kaptak. Szombaton az első hírek arról szóltak, ők is elakadtak a speciálon, azonban kiderült, nagyobb volt a baj. A TotalCar beszámolója szerint a Terracan turbójánál eltört az egyik olajcső, és az autó kigyulladt. A Vadas Tamás vezette szervizkamion simán elhaladt mellettük, így már az ő segítségükre sem számíthattak. Az autó nem sérült meg, a hiba javítható volt, így, ha kétórás késéssel is, de beértek a célba Benyóék.

Egyre délebbre

A második napon elszenvedett balesete után De Villiers a Nissannal megnyerte a harmadik szakaszt, míg utána a BMW-s De Mevius futott be, négy másodperces hátránnyal. Peterhansel lett a harmadik a Mitsubishivel, aki ennek köszönhetően az összetett élére ugrott. A tavalyi győztes Maszuoka negyedik lett, a pénteken a (magyarok által) vert mezőnyben beért Shinozuka most hatodikként futott be, Colin McRae a nyolcadik lett. Az összetettben a legjobb a magyar egység továbbra is a harmincharmadik Kisék, őket négy hellyel lemaradva Szalayék, a hetvenkettedik helyen Palikék, a kilencvenharmadikon pedig Lisziék követik. A végül beérkező Benyóék a mezőny végén állnak.

A motorosok között a magyarok a mezőny második felében haladnak, szombaton Szilvási Péter a 151., míg Perepatics Richárd a 168. helyen végzett, így összetettben a 174., illetve a 183. helyen állnak. Ebben a társaságban a francia yamahás, Fretigne duplázott és a második nap után a harmadikon is nyert, így természetesen az összetett versenyt is ő vezeti.

Vasárnap már Észak-Afrikában halad majd a mezőny, a negyedik szakaszt Marokkóban Tanger és El-Rasida között futják. Az összesen 752 kilométeres távból hetvenöt lesz a gyorsasági.

26. Dakar-rali, harmadik szakasz, Castellon (Spanyolország) - Tanger (Marokkó), 831 kilométer, ebből mért szakasz: 9 kilométer
Autósok
1. De Villiers, Jordaan (dél-afrikai, Nissan) 6:22 p
2. De Mevius, Guéhennec (belga, francia, BMW) 4 mp hátrány
3. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi) 5 mp h.
..7. McRae, Thorner (brit, svéd, Nissan) 11 mp h.
..37. Kis Sándor, Czeglédi Péter (Nissan Navara Pick-Up) 1:19 p. h.
..52. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Frontera) 1:49 p. h.
..72. Palik László, Darázsi Gábor (Bowler Wildcat) 2:17 p. h.
..96. Liszi László, Rack György (Mitsubishi Pajero) 3:18 p. h.
..137. Benyó Miklós, Maurer Péter (Hyundai Terracan) 2:13:09 ó

Az összetett állása
1. Peterhansel, Cottret 31:30 p
2. Servia, Borsotto (spanyol, Schlesser-Ford) 5 mp h.
3. De Mevius, Guéhennec 22 mp h.
..8. McRae, Thorner 1:24 p. h.
..33. Kis, Czeglédi 5:54 p h.
..37. Szalay, Bunkoczi 8:34 p h.
..72. Palik, Darázsi 11:30 p h.
..93. Liszi, Rack 12:31
..137. Benyó, Maurer 2:28:44

Motorosok
1. Frétigné (francia, Yamaha) 6:13 p
2. Després (francia, KTM) 1 mp h.
3. Sala (olasz, KTM) 5 mp h.
..151. Szilvási Péter (Suzuki DRD 400) 4:21 p. h.
..168. Perepatics Richárd (KTM 640) 5:29 p. h.

Az összetett állása
1. Frétigné 29 p
2. Després 16 mp h.
3. Sala 1:06 p h.
..174. Perepatics 23:47 p. h.
..183. Szilvási 28:59 p. h.

Kamionosok
1. G. de Rooy, Colsoul, Slaats (holland, belga, holland, DAF) 7:32 p
2. J. de Rooy, Colebunders, Duistres (holland, belga, DAF) 7 mp. h.
3. Csaguin, Jakubov, Szavosztyin (orosz, Kamaz) 16 mp h.
..23. Vadas Tamás, Gaál József, Slott Imre (DAF) 2:17 p. h.
..31. Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert (MAN) 2:33 p. h.
..42. Frangois Coquatrix, Szaller Zoltán, Andrew Bowler (francia, magyar, brit, Mercedes) 3:11 p. h.

Az összetett állása
1. G. de Rooy, Colsoul, Slaats (holland, belga, holland, DAF) 7:32 p
2. J. de Rooy, Colebunders, Duistres (holland, belga, DAF) 7 mp. h.
3. Csaguin, Jakubov, Szavosztyin (orosz, Kamaz) 16 mp h.
..23. Vadas, Gaál, Slott 2:17 p. h.
..31. Darázsi, Hajnal, Tagai 2:33 p. h.
..42. Coquatrix, Szaller, Bowler 3:11 p. h.