Kis Sándor célba veszi a dobogót a Dakaron
További Sport cikkek
- 24 óra alatt elvitte az agyhártyagyulladás a 17 éves tornászlányt
- Meghalt Györfi János kézilabda-mesteredző
- Túl van a válogatók felén a HELL Boxing Kings, a fődíj több ezer bokszolót mozgatott meg
- Nem kímélték a doppingellenőrök a magyar Copperfieldet
- A párizsi helyzet fokozódik: 40 országból a sportág krémje érkezik Budapestre
A két gyári pilóta is váltóhiba miatt esett ki
"Az egyik szemem sír, a másik nevet" - összegezte érzéseit. "Kudarcként kell értékelnem szereplésemet, kiesésemet, de az ötvenedik hely környékén állva igen rosszul érezném magam. Tavaly 48. lettem, így ha egy esetleges motorcsere után újra megszereztem volna azt a pozíciót, nem lettem volna elégedett" - magyarázta.
Kis autóját most szedik szét darabokra, hogy pontosan kitudódjon, mi volt a műszaki hiba pontos oka. "Mivel a gyári csapat két pilótája, McRae és Vatanen autója is váltóhiba mondta fel a szolgálatot, gyanítható: anyaghiba volt a bukás hátterében" - jegyezte meg.
Közel száz éve nem szereztünk vb-pontot
"Az autó küszködött gyerekbetegségekkel, ezen nem is lehetett csodálkozni, hiszen az utolsó pillanatban készült el. A márciusi, tunéziai Világ Kupa-futamig viszont még lehet elég időnk, hogy felkészüljünk, és jó helyezést érjünk el. Egyszámjegyű helyezést szeretnénk elérni, pontokat akarunk szerezni. Annál is inkább, mert vb-pontot utoljára 1907-ben szerzett magyar versenyző. Épp itt lenne az ideje megtörni ezt a rossz szériát" - vette át a szót pilótától navigátora, Czeglédi Péter.
A távolabbi esélyekkel kapcsolatosan Kis kifejtette, hogy tíz évre terveznek előre, és ebben az időszakban dobogóra szeretne állni a Dakaron. Valamennyi azt megelőző verseny a felkészülést szolgálja.
Közel állt a csődhöz a Dakar
"Sok dolgunk lesz, de merünk nagyot álmodni" - hangsúlyozta. Arra amúgy nem lát lehetőséget, hogy ő legyen a gyári csapat pilótája - "oda sztárok kellenek" -, de a Nissan első holdudvarába akar tartozni. Dobogós esélyeit arra alapozza, hogy akikkel sokáig versenyben volt, ők biztosan haladnak az első tíz hely valamelyike felé.
A versenyről elmondta: szerinte nem nehezebb az idei a tavalyinál, az utólag beiktatott szabad hétvégére viszont nagy szükség volt, mert ha a versenyzők még bírták is volna a megterhelést, a logisztika, a szervizkamionok azonban képtelenek voltak tartani a lépést. "Közel állt a csődhöz a futam, legalább harmincan álltak a kiesés szélén" - jelentette ki. Kis Sándor nem tagadta, kezdi elveszíteni a sportértékét a Dakar.