Öt pilóta is rali-világbajnok lehet
További Sport cikkek
- Az Index egyik cikke is felkerült az AIPS médiadíjának szűkített listájára
- A tervezettnél jóval többe kerülhet a francia adófizetőknek a párizsi olimpia megrendezése
- A kislányával volt a magyar olimpikon, amikor azonnal megérezte, nagy a baj
- Műtét miatt nem indulhat Párizsban a britek olimpiai bajnoka
- Újra megbukott az ifjúsági világbajnok magyar kajakozó, súlyos eltiltást kapott
A Dél-Franciaországban zajló háromnapos vareseny első napja után a tavalyi vb-második Sebastian Loeb vezet Markko Märtin és Marcus Grönholm előtt. A 2003-as világbajnok Petter Solberg a hatodik helyen áll.
Pénteken sokáig Grönholm vezetett, de a hatodik szakaszon hármasban ragadt a váltója és a szélvédője is betörött, ezért esett vissza két pozíciót.
|
Futam Mexikóban és Japánban
A szövetség a futamok számát ezzel szemben növelte, tizennégy helyett már tizenhat verseny lesz. A két új rali persze rengeteg pluszköltséggel terheli meg a csapatokat, hiszen Mexikóba és Japánba is el kell utazniuk. Többek között emiatt is döntött úgy a Skoda és a Hyundai, hogy 2004-ben már nem indít gyári csapatot a vb-n.
Öt World Rally Car (WRC)-márka marad tehát a mezőnyben, amelynek tíz pilótája küzdhet a dobogós helyekért, illetve az első nyolc helyezettnek járó pontokért.
Visszatér a Mitsubishi
A vb-nek nincs favoritja, legalább öt pilóta esélyes a végső győzelemre. Természetesen köztük van a subarus címvédő, a norvég Petter Solberg, a tavalyi második, citroenes Sebastian Loeb, és csapattársa, a veterán, de még mindig nagyon gyors, kétszeres világbajnok Carlos Sainz is. A szintén kétszeres győztes, Peugeot-val induló Marcus Gronholm és a Ford vezérpilótája, az észt Markko Märtin ugyancsak győzhet idén.
Rajtuk kívül a tavalyi szezont kihagyó, ám idén visszatérő Mitsubishit kormányzó aszfaltmenő, Gilles Panizzi nyerhet még futamot, a többiek valószínűleg az imént felsorolt csapattársaik mögé szorulnak.
A finnekkel mindig számolni kell
|
A Ford fiatal franciája, Francoise Duval tavaly néha már képes volt felvenni a legjobbak ritmusát is, így elképzelhető, hogy idén valamelyik versenyen kijön neki a lépés, és megszerzi első győzelmét.
A Peugeot második számú pilótájától nem várhatóak nagy eredmények, a Sohlberggel felváltva, Mitsubishivel induló olasz Gianluigi Galli pedig teljesen ismeretlen, nem tudni, mire lehet képes.
Tíz autóból tehát legalább hat gép rendre győzelmi eséllyel áll rajthoz, amely mindenképpen a legjobb arány az autós versenykategóriák között.
|