Forma-1-es időmérő motorokkal és szájhősökkel
További Sport cikkek
- Major Veronika kvótát szerzett sportpisztolyban
- Ráfordultunk a célegyenesre: 100 nap Párizsig
- Javultak Magyarország esélyei Párizsban – 100 nap múlva rajtol az olimpia
- Volt diák millióiból épült nemzetközi mérkőzések megrendezésére is alkalmas pálya
- Biztonsági kockázat esetén változhat a párizsi olimpia megnyitóünnepségének helyszíne
Majdnem megfürödtek a szervezők
Az Inj-Actor Motorklub - amelynek tagjai motoros színészek - műfajt akart alkotni: a versenyre bárki nevezhetett, és az indulóknak az egy kilométeres, éles kanyarokkal tarkított szakaszon tíz perc alatt kellett minél gyorsabb köröket menniük. A rendszer a Forma-1-es időmérőre emlékeztet a leginkább.
Az időjárás azonban majdnem megpecsételte az eredeti ötlet sorsát, hajnalban elkezdett szakadni az eső és a szervezők annyit tehettek, hogy vártak. A szabadedzések végére azonban kitisztult az ég, és egyre többen gyűltek össze a pálya mentén.
A rotterdami látogató
A három kategóriában (robogó, 500 köbcenti alatt és fölött) meghirdetett futamra hatvan, az ország különböző pontjairól érkezett motoros adta le nevezését, de volt érdeklődő, aki Rotterdamból jött - természetesen motorral. A Yamaha R6-ossal utazó elszánt néző csak azért nem szállt versenybe, mert félt, nem lesz mivel hazamennie, ha komolyan gondolja a megmérettetést.
Mikeboy és a hűtőláda
Felvezetésként az országos negyedik Mikeboy streetfighter show-ja zajlott, egy keréken motorozással, néha az ülésen állva, néha menetiránnyal háttal ülve és ahogy kell, gumiégetéssel.
A mutatvány áramszünet miatt késéssel kezdődött: rosszul kötötték be az egyik hűtőládát, a rövidzárlat pedig megbénította számítógépes időmérést és a hangosítást. Az áramkimaradást a párezresre duzzadt nézősereg a legnagyobb megértéssel és együttérzéssel vette tudomásul.
Jobban húzatná
A bemutató után másfél óráig zajlott az időmérő, majd kialakult a döntő mezőnye. "Én biztos jobban húzatnám" - mondja a mellettem álló fiatal srác két csinos lánynak, az állórajtot elemezve. Majd kiderült, Attila - motoros becenevén: Tilu - Aprillia Touaregjét, bármennyire is lehasznált állapotban van, bizony féltette a keskeny nyomvonalú pályától, és persze a vetélytársaktól, ezért csak szakért.
Szigszalagos szervizelés
Van abban valami, amit Tilu mondott, a délelőtt folyamán két motoros közelebbről is megismerkedett az aszfaltburkolattal. Ráadásul a döntőkben egyszerre indították a motorokat, így előzéseket is láthattunk. Ezek a jelenetek újabb két "áldozatot" követeltek, de a sérülések inkább csak a motorokban okoztak károkat, volt olyan kétkerekű, amelyet szigszalaggal összeeszkábálva hoztak működésképes állapotba. Suzuki GSX-R1000, 600; Kawasaki ZX10R, 636R; Yamaha R1, csak hogy párat említsünk a döntő résztvevőiből.
1. Tasi László 2. Bödő Csaba
3. Gréczi Imre
500 köbcenti alatt:
1. Batinkou János 2. Tóth Péter
3. Nagy Viktor
500 köbcenti felett:
1. Kocsis Róbert 2. Ádám Róbert
3. Bárány Tamás
Jövőre újra
Attilához hasonlóan egy másik kilátogató, Zoltán - a motorosok közt csak Pánti - sem vállalta, hogy a Yamaha YZR-400-ast versenyhelyzetnek tegye ki. Nem az ötszáz forintos nevezési díj tartotta vissza, neki kevés a körözgetés, a száguldást élvezi valós szituációban, éles helyzetben.
A rendezvény főszervezője, Tóth Roland eltökélt, bízik a növekvő érdeklődésben, és pontosan egy év múlva ismét megszervezi majd, az akkor már második amatőr nyílt országos motoros körversenyt.