'Mindig nyerni akarok, így a világbajnokságon is'

2005.06.28. 09:45
Hétvégi hollandiai győzelmével, Talmácsi Gábor első magyar motorosként vezeti az összetett világbajnoki pontversenyt. A 125 köbcentiméteres kategóriában szereplő versenyző úgy véli, a két legnehezebb pályán diadalmaskodott, így kedvezőek a kilátásai a következő kilenc futam előtt. Az Indexnek kifejtette, akkor sem lenne elkenődve, ha végül nem nyerné meg a sorozatot.
Talmácsi Gábor június elején harminckét év után magyar motorosként az olaszországi Mugellóban világbajnoki futamot nyert a 125 köbcentiméteresek között. Rá egy hétre, Barcelonában a negyedik lett, a hétvégén Hollandiában pedig ismét az első helyen végzett, ami egyszersmind azt is jelentette, hogy holtversenyben az összetett pontverseny élére ugrott. A huszonnégy éves Talmácsinak és az Apriliát kormányzó olasz Mattia Pasininek is egyaránt száz pontja van.

Tanít, nevel, beszámol

Talmácsi hétfőn már Magyarországon volt, és az örkényi Euroringen megtekintette testvére, Gergő edzését, és néhány jó tanáccsal szolgált is neki. "Sajnos szponzorokkal nem tudom segíteni őket, mert nekem sincs túl sok, így legalább egy-két hasznos észrevételt elmondok a fiúknak, no meg természetesen kisebb élménybeszámolót is tartottam" - kezdte az Index érdeklődésére.

A KTM magyar versenyzője az utolsó körben előzte meg az olasz Marco Simoncellit, és mint elárulta, már jó előre kinézte azt a pontot, ahol megkísérli az előzést, mert tudta, hogy a választott kanyarban ő a gyorsabb.

Berakta volna a gépet

"Simoncelli hibázott egy kisebbet, elveszítette a lendületét, így könnyebb dolgom volt valamelyest - később el is szállt -, de ha nem teszi, akkor is mindenképpen beraktam volna a gépet, és megpróbálom megelőzni őt, ha kell az utolsó kanyarban" - mondta határozottan. Hozzátette, ezúttal érezte, hogy csapattársa a finn Mika Kallio nem fog beleszólni a dobogós helyezésekbe. (Kallio ki is csúszott.)

Érzése szerint ez keményebb futam volt, mint a három héttel ezelőtti mugellói, mert Olaszországban négyen, Assenben azonban nyolcan küzdöttek az első helyekért. "A két legnehezebb pályán győztem, így a jövőre nézve, és a végső sorrendet tekintve is biztatóak a kilátásaim, de azért a földön akarok maradni" - említette.

Pluszmotiváció a szurkolók jelenléte

"Mindig nyerni akarok, éppúgy, mint a többiek, akik velem együtt rajthoz állnak. Az elszántságom, a hitem, és a motorom megvan a végső győzelemhez. A filozófiámon biztosan nem tudok már és akarok változtatni, kivált, mert számomra kedvező pályák jönnek, Brnóban pedig a fanatikus magyar szurkolótábor feltétlenül pluszmotivációt ad nekem. Várom már nagyon a következő nagydíjakat, és a sikereket. Viszont ha a terveim mégsem teljesülnek, akkor sem leszek elkenődve, mert a jelenlegi állás szerint jövőre egy kategóriával feljebb, a kétszázötvenesek között kipróbálhatom magam" - nyilatkozott.

A világbajnokság előtt nem kalkulálta, hogy a hetedik futam után mennyi pontot szeretne elérni, de a százzal elégedett lett volna. A tizenhat futamos vb-sorozatból heten van túl a mezőny.

Számmisztika helyett

"Valamennyi futamom szenzációs volt, még akkor is, ha Estorilban buktam és nem értem célba" - jelentette ki. A KTM-istálló két pilótája között nem rangsorol, mindketten ugyanazokat az alkatrészeket kapják, és közösen részesülnek a fejlesztésekből is.

A tizennégyes rajtszámhoz semmiféle számmisztika vagy babona nem köti, egyszerűen csak annyi, hogy két éve az Aprilia nyergében a tizennegyedik helyezést érte el a világbajnoki pontversenyben, ami azóta is a legjobbja. Idén viszont alighanem javítani fog rajta. A következő versenyre július 24-én kerül sor az angliai Donington parkban.