Tekla
9 °C
16 °C

Huszonként magyar a Dakaron

2005.12.30. 15:55
Dakar-ralin még nem vett részt annyi magyar, mint 2006-ban: az autósok között öt duó, a motorosoknál négyen vágnak neki a sivatagnak, indul két kamion, illetve egy quad is. A verseny szombaton, Lisszabonban kezdődik, a cél Dakarban, január 15-én lesz.
Az év utolsó napján, a portugál főváros, Lisszabon melletti 83 km-es gyorsasági szakasszal kezdődik a január 15-ig tartó 28., 2006-os Dakar-rali. A száguldás, ahogy szinte mindig, ezúttal is a szenegáli Rózsaszín-tó partján fejeződik be.

Van már egy quad is

A Dakar-rali 2005-ös győztesei
autósok: Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mitsubishi Pajero)
motorosok: Cyril Despres (francia, KTM)
kamionosok: Kabirov, Beljajev, Mokejev (orosz, Kamaz)

A viadalon még soha nem vett részt ennyi magyar, a 9043 km-es távon az autósok között öt duó, a motorosoknál négyen vágnak neki a sivatagnak. A kamionosok mezőnyében két magyar trió próbálkozik és egy négykerekű motoros - quados, Greff Róbert - is szeretne eljutni Dakarba.

Paliktól újra sokat várnak

A legutóbbi versenyen remekül szerepeltek a magyarok, az autósoknál a Palik László, Darázsi Gábor kettős a rendkívüli 18. helyen végzett, míg Szalay Balázs, a verseny legrutinosabb hazai résztvevője, aki szombaton már nyolcadszor vág neki a viadalnak, a 21. lett. A Kis Sándor, Czeglédi Péter a 33., míg a Liszi László, Rack György páros a 66. pozícióban ért célba. Hozzájuk csatlakozik idén a Kristóf Márton, Hujber Imre páros, akik egy Bowler típusú terepjárót vezetnek.

A kétkerekűeknél Varga Ákos 27., Nagy Péter 81. lett. Utóbbi idén nem lesz ott a rajtnál, viszont Kátai Péter, Herman Henrik és Szilvási Péter igen, mind KTM-mel.

Egy-két helyet javíthatnak

A 2006-os viadal
A teljes táv: 9043 km, ebből gyorsasági: 4813 km
A leghosszabb szakasz: Nuaksot-Kiffa 874 km
A legrövidebb szakasz: Dakar-Dakar 110 km
A leghosszabb gyorsasági szakasz: Nuaksot-Kiffa 599 km
A legrövidebb gyorsasági szakasz: Dakar-Dakar 31 km

A kamionosoknál előkelő helyen ért célba a magyar trió: Darázsi Zsolt, Tagai Róbert és Szalai Norbert a 16. helyen végzett, a másik magyar csapat, Szaller Zoltán Farkas Nándor és Keresztesi Péter a 30. pozícióban zárt.

Palik és Szalay 2006-ban "boldogok lennének", ha egy-két helyet tudnának javítani a legutóbbi helyezésükön, hiszen előttük már csupa gyári páros végzett, és rajtuk túltenni nehéz feladat.

Carlos Sainz először nevezett

A verseny egyik legnagyobb szenzációja, hogy indul a kétszeres rali-világbajnok Carlos Sainz. "A sebességgel nincs gondom, a homokdűnékkel viszont egyelőre még nem tudom mit lehet kezdeni. Jártam már a világ minden táján, de ilyen buckákhoz nem volt szerencsém - mondta a matadornak becézett spanyol pilóta, aki a Volkswagen gyári csapatának tagja. - Itt lesz azonban mellettem, segítőtársam Andreas Schult, aki már kétszer nyert a Dakaron és mindent tud, amit egy mitfárernek tudnia kell."

A viadalra hatalmas karaván gyűlt össze: az autósoknál 183 egység, míg a motorosoknál 252 pilóta vág neki a távnak.

A magyar résztvevők
autósok:
Palik László, Darázsi Gábor (Nissan Pickup)
Kiss Sándor, Czeglédi Péter (Nissan Pickup)
Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Frontera)
Kristóf Márton, Hujber Imre (Bowler)
Liszi László, Tóth Dénes (Mitsubishi Pajero)
motorosok:
Varga Ákos (KTM)
Kátai Péter (KTM)
Herman Henrik (KTM)
Szilvási Péter (KTM)
quad:
Greff Róbert (Suzuki)
kamionosok:
Darázsi Zsolt, Szaller Zoltán, Laklóth Aladár, Csifári Tibor Szobi Balázs, Jobbágy Ákos, Éder Attila