Mire megy Talmácsi Gábor a 250-ben?

2009.04.12. 11:35
A Katari GP-vel kezdődik vasárnap a 17 futamos gyorsaságimotoros-vb. A 250 kcm-es kategóriában két magyar versenyez: Talmácsi Gábor, a 125-ös kategória 2007-es világbajnoka, és Tóth Imre.

Talmácsi Gábor 2009-ben egyszemélyes csapatban nyomul, a 250 kcm-es kategória másik magyarja, Tóth Imre társa a tavaly még szintén 125-ös olasz Mattia Pasini lesz.

Különleges versennyel kezdődik az évad. Éjszakai futamot másodszor rendeznek Katarban, a pilóták képességeit nem is annyira a mesterséges fény teszi próbára, mint a reflektorok miatti árnyék.

Talmácsi biztatóan kezdte az évet, spanyolországi tesztelése jól sikerült, szinte az összes létező beállítást kipróbálták már a motoron. A verseny előtti edzéseken azonban újabb gondok merültek fel. Ahogy a Balatonring Team magyar motorosa elmondta, annyit kísérleteztek, hogy a végén eltévedtek az erdőben. A katari edzéseken bukott is Talmácsi, szerencsére megúszta. Végül az időmérőn a hatodik helyet szerezte meg, a versenyző elégedett ezzel első nekifutásra.

A 250-es vb csapatlistája és programja

Aeropuerto-Castello-Blusens (Aprilia): 6 – Alex Debon (spanyol)

Aprilia Madrid (Aprilia): 51 – Stevie Bonsey (amerikai), 77 – Aitor Rodriguez (spanyol)

Auto Kelly (Aprilia): 52 – Lukas Pesek (cseh)

Balaton Racing Team (Aprilia): 28 – Talmácsi Gábor (magyar)

Cardion AB Motoracing (Aprilia): 17 – Karel Abrahám (cseh)

CIP Moto (Honda): 48 – Soja Tomizava (japán)

Emmi-Caffe Latte (Aprilia): 12 – Thomas Lüthi (sávjci)

Mapfre Aspar Team (Aprilia): 19 – Alvaro Bautista (spanyol), 63 – Mike Di Meglio (francia)

Matteoni Racing (Aprilia): 16 – Jules Cluzel (francia)

Metis Gilera (Gilera): 58 – Marco Simoncelli (olasz), 15 – Roberto Locatelli (olasz)

Pepe World Team (Aprilia): 7 – Axel Pons (spanyol), 40– Hector Barbera (spanyol)

Racing Team Germany (Honda): 8 – Bastien Chesaux (svájci)

Scot Racing Team (Honda): 4 – Hirosi Aojama (japán), 35 – Raffaele De Rosa (olasz)

Team Tóth Aprilia (Aprilia): 10 – Tóth Imre (magyar), 75 – Mattia Pasini (olasz)

Thai Honda PTT SAG (Honda): 14– Ratthapark Wilairot (thaiföldi), 55 – Hector Faubel (spanyol)

Viessman Kiefer Racing (Aprilia): 56 – Vlagyimir Leonov (orosz)

WTR San Marino Team (Aprilia): 25 – Alex Baldolini (olasz)

A világbajnokság 2009-es programja:

április 12.: Katari Nagydíj, Losail
április 26.: Japán Nagydíj, Motegi
május 3.: Spanyol Nagydíj, Jerez de la Frontera
május 17.: Francia Nagydíj, Le Mans
május 31.: Olasz Nagydíj, Mugello
június 14.: Katalán Nagydíj, Barcelona
június 27.: Holland Nagydíj, Assen
július 5.: Amerikai Nagydíj, Laguna Seca
július 19.: Német Nagydíj, Sachsenring
július 26.: Brit Nagydíj, Donington Park
augusztus 16.: Cseh Nagydíj, Brno
augusztus 30.: Indianapolisi Nagydíj, Indianapolis
szeptember 6.: San Marinó-i Nagydíj, Misano
október 4.: Portugál Nagydíj, Estoril
október 18.: Ausztrál Nagydíj, Phillip Island
október 25.: Malajziai Nagydíj, Szepang
november 8.: Valencia Nagydíj, Valencia

A világbajnok magyar az első ötbe várja magát élete első 250-es versenyén. A legnagyobb esélyes az edzéseken is a teszteken is kimagaslóan teljesítő Alvaro Bautista.

bautista

Nehéz megjósolni, kik a vb-cím esélyesei. Bizonyos, hogy a teszteken remek formát mutató Bautista és a címvédő Simoncelli mellett a tavaly szintén világbajnok, a 125-ösöknél első Mike Di Meglio mellett Talmácsi is az esélyesek között van. A tavalyi bronzérmes, Mika Kallio a legnagyobb kategóriában folytatja. Talmácsi és di Meglio mellett az amerikai Stevie Bonsey jött még fel a legkisebbek közül.

A magyar motoros felkészülését gazdasági nehézségek is hátráltatták. Szerencsére a probléma megoldódott, összejött a pilóta egyesztendős költségvetését kitevő 2,5 millió euró, sőt az új támogatók, a Grupo Milton, a Logistic Land, a Sedesa és az Aspar Team segítségével a 3. futamtól Talmácsi még egy motort kap. A szponzorok biztosítják az együttes létrehozásának és fenntartásának teljes költségét, az utolsó pillanatban a tévéközvetítéssel kapcsolatos gondok is megoldódtak átmenetileg, az m1 ingyen megkapta a jogtulajdonosoktól a katari versenyt.

"Úgy érzem, mindent megtettünk a felkészülési idő alatt, amit megtehettünk, rengeteg támogatást kaptam a csapattól – nyilatkozta Talmácsi. – Szerintem jól állunk, de hogy pontosan a mezőny többi tagjához képest ez mire lesz elég, az csak most fog kiderülni."

aprilia

"A 250-es kategória egyébként is nagyon szoros – folytatta Talmácsi –, sokszor egy másodpercnél is kisebb a különbség több pilóta között. A felkészülés alatt általában nem a leggyorsabb körre, inkább arra figyeltünk, hogy egymás után több jó kört tudjak menni. Szerintem harcban leszek az élmezőnnyel."

Az Aprilia RSA 250-es

Motor: kétütemű, 90 ° V2, kettős vezérműtengely, folyadékhűtés, elektronikus vezérlésű Rave kipufogógáz-szeleprendszer

Hengerűrtartalom: 250 ccm

Sűrítési arány: 16:1

Max. teljesítmény: több mint 100 LE, 13 500 fordulat/ percnél

Sebességváltó: hatsebességes

Súly: 99 kg. Hossz: 1970 mm

Tengelytáv: 1345 mm

Üzemanyag-tartály térfogata: 23 liter

Talmácsi új motorral, Aprilis RSA 250-es vág neki a szezonnak. Ez gyakorlatilag a korábbi RSV 250-es motor továbbfejlesztett változata, az Aprilia 2008-ban készítette el a modellt.

A 125 kcm-es kategóriában az Aspar Team arathat. A tesztek és felkészülés során Julian Simon nyújtotta a legjobb teljesítményt, a szakemberek őt vagy csapattársát, Bradley Smith-t várják az élre, de Simone Corsi, Stefan Bradl és Nicolas Terol is az esélyesek közé sorolható. Kérdés, Sergio Gadeát mennyire kíséri idén az a pechszéria, amely az előző szezonját tönkretette.

A legmagasabb kategóriában Valentino Rossi legnagyobb riválisa Casey Stoner, Nicky Hayden, illetve Sete Gibernau lehet, aki 2006-os visszavonulása után tér vissza. Egy dolog tűnik biztosnak: a szezon a Ducatik és a Yamahák dominanciájáról szólhat.