A Super Bowlon a szünet a legizgalmasabb

2011.02.10. 15:35

A Super Bowl szünetében a legnagyobb sztárok szórakoztatják a közönséget - idén ez a Black Eyed Peas-nek és Christina Aguilerának nem jött össze -, de az amerikai futball elsősorban férfi nézőket vonzó változatára is át lehet kapcsolni. A Lingerie Bowlban modellszépségű fehérneműs lányok küzdenek, a védőfelszerelés náluk is megvan, de mez, nadrág nincs, így időnként a bugyit is letépik egymásról. A sportág megszületése nem titkoltan a profitmaximalizálásról szólt, csak előfizetéses, pay per view csatornákon nézhető meccsenként húsz dollárért.

A Lingerie Bowlt először 2004-ben rendezték meg a Super Bowl szünetében, majd ebből a bemutatóból nőtte ki magát a Lingerie Fooball League, a Fehérneműliga: 2009 óta tízcsapatos bajnokságot tartanak.

A mérkőzéseket általában az major csapatsportok NBA, NFL,  NHL  holtszezonjában tartják, csarnokokban. Az 50 yardos pályán 7-7-játékos játszik egymás ellen két 17 perces félidőben.

A játékosok általában más sportágakból érkeznek, atlétát, röplabdást, softballost ugyanúgy találni köztük, mint futballistát, teniszezőt vagy fitneszversenyzőt. Ugyanezek a lányok általában modellkednek is, sokan már a Playboy-ban is szerepeltek.

A meccseken az alig valamit takaró fehérneműkön védőfelszerelést és sisakot viselnek, és bár elsőre úgy tűnhet, hogy csupán műbalhéról van szó, a lányok igen keményen egymásnak esnek. Gyakoriak a sérülések, de megesik az is, hogy a bugyit tépik le egymásról.

Idén a nyolcadik Lingerie Bowlt rendezték, Las Vegasban a Los Angeles Temptations 26-25-re verte a Philadelphia Passiont. A döntőbe mindketten veretlenül jutottak a konferenciájukból, a Temptation megőrizte veretlenségi sorozatát, és ezzel megvédte tavaly szerzett bajnoki címét.

A Fehérneműligát, amellett, hogy nagyon népszerű, sokat kritizálják, hogy egyszerűen a szexet használja fel egy önmagában is élvezhető játék népszerűsítéséért, és a nőket ehhez tárgyként kezeli. A Lingerie League alapítója, Mitchell S. Mortaza nem is tagadta, hogy ez a siker titka, hiszen célcsoportja a “21 év feletti sörivó egyetemisták rétege”.