Milliókért majszolnak a Klicsko fivérek

2008.01.15. 10:16
Az ukrán öklözők béna német kiejtésén mindenki röhögött, amikor tejszeletet reklámoztak, de fodrászként kínosabbak voltak. Hétszázmillió forintért szórakoztatják a népet a sokszoros profi világbajnokok.

Az, hogy sportolókkal bármit el lehet adni, nem újdonság, de még nagyobb a siker, ha a reklámarc és a termék szinte üti egymást.

Talán ennek tudható be, hogy a két nehézsúlyú öklöző, Vladimir és Vitalij Klicsko már évek óta óta a Kinder-tojásról ismert Ferrero tejszeletét reklámozza Németországban. Most új szerződést kaptak, a testvérpár hárommillió eurót, vagyis 760 millió forintot tehet el a szereplésért.

Az ukrán születésű bokszolók mosolyogtató kiejtéssel beszélgetnek, miközben jóízűen falatoznak. Vladimir felidézi az egyetemi éveket, amikor Vitalij csinálta közös uzsonnájukat. "Szörnyű volt" - fojtja a szót a bátyjába.

Egy másik verzióban Klicskóék biciklitúráznak és eltévednek, majd a kidobott csokipapírból veszik észre, hogy már jártak a pihenő helyén.

A két esetlenül mormogó sportoló szereplésén sokat nevettek Németországban: a videómegosztók tele vannak a paródiákkal; némelyek a botrányos kiejtést, mások az ukránok alkoholszeretét veszik célba.

A fenti, profi tévés verzió mellett azonban az amatőrök is emlékezeteset alkottak, talán a talicskás-vodkás jelenet sikerült a legjobban sikerült.

Klicskóék egybként is kedvelt reklámarcok, hazájukban hirdették már az egyik legnépszerűbb sört, a Rohanyt. Annál is jobban sikerült viszont a Schwarzkopfnak készített samponreklám: ebben fodrásznak csapnak fel.

De a népszerűséget nemcsak pénzre lehet váltani, a testvérek kiálltak a 2004-es ukrajnai narancsos forradalom vezetői mellett. Sőt Vitalij a kijevi polgármesterségért is versenybe szállt, igaz, alaposan beégett.

A 32 éves Vladimir tavaly júliusban, a Lamon Brewster elleni győztes meccsen, a 37 éves Vitalij 2004 decemberében, a Danny Williamsszel szembeni, szintén megnyert találkozón öklözött legutóbb.