Megnézheti, hogyan keresik a rejtett motort a bringában!

2016.02.13. 17:02

A kerékpársportnak már nemcsak a hagyományos doppingolással kell felvennie a harcot, hanem meg kell próbálnia kiszűrni a technikai csalást is, ezért a kerékpárokat is egyre sűrűbben fogják ellenőrizni rejtett rásegítés után kutatva. Egy rövid videón már látható is, hogyan ellenőriznek.

A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) már öt évvel ezelőtt is foglalkozott a mechanikai dopping leleplezésével, a 2010-es Tour de France-on is végeztek ellenőrzéseket, miután Fabian Cancellárát meggyanúsították, hogy a tavaszi versenyeken motort használt.

Két hete a ciklokrossz-világbajnokságon meg is volt az első lebukás, és azóta többször is elmondták az UCI-vezetők, hogy komolyan kell foglalkozniuk a rejtett motorokkal, ezért még több ellenőrzésre lehet számítani. A szövetség elnöke, Brian Cookson arról is beszélt, hogy megújítják a detektálási módszereket is.

A La Mediterraneenne nevű körverseny nem számít az igazán elismert események közé, de a héten ott is dolgoznak az UCI ellenőrei. Korábban olyan képeket láthattunk, hogy a versenyek után a szerelők kivették a középcsapágyat és a nyeregcsövet is, az új detektáló eszközzel viszont meg sem bontják a kerékpárt.

A Instagrammra a Bardiani csapat egyik edzője töltött fel rövid videót, amin az látszik, hogy a kerékpárt egy tablettel pásztázzák végig a vázcsövek mentén, majd a kerekeket is megvizsgálják. A tablethez egy az elektromágnesességet észlelő magnetométer szenzort illesztettek. Ennek kéne jelezni, ha mechanikai dopping van a bringában.