Fa Nándor saját rutinjában bízott, igaza lett

2017.01.18. 15:06

Fa Nándor kedvező szele még szerdán is kitart, pedig tegnap belengettük, hogy hamarosan gyenge szembeszelet kap. Nos, ő jobban bízott a saját ítélőképességében, és igaza lett, még egy napig príma félszélben haladt, és csak jóval később kezdett lassulni. Ahogy ő fogalmazott tegnap, első osztályú vitorlázásban volt része, kellemes szél fújt, meleg volt, és nap is sütött. Kijárt már neki ez a kis sütkérezés. Túl van már a viharzónán, Brazilia környékén hajózik, nagyjából Rióval egy vonalban, a táv nyolcvan százalékát már teljesítette. 

kép.png

Hé, kapitány, messze van még a kikötő? Hát most már messze. Akár a régi viccet is elsüthetnénk a Vendée Globe-ot vezető Armel Le Cléac’h-nak és rá árnyékként tapadó Alex Thomsonra, miután az istennek sem tudnak ráfordulni a kikötőbe tartó célegyenesre, így gyakorlatilag körbehajózták azt az elmúlt 24 órában. Minél tovább tart a verseny, Alex Thomsonnak annál több esélye marad a felzárkózásra, de még mindig kicsi az esélye annak, hogy befogja a franciát. Le’Cléach minden bizonnyal előbb tud majd ráfordulni a haza vezető útra, mint Thomson, és ezen az utolsó 300 mérföldes szakaszon előnyben lesz, mert balról kapják a szelet, jobbra dőlnek.

Fa Nándor hajója remekül megy
Fa Nándor hajója remekül megy

Ennek azért van jelentősége, mert Thomson hajójának jobb oldaláról a déli Atlanti-óceánon letört az uszony, ami miatt ezen az oldalán haladva lassabb a hajója. De tudjuk, hogy ez a Vendée Globe, ahol bármi megtörténhet: 12 éve Mike Goldingnak 50 mérfölddel a cél előtt tört le a tőkesúlya. Bevitte valahogy a hajót célba, de az utolsó mérföldeket lépésben tette meg.

Remekül közeledik viszont a célhoz Jérémie Beyou, valamint mögötte a középmezőny többi tagja. Jean Pierre Dick, Yann Elies és Jean le Cam egy szélcsendes zónát kerülve szokatlanul nyugatnak tartanak, de legalább túl vannak a hínáros területen, ami megkeserítette az életüket. Elies és Le Cam most megint látótávolságon belül hajóznak, és mindketten 30-35 mérföldre zárkóztak fel Dick-re.

Még hátrébb Conrad Colmannek megint ki kellett kerülnie egy vihart, aminek érdekében 70 mérföldet látszólag teljesen értelmetlen irányban hajózott, de neki nagyon kell vigyáznia a hajójára, mert az állókötélzete, azaz az árbocot merevítő rendszere már rég nem száz százalékos.