|
Arrows: megdöntötte Hakkinen csúcsát.
|
A hétvége szenzációját Barcelonában az angol Arrows csapat okozta. Szombaton az istálló spanyol pilótája, Pedro De La Rosa még megelégedett a második pozícióval, ám vasárnap még ennél is figyelemre méltóbb teljesítményt nyújtott: szenzációs időt futva - megdöntötte Hakkinen tavalyi pályacsúcsát - az első helyen végzett. Érdemeit kissé csökkenti, hogy kocsijában a szerelők "kicentizték" az üzemanyagot, és új gumikat használt a "rekordkísérlet" alatt, míg ellenfelei többnyire versenybeállítással (teli tank, használt gumi) köröztek. Ám a rekord ettől még rekord marad, s ne felejtsük el, hogy az újságok címlapján megjelenő fotókat a szponzorok is igen nagyra értékelik...
A McLaren pilótái közül a megszokottal ellentétben most Coulthard volt a gyorsabb: szombaton az élen zárt, s bár vasárnap csapattársa "visszaelőzött", a skót igen elégedett lehet heti munkájával. Mint ahogy elégedett volt Hakkinen is, bár ő mindkét nap csak az ötödik helyen végzett, aki sikeres nagydíjszimulációt hajtott végre az MP4/15-össel.
|
Pedro De La Rosa
|
Nem panaszkodhatott versenyzőire Peter Sauber sem, hiszen Diniz és Salo folyamatosan az élmezőnyben volt, ráadásul előbbi két, míg utóbbi "másfél" nagydíj távját teljesítette a hétvége során. Salo azonban nem zárhatta tökéletesen a teszteket: egy defekt miatt kicsúszott, s a gumifalnak ütközött. "Mika II" szerencsére sértetlenül szállt ki autójából az eset után.
A Jordan és a Jaguar már közel sem lehet olyan boldog, mint a Sauber Team. Pilótáik a gyakorlás során folyamatosan a váltóval, illetve az olajellátó rendszerrel bajlódtak, így mindkét csapat jobbnak látta még pénteken hazamenni, s kijavítani a hibákat.
Eddie Jordannak azonban másért is fájhat a feje: új autója a rivális istállók mérnökei szerint nem felel meg teljesen a szabályoknak. Így - ha a vádakat a technikai ellenőrök is igaznak vélik - lehet, hogy az EJ10-es oldalelemeit át kell alakítaniuk az ír istálló tervezőinek.
|
Hakkinen most lassú volt
|
Állítólag a Ferrari is a Jordanhez hasonló hibával készült el, ám Maranelloban természetesen ezt cáfolják, s inkább a tesztelésre összpontosítanak.
Míg Schumacher svájci otthonában fájós nyakizmait kúrálta, addig Barrichello és a tesztpilóta Badoer gőzerővel köröztek Fioranóban. Nem is akárhogyan: mindketten 1:01 "alá mentek", ami kitűnő eredménynek számít. Badoer ráadásul rögtön az első (és egyetlen) tesztnapján az eddigi leggyorsabb kört teljesítette az F12000-sel. A fiatal olasz 1:00.310-es időt futott, ami a pályán "vágott" gumikkal valaha elért második legjobb idő. (Az első is az ő nevéhez fűződik: 1999. Jan. 26-án 1:00.266-ot teljesített az F399-essel. Az abszolút rekordot , 59"007, Schumacher tartja még 97-ből, "slickkekkel")
Újabb jó hír a Ferrari számára, hogy Schumi nyaka gyorsan gyógyul, így a német már a héten folytathatja a tesztelést.
Időeredmények, Barcelona, utolsó nap:
|
1.De La Rosa |
Arrows |
1:20.232 |
2.Salo |
Sauber |
1:20.333 |
3.Diniz |
Sauber |
1:20.675 |
4.Fisichella |
Benetton |
1:21.215 |
5.Hakkinen |
McLaren |
1:21.695 |
6.Coulthard |
McLaren |
1:22.456 |
|
|
Folytathatták munkájukat a Williams és a BAR pilótái is Kyalamiban, mert az ötödik napon végre elállt az eső és teljesen felszáradt a pálya. A száraz aszfalt ellenére Zontának - aki egyébként szombaton a leggyorsabb volt - "sikerült" a boxban elfékeznie magát, s elütnie két szerelőjét. Szerencsére az áldozatok kisebb zúzódásokkal megúszták az esetet.
Vasárnap a williamses Button futotta a legjobb időt, akinek még pillanatnyilag kétséges az F1-es indulása, hiszen nem rendelkezik az ehhez szükséges "szuperlicensszel". Ezt azonban a következő napokban valószínűleg megszerzi, - kétszer 300 kilométert kell megtennie egyvégtében - így minden bizonnyal vele is találkozhatunk majd az első futamon, Ausztráliában.
A melbourne-i versenyig hátralévő majd egy hónapban természetesen a csapatok minden energiájukat a tesztelésre fordítják. A Ferrari már szerdán Mugelloban lesz Schumacherrel és Barrichelloval, míg csütörtöktől az Arrows, a Benetton, a Jordan, a Prost és a Minardi - akinek második pilótája 2000-ben az argentin Mazzacane lesz - Barcelonában folytatja a körözést. A többiek 23-áig pihennek, mikor is Jerezben kezdik újra a kocsik beállítását.
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!