Silverstonei tesztek, hírek

2000.02.20. 18:35
Mindössze két nap pihenő után ismét pezseg a Száguldó Cirkusz. Szerdától péntekig Silverstone adott otthont a teszteléseknek. Az aszfalttól kissé távolabb a Renault visszatérése, illetve Jacques Villeneuve csapatváltása a téma.
Jacques Villeneuve
A közép-angliai pályán körözött a hét második felében a Williams, a Jordan, és a Prost egy-egy "hivatalos" versenyzője, míg a Mclaren, illetve a Jaguar tesztpilótáikkal próbálták tökéletesíteni autóikat. Ez utóbbi, mármint a tökéletesítés, rájuk is fért, hiszen a felsorolt öt csapat összesen tíz kocsijából csak kettőnek sikerült elérnie a kockás zászlót Ausztráliában. (A williamses Ralf Schumachernek és a prostos Heidfeldnek.)

A három napot eredményesen zárta a Jordan, a Mclaren és a Williams, ám az Alesivel köröző Prost még mindig elektronikai problémákkal küszködik. A Jaguart vezető Luciano Burti sem lehet igazán elégedett idejével, mely két másodperccel elmaradt a legjobb Buttonétól. Pedig a húszéves angol célja nem is a gyorsaság, mint inkább a tapasztalatszerzés volt. Az ír-japán Jordan-Mugennel Trulli majd' ezer kilométert tett meg, míg a McLarent futtató Panis feladata szintén az autó megbízhatóságának javítására korlátozódott.

Teszteredmények, Silverstone, március 15-17.:

1. Button 1.25.142
2. Panis 1.25.201
3. Trulli 1.25.429
4. Burti 1.27.120
5. Alesi 1.27.200

A pályán kívül történt legnagyobb eseményt a Renault F1-es visszatérése jelenti. A francia autógyártó csütörtökön jelentette be, hogy 120 millió dollárért megvásárolta a Benetton istállót. Az üzletnek már a következő versenyen látható hatásai lesznek, ugyanis a csapatot a Brazil Nagydíjtól kezdve Flavio Briatore irányítja. A team nagyjából változatlan marad 2001-ig, az azt követő évben azonban - amikor a Benetton várhatóan kiszáll a Forma-1-ből - a Renault már saját nevén indul, önálló gyári csapatként, nem pedig csupán motorszállítóként, mint eddig.

A hét krónikájához tartozik még, hogy Villeneuve elmondta, ha idei szezonja is olyan pocsékul sikerül, mint a tavalyi, akkor jövőre szívesen vezetné az egyik McLaren-Mercedest. Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke, kommentárjában csupán annyit jegyzett meg, hogy helytelen az a nézet, mely szerint istállója konzervatív nézeteket vall, s nem szereti a Villeneuve-féle "hajfestős, lezser overallos laza gyerekeket". A közhiedelemmel szemben őt nem érdekli, ha hidrogénszőke a sofőr, hogy ha az autó gyorsabban megy vele, mint mondjuk egy - s a példa szigorúan véletlenszerű - természetes vöröses-barnával...