Jaguar

2000.03.17. 21:41
A Jaguar elméletileg idén debütál a Forma-1-ben, gyakorlatilag azonban már 1997 óta jelen van. Sőt, ez a Jaguar igazából nem is Jaguar, hanem Ford!
Hogy mindez hogyan lehetséges? Úgy, hogy az istálló teljes mértékben a Jackie Stewart által 1997-ben indított Stewart Fordra épül. Az egykori háromszoros világelső ugyanis 1996-ban exkluzív, öt évre szóló szerződést kötött a Forddal, mint motorszállítóval. Az angol cég azonban három év után úgy gondolta, számára előnyösebb lenne, ha saját, sőt még előnyösebb ha inkább egyik leányvállalata, a Jaguar nevén szerepelne az F1-ben. Ezért tavaly felvásárolta a Stewart csapatot, majd ,,kiradírozta" a Ford nevet, elhagyta a Stewartot, s átkeresztelte - pusztán reklámcélokból - Jaguar Racinggé.

Az ,,új" istálló vezetésével, mely eddigi három szezonja alatt egy győzelmet szerzett, eredetileg Stewartot bízták meg, ám a skót januárban váratlanul lemondott. (Valószínűleg 60 éves fejjel már nem akart szolga lenni a saját házában.) Helyére Neil Resslert a Ford Motor Company eddigi alelnökét nevezték ki.

A pilótafronton is történt változás. Bár 2000-ben a Ferraritól érkezett Irvine lesz a csapat első számú pilótája, azért tavalyi nürburgringi győzelmét követően a másodpilóta Johnny Herberttől is sokat várnak a ,,ragadozó" gazdái.

A szponzorállomány idén a német Beck's sörgyárral, valamint az MCI kommunikációs céggel gazdagodott, természetesen megőrizve az HSBC támogatását.

Az R1-es (ez az autó kódneve) kasztniját a tavaly a Jordantől eltanácsolt Gary Anderson, míg motorját a Cosworth Engineering tervezte, Nick Hayes főmérnök irányításával.

A vezetők már az ,,első" szezonra merész célt tűztek ki, hiszen a metálzöldre festett kocsikkal a konstruktőr VB. harmadik, legrosszabb esetben negyedik helyén szeretnének végezni A pazar előkészületeket látva ez nem is tűnik elérhetetlennek.