János, Pál
17 °C
32 °C

Prost G. P.

2000.03.17. 21:57
Valószínűleg minden idők legeredményesebb F1-es pilótája, Alain Prost sem gondolta volna 1997-ben, hogy egy istálló vezetése, s méginkább sikeressé tétele mennyi gonddal és szenvedéssel jár.
Ha tudta volna biztosan nem vásárolja fel a Ligier csapatot, mely nevének megváltoztatásán kívül szinte semmilyen más átalakításra nem szorult. Adott volt a kasztni, a motor, a főszponzor, s a két pilóta (Panis és Diniz) is elfogadhatónak tűnt. Kezdetben nem is mentek rosszul a dolgok, hiszen a Mugen-Honda megbízhatóan működött, így Panis Barcelonában még a dobogóra is felállhatott. S bár Kanadában a francia kettős lábtörést szenvedett, a pozitív széria nem szakadt meg. Prost ugyanis Jarno Trullit szerződtette sérült pilótája helyére, az újonc pedig élt a lehetőséggel. Jó néhányszor pontot szerzett, az Osztrák Nagydíjon még vezetett is, így a team eredményes évet zárt.

A következő szezonban azonban rosszra fordultak a körülmények. A kasztni pocsékra sikeredett, s az új Peugeot motor, mely csupán azért élvezett előnyt a már jól bevált Mugennel szemben, mert francia volt, szintén nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Tetézte a bajt, hogy Panis balesete után már nem volt a régi, Trulli pedig nem tudott mit kezdeni a gyenge autóval.

Tavaly a 98-assal azonos felállással folytatta szereplését az alakulat, így az eredmények is hasonlóak maradtak, bár a nürburgringi ,,őrült futamon" Trullinak sikerült megszereznie a második helyet. Ezen kívül azonban semmi említésre méltó eredményt nem tudott produkálni az istálló.

Az idei új kasztnit már a múlt szezon közben érkezett Alan Jenkins és a 2000-ben csatlakozott John Barnard tervezte, s a pilótakettős is változott. Prost megvált Panistól, Trullit pedig kénytelen volt átengedni a tehetősebb Jordannek. A helyükre régi cimboráját, Alesit, s a Forma-3000 címvédőjét, az újonc Nick Heidfeldet igazolta le. A folytonosságot a Peugeot erőforrás és a főszponzor Gauloises dohánygyár (idén a Yahoo internetes céggel kiegészülve) képviseli. Kérdéses azonban, hogy meddig, hiszen a teszteken nyújtott siralmas produkciókat látva - Alesi egyszer sem tudott sikeres nagydíjszimulációt teljesíteni - valószínűleg a versenyeken sem terem majd sok babér Prosték számára a 2000-es évben.