Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

Dupla kerékcserét gyakorol a McLaren

2000.08.10. 20:18
Üres, éppen csak a benépesülésbe kezdő boxutca, de szerelőktől és újságíróktól, fotósoktól nyüzsgő paddock, teli kamionparkoló és a domboldalt már megszálló németek látványa fogadott délután 3-kor a Hungaroringen.
Benépesülő boxutca
A McLaren és a Ferrari istálló szállító- és lakójárgányai körül voltak a legtöbben - egyelőre hiába, a pilótáknak nyoma sincs. Az angol csapatnál azt mondták, hogy Coulthard (,,D.C") egy fővárosi szállodában pihen, mert megfázott, Hakkinen pedig ,,valahol a városban van". Ez utóbbi információnak nem lehet igazán hitelt adni, hiszen a buszban már odakészítették a versenyző overallját, sőt a finn kabala jegesmacija sem hiányzott az öltözet mellől. És egy pillanatra felbukkant Hakkinen felesége is, akinek gömbölyödő pocakja minden bizonnyal nem hagyja, hogy Hakkinen csak úgy, ,,valahol" legyen.

A boxutcában most még Olivier Panis (a McLaren tesztpilótája), és a szőkére festett hajú Irvine megjelenése volt a fotósok szenzációja. A boxutcában a világbajnoki címvédő ,,szomszédai" és a már nézőként szemben ülők közös együttérzése mellett a Mercedes-motoros autókon kerékcserét szimuláltak. A tűző napon teljes védőfelszerelésben végrehajtott gyakorlatok nehézségét azzal növelték, hogy dupla, tankolással egybekötött kerékcseréket végeztek. Talán azért, hogy vasdárnap ne ismétlődhessék meg az a két héttel ezelőtti, hockenheimi blamázs, hogy a Hakkinen mögött autózó D.C nem hajthatott csapattársa után a boxutcába, mert arra a csapat erre nem volt kellően felkészülve.


Barrichello: Győzelem esetén újabb répatortát eszik Fogadkozik a Ferrari

Jó hangulatú, szinte kötetlen sajtótájékoztatót tartott a Ferrari kora este a Vörösmarty téri Gerbaud Házban. A szokások szerint Jean Todt két oldalán helyet foglaló pilóták - a szokásoktól eltérően - nem csak egyszerre, hanem külön-külön, egyenként is lehetőséget adtak a meghívottaknak kérdések feltevésére.

A szokások szerint Jean Todt két oldalán helyet foglaló pilóták
A tavalyi, meglehetősen laposra sikeredett médiaeseménnyel szemben, most jó kedélyű, felszabadult pilótákat és csapatvezetőt faggattak a meghívottak. A vacsorával összekötött kérdezz-felelekben Jean Todt leginkább arról beszélt, hogy az idén nem akarják az utolsó futamokra hagyni a világbajnoki cím(ek) sorsának eldöntését, s Jody Sechter 1979-es, legutóbbi egyéni világbajnoki címét fel kell frissíteni. Ismételten elmondta azt is, hogy az öt éve a Ferrarinál dolgozó Schumacher az első számú pilóta, de Barrichello hockenheimi győzelme bebizonyította, hogy a brazilnak is van keresnivalója a legnagyobbak és a világbajnoki cím aspiránsai között.

Schumacher-t az utóbbi két futamon ,,elszenvedett" katasztrofális rajtjáról, és arról kérdezték, hogy tényleg annyian utálják-e a Forma-1-es pilóták között, ahogyan ez hírlik. A kerpeni nagyvonalúan csak annyit mondott, csak előre tekint, de annyian biztosan nem utálják, ahogyan azt az újságokban olvassa. Majd hozzátette: ,,Ha azt akarnám, hogy mindenki szeressen, valószínűleg a középmezőnyben lennék kénytelen hajtani, márpedig ez elképzelhetetlen". Szerinte egyébként a Hungaroring ideális terep arra, hogy akár győzelemmel vethessen véget a két futam óta tartó sikertelenségnek.

Minthogy a pillanatnyilag első helyen álló ,,nagy" Schumi csak tíz ponttal vezet a negyedik Barrichello, de mintegy 40 ponttal az ötödik helyen álló Fisichella előtt, az már biztos, hogy az idei világbajnokság is a Ferrari és a McLaren pilótái között dől el. Az angoloknál Hakkinen feltámadásának következményeként Coulthard győzelmi esélyeiről kevesebbet beszélnek. Rubens, aki két héttel ezelőtti első futamgyőzelmének boldogságát még mindig magán viseli, mindenesetre azt ígérte, hogy amennyiben győz, feleségével ismét kedvenc süteményét, répatortát esznek majd. Hajnalig, ahogyan azt legutóbb is tették. Addig azonban holnap, és a szombati időmérőn mindenképpen bizonyítania kell, hogy nem elégszik meg az eddigi eredményekkel.