Natália
-3 °C
7 °C

Monzában a sikán a legfőbb téma

2000.09.01. 15:52
A hétközi monzai teszteken történtek taglalása előtt érdemes egy pillanatra visszatekinteni a múlt vasárnapi Belga Nagydíjra. A futamról írt cikkben az jelent meg, hogy a mezőnyből egyedüliként Jean Alesi indult száraz aszfaltra való gumikkal, és e miatt autózhatott sokáig a negyedik pozícióban. Nos, ez a két állítás nem igaz.
Alesi esőgumival indult, s a többiek előtt két körrel - már a negyedik forduló végén - a depóba sietett slickkekért, amelyekkel a következő két körben annyival gyorsabb volt, hogy egészen a negyedik helyig jött fel.

Egyébként a versenyzők közül egyedüliként Pedro Diniz vágott neki a versenynek száraz abroncsokkal.

Összesített időeredmények, Monza augusztus 29-30.
1.Coulthard 1:26:05
2.Zonta 1:26:26
3.Badoer (Ferrari) 1:26:32
4.Hakkinen 1:26:33
5.Frentzen 1:26:41
6.Villeneuve 1:26:50
7.Trulli 1:26:55
8.R. Schumacher 1:26:63
9.Verstappen 1:26:70
10.Gené 1:26:76
11.M. Schumacher 1:26:84
12. Button 1:26:84
Tévedésemet az okozta, - bár tudom, ez nem mentség a történtekre - hogy a belga televízió rendezője elfelejtette képernyőre tenni a depóba guruló Alesit, így nem láthattam, amint a ,,vizes" gumijait slickkekre cserélik.

Hibámért minden kedves olvasónktól elnézést kérek.

Most már tényleg beszéljünk Monzáról, ahol az új, átalakított sikán ad vitára okot.

A régi kettős kombináció helyett idén csupán egy - jobb-bal irányú - kanyart kell teljesíteniük a pilótáknak. Ám ez az egy jóval lassabb és szűkebb is mint a régi dupla.

David Coulthardnak sikerült leghamarabb megtanulnia az új s-kanyart
A versenyzők megosztottak az új ívet illetően, Jean Alesi például így vélekedik róla: ,,Az új sikánnal a pálya biztonságosabbá vált, hiszen hosszabb lett a kifutási zóna. Ha a kocsival valamilyen probléma adódik, esetleg elfékezem magam, minden gond nélkül tovább mehetek egyenesen, s még a versenyt is folytathatom."

Ezzel szemben Olivier Panis, aki jövőre a BAR csapat pilótája lesz, a kanyar hátrányaira hívta fel a figyelmet: ,,A régi kombináció is igen szűk volt, szinte lehetetlen volt megúszni a rajtot kisebb koccanás nélkül, sőt szinte mindig kipördült valaki. Az új ív élesebb, lassabb és szűkebb, ezért a huszonkét kocsi a start után még nehezebben tudja majd bevenni, ami valószínűleg több ütközéshez vezet majd."

Hírek röviden
-Eddie Jordan a Benettonhoz távozó Mike Gascoyne helyére főmérnöknek szerződtette az eddig az Arrowsnál dolgozó Eghbal Hamidyt.

- Frank Williams, Ron Dennis és Eddie Jordan azt szeretné, ha FIA elnöke, Max Mosley távozna posztjáról. A három csapatfőnök szerint Mosley intézkedései gátolják a Forma-1 technikai fejlődését, s csupán arra irányulnak, hogy mesterségesen nyitottá tegyék a világbajnoki cím sorsát, egészen az utolsó futamig. A három elismert istállóvezetőnek azonban nincs módja eltávolítani Mosleyt tisztségéből, ez csak az FIA több mint százhúsz tagországának döntése alapján történhet meg, illetve akkor ha az elnök jövőre nem jelölteti magát a választásokon, netán rögtön távozik, amelyre azonban szinte semmi esély nincs.

Két - azaz csak másfél, hiszen szerdán délután kettőtől esett az eső - napnyi gyakorlás után eddig úgy tűnik, hogy David Coulthardnak sikerült leghamarabb megtanulnia az új s-kanyart, bár ne feledjük, neki a Mercedes bivalyerős motorja nagy segítséget jelent.

Mögötte a szintén nem éppen gyenge hajtóművekkel rendelkező BAR-Honda, illetve a Jordan Mugen-Honda pilótái végeztek.

Meg kell még említenünk a minardis Marc Gené teljesítményét, aki csupán hét tizeddel volt lassabb, mint Coulthard és eggyel volt gyorsabb mint Michael Schumacher, aki valószínűleg nem túl elégedett az eddig végzett munkával.

A tréningen sajnos jó néhány kicsúszás történt, amelynek során - Monza a Forma-1 egyik leggyorsabb pályája - több autó is darabokra tört. Verstappen, Fisichella és Salo is az aszfalt mellett fejezte be a körözést - a holland a célegyenes végén, az olasz és a finn az Ascari-kanyar előtt bukott - ám egyiküknek sem esett baja.

Második nap eseményei:

Michael Schumacher hátránya több mint egy másodperc!

Összesített időeredmények, Monza augusztus 29 - szeptember 1.
1.R. Schumacher 1:25:50
2.Barrichello 1:25:58
3.Coulthard 1:26:05
4.Trulli 1:26:06
5.De la Rosa 1:26:15
6.Zonta 1:26:26
7.Villeneuve 1:26:29
8.Badoer(Ferrari) 1:26:32
9.Hakkinen 1:26:33
10..Frentzen 1:26:33
11.Panis 1:26:33
12.Verstappen 1:26:70
13.Button 1:26:72
14.Gené 1:26:76
15.M. Schumacher 1:26:80
A Milano melletti ringen szerdán még nem ért véget a körözés, hiszen a teszt csütörtökön és pénteken is tovább folytatódott.

Az utolsó két nap a BAR és a Williams csapat feltámadását hozta. Előbb Villeneuve, majd Ralf Schumacher futotta a leggyorsabb köröket, melyek közül a kis Schumi teljesítménye a négy napos program legjobbjának bizonyult. Az angol csapat német pilótája fél másodperccel javította meg Coulthard keddi rekordját, ezért Sir Frank már nem aggódik a jövő vasárnapi Olasz Nagydíj miatt.

Kissé aggódhat viszont a Ferrari, ami ugyan Barrichello révén csak nyolc századdal maradt el a leggyorsabb körtől, a másik autóban azonban Michael Schumachernek majd' másfél szekundumos hátránnyal kell számolnia. A kétszeres német világelső kocsijában péntek délelőtt tönkrement a legújabb fejlesztésű motor, így nem végezhetett teljes értékű munkát.

Hírek röviden
-Eddie Jordan a Benettonhoz távozó Mike Gascoyne helyére főmérnöknek szerződtette az eddig az Arrowsnál dolgozó Eghbal Hamidyt. - Frank Williams, Ron Dennis és Eddie Jordan azt szeretné, ha FIA elnöke, Max Mosley távozna posztjáról. A három csapatfőnök szerint Mosley intézkedései gátolják a Forma-1 technikai fejlődését, s csupán arra irányulnak, hogy mesterségesen nyitottá tegyék a világbajnoki cím sorsát, egészen az utolsó futamig. A három elismert istállóvezetőnek azonban nincs módja eltávolítani Mosleyt tisztségéből, ez csak az FIA több mint százhúsz tagországának döntése alapján történhet meg, illetve akkor ha az elnök jövőre nem jelölteti magát a választásokon, netán rögtön távozik, amelyre azonban szinte semmi esély nincs.
A Scuderiához kapcsolódó hír, hogy Monzában tiszteletét tette a Ferrari két első embere, az elnök Luca di Montezemolo és a FIAT tulajdonos Gianni Agnelli is, aki nem éppen optimistán nyilatkozott csapata világbajnoki esélyeiről: ,,Hakkinennek hatvan, Schumachernek negyven százalék esélye van a világbajnokság megnyerésére".

Montezemolo azonban nem látja ennyire sötéten a dolgokat, ő leginkább az újságírókat teszi felelőssé a csapat utóbbi várakozáson aluli szereplései miatt: ,,A Belga Nagydíj után a sajtó úgy reagált, mintha nem a második, hanem a harmincadik helyen végeztünk volna. Ez természetesen negatívan befolyásolja mind a közvélemény, mind a csapat hangulatát. A vonat még nem ment el, a hat pontos hátrány ledolgozható."

Baleset sajnos pénteken is történt: Pedro De la Rosa csúszott ki a Variante Bassa nevű kanyarban, de szerencsére csak autóját roncsolta össze, ő maga sértetlenül szállt ki a négykerekűből. A pilóta egyébként fékhibára gyanakodott, ám a csapat tüzetes vizsgálatok után sem talált műszaki hibára utaló nyomot.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.