Judit
-2 °C
8 °C

Az utolsó európai verseny következik

2000.09.07. 17:07
Már csupán négy futam van hátra az idei Forma-1-es évadból, vasárnap pedig Monzában utoljára láthatjuk európai földön a Száguldó Cirkusz mezőnyét. Olaszország legöregebb pályáján a tifosok Michael Schumacher győzelmét várják, hiszen ha a német itt is vereséget szenved, akkor már minimum tíz pontos hátrányba kerül a címvédő Hakkinennel szemben. Ha azonban győz, a bajnokság nyitottabb lesz mint valaha...
Michael Schumacher
"Szívesen kipróbálnám a McLarent"
A német pilóta ennek megfelelően még ezen a héten is tesztelt Fioranoban: leginkább a startokat, illetve szerelőivel együtt a tankolásokat gyakorolta.

A megengedett, mindössze ötven kilométer (a verseny hetében már csak ennyit lehet tréningezni) megtétele után közeli és távolabbi terveiről is beszélt:

,,Úgy érzem jól felkészültünk a hétvégi versenyre, amely létfontosságú a csapat számára. Nemcsak a tradíciók, hanem a világbajnokság állása miatt is. Az F-1 2000-t élvezet vezetni, olyannyira, hogy már most a közös folytatáson gondolkodom, bár a Ferrarival kötött szerződésem csak a 2002-es szezon végén jár le. Ezt szeretném kitölteni, ha azonban azt tapasztalom, hogy mindenkori csapattársam gyorsabb nálam, azonnal visszavonulok.

Hírek röviden
- Eddie Jordanhez hasonlóan a legtöbb csapatfőnök szeretné, ha a következő szezontól kezdve a Forma-1 augusztusban legalább három hetes vakációt tartana. A szünetre előreláthatólag a július végi német és az augusztusi magyar futam között kerülne sor.

- Lehetséges, hogy Frank Williams eladja istállója részvényeinek harminc százalékát a motorszállító BMW-nek. A szezon elején Sir Frank még cáfolta az üzlet létrejöttét, ám mostanában egyre inkább hajlik az adásvételre: ,,A Forma-1-ben minden lehetséges: soha ne mondd, hogy soha!"- vallja Williams.

- Szintén vásárolni akar Pedro Diniz. A Sauber brazil pilótája jövőre szívesen szerződne Alain Prost istállójához, s mindemellett huszonöt millió dollárért megvenné a Prost Grand Prix részvényeinek negyven százalékát is.

Hogy Hakkinen vagy én vagyok-e a jobb? Ezt csak úgy lehetne eldönteni, ha mindketten egyforma autót vezetnénk. Szívesen kipróbálnám a McLarent, így legalább ez is kiderülne...

Van-e még esély a vb-cím megszerzésére? Természetesen van, ezért dolgozunk éjjel-nappal. Az utolsó futamokon több újítást is be fogunk vetni, ám az összes efféle technikai dolog top secret, ezért nem beszélhetek róluk." - fejezte be mondandójának szakmai részét a kétszeres világelső.

Ezután - kissé meglepő módon - magánéletéről nyilatkozott, ám természetesen ez is összefüggésben volt az autóversenyzéssel:

,,Nem akarom, hogy Mick fiam versenypilóta legyen! Láttam, hogy mekkora nyomást kellett elviselnie Hillnek és Villeneuve-nek, amíg ki nem léptek apjuk árnyékából. Épp ezért, amint észreveszem, hogy Mick engem kezd utánozni, gyorsan áttérek a golfra és többet teniszezem majd. Jobban szeretném ha a gyerek ezekhez hasonló, nyugalmasabb és kevésbé veszélyes foglalkozást választana magának."- fejezte be Schumacher.

Visszatérés a paradicsomba

Egy újabb kaland előszobájába léptünk, mikor kis kocsink megindult Christchurch felé.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.