Ambrus
-7 °C
3 °C

A fájdalom és a győzelem könnyei Monzában

2000.09.10. 18:03
A Forma-1-es Olasz Nagydíj első körében több autó összeütközött, a szerteszét repülő alkatrészek pedig megsebesítették Paolo Girimbertit, az egyik közelben álló tűzoltót, aki a kórházban belehalt fejsérüléseibe. A versenyen Michael Schumacher idei hatodik győzelmét aratta, így már csak két pont a hátránya a most másodikként befutó Hakkinen mögött. Schumi valószínűleg a nagy pszichikai nyomás és a megkönnyebbülés miatt a futam utáni sajtótájékoztatón elsírta magát.
Előzések, balesetek, Ferrari-győzelem, halál, könnyek. A legrövidebben talán ezzel a néhány szóval lehetne összefoglalni az 51. Olasz Nagydíj eseményeit.

Irvine kicsúszása az első körben
A start után sajnos beigazolódott, amitől mindenki tartott. Az első sikánon még szinte az összes autó - Irvine és Salo összekoccant - átjutott, ám a másodiknál Frentzen, aki közvetlenül Barrichello mögött haladt, valószínûleg hozzáért a brazil Ferrarijához, majd nagy erõvel neki ütközött saját csapattársának, Trullinak. A balesetben pályán kívülre került még Coulthard és De la Rosa is. A spanyol versenyző kocsija a már a kavicságyban veszteglő roncsok közé repült, ám pilótája csodával határos módon - az eset többi résztvevőjével együtt - sértetlenül szállt ki gépéből.

A károsultak már rohantak volna vissza a boxba, hogy tartalékautójukkal odaállhassanak a második rajthoz, ám a versenybíróság - sokakat megbotránkoztató módon - csupán a Biztonsági Kocsit küldte az aszfaltra, a futamot nem állította le.

A Safety Car 11 körön keresztül tartotta maga mögött a mezőnyt, mert a szétrepülő alkatrészek megsebesítettek egy tűzoltót, akit mentővel szállítottak el, így egészen addig várni kellett, míg az elhagyta a pályát.

Mikor végre újra elengedték a versenyzőket, újabb koccanás történt: közvetlenül a biztonsági autó kiállása előtt a vezető Schumacher túl hirtelen lassított le, ezért többen majdnem nekiütköztek. Tapasztalatlansága miatt Button a korlátnak csúszott, s néhány méterrel arrébb kiállni kényszerült.

Majd végre újra elindult a kocsisor, melyet az első startot remekül elkapó Schumacher vezetett Hakkinen és Villeneuve előtt. Utánuk a Ralf Schumacher, Fisichella Verstappen trió következett. A vezető hármas szilárdan tartotta helyét - Schumi körönként hat tizedet vert a finnre, míg Villeneuve legalább egy másodpercet veszített fordulónként - azonban mögöttük percről-percre változott az állás. Verstappen több látványos előzést végrehajtva harmadiknak - Villeneuve a 15. körben motorhiba miatt kiállt - míg Zonta a hetedik helyről negyediknek jött föl. Sőt, a brazil kisvártatva Verstappent is maga mögé utasította.

Schumi, Hakkinen, Zonta, Verstappen, Ralf Schumacher, Fisichella foglalták el a pontszerző helyeket. Huszonhárom kör után jött az első tankolás - Zonta hajtott a boxba - ő valószínűleg két kiállásos taktikát tervezett. Eközben az élen az egyetlen megmaradt Ferrari már több mint hét szekundummal vezetett az ezüstnyíl előtt, s tovább növelte előnyét.

Az egyszer ,,pit stopolók" a 32. forduló után kezdtek a depóba szállingózni, ám Schumi csak 39., legközelebbi üldözője pedig 41. forduló után ment ki az új gumikért. A kerékcsere mindkettejüknek remekül sikerült, így az aszfaltra visszatérvén ismét kialakult köztük a tíz szekundumos különbség. A harmadik pozíciót a Williams Schumacherje foglalta el, majd Verstappen, Wurz és az újra felzárkózó Zonta következett. A sokáig remekül száguldó Fisichella több mint másfél percet töltött szerelői társaságában, így jócskán hátra szorult. A futam utolsó harmadában Schumi igencsak kímélte autóját, így előnye csupán három másodpercre apadt, ám így is simán nyerte a Scuderia hazai nagydíját. Hakkinen nyugodt második helyet könyvelhetett el, míg harmadikként Ralf Schumacher futott célba. Negyedik a nagyszerűen manőverező Verstappen lett orrhosszal megelőzve a szintén remeklő, idei első pontjait szerző Wurzot. Hatodikként Zonta keresztezte a célvonalat, pontot szerezve motorszállítójának, a Hondának, aki Monzában ünnepelte 200. Grand Prix-jét.

Az Olasz Nagydíj végeredménye
1. Michael Schumacher
2. Mika Hakkinen
3. Ralf Schumacher
4. Jos Verstappen
5. Alex Wurz
6. Riccardo Zonta
A eseményeknek azonban ekkor még nem volt vége... Michael Schumacher a szokásosnál is jobban ünnepelte győzelmét, s hosszú pezsgőlocsolás után, mint mindig -most épp Hakkinennel és öccsével -, a sajtószoba felé vette az irányt, ahol a következő beszélgetés zajlott le:
Újságíró: -,,Michael, fantasztikus győlelmet arattál..."
Schumi: - ,,Nem tudok mit mondani, egyszerűen nem találok szavakat arra, amit most érzek."
Újságíró: - ,,Ez volt a 41. győzelmed, így utolérted Ayrton Sennát"
Schumi: - ,,Igen, ez nagyon sokat jelent nekem..."
S ekkor sosem látott jelenetek játszódtak le: a német pilóta hangja elcsuklott, arcát kezei közé temette, s zokogni kezdett. Hakkinen - aki tavaly került Monzában hasonló helyzetbe - és Ralf rögtön vigasztalóan átkarolták, majd Mikán lett volna a nyilatkozás sora, ám ebben a pillanatban ő is csak annyit tudott mondani ,,Beszéljen inkább Ralf", s átpasszolta a megszólalás jogát kollégájának.

Miután a kis Schumi elmondta, hogy a tömegkarambolból szinte semmit nem látott, a riporter ismét Michaelt kérdezte, aki ekkorra úgy ahogy kisírta magát. A Ferraris azonban ismét képtelen volt válaszolni, csupán a csapatnak mondott köszönetet. A végén Hakkinen még nagy nehezen elmondta, hogy ,,a Ferrari és Schumi ma gyorsabb volt, így megérdemelte a győzelmet".

Lent a boxokban is sírtak, ám itt a könnyeknek más oka volt: nyilvánosságra hozták, hogy a tömegbaleset során megsérült harminc éves tűzoltó, Paolo Girimberti a kórházban életét vesztette.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Év végi utazás

Ajándékozzon utazást, töltse a karácsonyt és a szilvesztert külföldön!