Ambrus
-7 °C
3 °C

Sepang, végállomás

2000.10.16. 14:37
A hétvégén a Sepangban rendezendő Malajziai Nagydíjjal befejeződik a 2000-es Forma-1-es szezon. A futamnak egy kérdésre kell választ adnia: ki nyeri a konstruktőrök világbajnokságát?
Természetesen a gyártóknak járó trófea is a Ferrarié vagy a McLarené lesz. Kettejük közül pedig a Scuderia az esélyesebb, hiszen mindössze három pontra - azaz egy negyedik helyezésre - van szüksége a diadalhoz.

Azonban a McLaren sem mondott még le a győzelemről, hiszen a múlt héten Valenciában Olivier Panissal a volánnál tesztelt. A csapattól búcsúzó francia, aki jövőre a BAR versenyzője lesz, remek eredményeket ért el, többször is megjavította a pályacsúcsot. A Scuderia eközben Mugellóban és Fioranóban körözött Badoerrel. Az olaszok tesztpilótája is sikeresen végezte munkáját, hiszen a Ferrarival semmilyen probléma nem akadt. A 2000-ben aktív vezetők közül csupán az arrowsos Verstappen és De la Rosa repült vissza Európába tesztelni. Ők azonban már nem az idei autót, hanem a jövőre használt AMT motorokat próbálgatták. Az AMT név gyakorlatilag a Peugeot-t takarja, ám az új malajziai tulajdonosok, akik megvették a francia gyártól az erőforrásokat s azoknak használati, illetve fejlesztési jogát, e névre keresztelték át a hajtóműveket.

A legtöbb pilóta már elkezdte ,,téli" vakációját: Schumi Thaiföldön, Coulthard, Frentzen, Zonta, Button, Diniz és Salo Malajziában, Hakkinen Singapúrban, Villeneuve Indonéziában, Irvine pedig Macaóban készül az utolsó futamra. Jean Alesi pedig Japán felesége, Kumiko miatt természetesen Japánban maradt, s piheni ki élete - eddig - leggyengébb szezonjának fáradalmait.

Hírek röviden:

- Eddie Jordan a 2001-es szezonra tesztpilótának szerződtette Riccardo Zontát, a BAR által eltanácsolt brazil pilótát. Zonta számára nem lesz új a környezet, sem a feladat, hiszen 1997-ben már dolgozott Jordannél, ugyanilyen státuszban.

- A brit Autosport nevű újság szerint a Bridgestone a 2002-es szezon végén, mikor lejár a szerződése a Ferrarival és a McLarennel, kivonul a Forma-1-ből. A döntés mögött a rivális Michelin megjelenése állhat, valamint az, hogy az amerikai piacon forgalmazott hibás abroncsaik miatt a cég ellen milliós kártérítési perek folynak. A japán gyár így nem képes teljes erejével a versenysportra koncentrálni, s az anyagi vesztesége is jelentős. íp> - Ellentmondásos hírek érkeznek a Hondaról. Bizonyos angol lapok azt állítják, amennyiben jövőre sem a BAR, sem a szintén Honda motorokkal induló Jordan nem szerepel sikeresen, a japán óriás kiszáll a Forma-1-ből. Mások szerint a Toyota 2002-es megjelenésekor a Honda saját gyári csapattal akar indulni, ezért valószínűleg felvásárolná a BAR istállót. Ez utóbbi információt azonban a BAR amerikai tulajdonosai határozottan cáfolták.

- Szintén a BAR-hoz kapcsolódik a hír, mely szerint egy nyolc tagú vállalkozói csoport megvásárolná az istálló részvényeit az eddigi tulajdonos British American Tobacco nevű dohánygyártól. A ,,nyolcak" - melynek tagja többek között Adrian Reynard főtervező és Barry Green CART-csapat tulajdonos - első lépésükként kirúgnák Craig Pollockot, a team eddigi vezetőjét.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!