Lehet, hogy megmenekül a Minardi?

2000.11.20. 23:21
Nem elképzelhetetlen, hogy jövőre eggyel kevesebb csapat indítja autóit a Forma-1-ben, ugyanis a Minardi elvesztette a szponzorát és a motorszállítóját is. Szerencsére azonban Bernie Ecclestone elhatározta, hogy megmenti az istállót.
Néhány hónappal ezelőtt Gabriele Rumi, a Minardi főrészvényese - kilátástalannak ítélve csapata helyzetét - eladta az istálló részvényeit a PSN nevű dél-amerikai tévétársaságnak, így az olaszok jövője biztosítottnak tűnt. Azonban időközben a főszponzor Telefonica kiszállt a Forma-1-ből, valamint a Ford is bejelentette, jövőre csupán a Jaguart látja el hajtóműveivel, így az új tulajdonos is igyekezett megszabadulni frissen szerzett részvényeitől.

További hírek:
- A Forma-1-es csapatok döntésének értelmében jövőre ismét szabályos lesz a kipörgésgátló. Az 1993-ban betiltott szerkezet így hét év után tér vissza a versenypályákra, habár sokak szerint több istálló ez idő alatt is alkalmazta. Valószínűleg ez is közrejátszott abban, hogy az alakulatok most egyhangúlag fogadták el használatát.

- Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke biztos abban, hogy a Scuderia jövőre mind a pilóták, mind a csapatok versenyében megismétli idei győzelmét. "Mindig az első győzelem a legnehezebb, a második azután már általában könnyebben születik meg"-nyilatkozta magabiztosan az elnök.

- Frank Williams megelégelte, hogy mindenki "őrültnek" tartja őt, amiért elengedte Jenson Button a Benettonhoz. "Tisztában vagyok vele, hogy bolondnak tartanak, amiért Button helyére Montoyát igazoltam le, hiszen a kolumbiai még nem bizonyított. De nézzék csak meg, mi történt tavaly, amikor Jenson szerződtettem: előbb bíráltak, majd látva a srác remek teljesítményét, nekem adtak igazat. Remélem, idén is hasonlóan alakulnak majd a dolgok"-mondta reménykedve Sir Frank.

Természetesen e hírek hallatán a pilóták is igyekeznek elhagyni a süllyedő hajót, Marc Gené a Prosttal tárgyal, s az is felmerült, hogy esetleg a Williams szerződtetné tesztpilótának. Mazzacanénak nincsenek ajánlatai, így ő valószínűleg a teammel együtt eltűnne a Forma-1 színpadáról. Az utolsó szalmaszál, mely életben tarthatná a faenzai alakulatot, az a Supertec motorszerződése, azonban ez is kútba esni látszik, ugyanis a Renault, melynek leányvállalata az említett gyár, csak a Benettonra akar koncentrálni. A Minardi tehát a csőd szélére került.

Bernie Ecclestone azonban természetesen nem szeretné, hogy a patinásnak mondható, s a nyolcvanas évek közepe óta rendszeres GP résztvevő istálló eltűnjön a Forma-1-ből. Meggyőzte hát az extulajdonos Gabriele Rumit, hogy vásárolja vissza részvényeit, valamint nyomás alá helyezte a Cosworth-t, hogy továbbra is szállítson motorokat az olaszoknak. S bár valószínűleg az angolok nagy nehezen kötélnek állnak, ám a jövő még így sem látszik biztosítottnak a Minardi életében. Kellene ugyanis még egy főszponzor, ami megteremti az anyagi alapokat. Erre a posztra sem dúskálnak a jelentkezők, ám talán a fiatal és tehetséges pilóta, Fernando Alonso személyes támogatója, a LeasPlan vállalkozik a mentőakcióra. Reméléjük, sikerrel járnak...