Sámuel, Hajna
12 °C
23 °C

Megkezdődött a felkészülés 2001-re

2000.12.05. 11:11
Kapcsolódó cikkek (1)
December 1-én lejárt a teszttilalom, így négy csapat - a Benetton, a Jordan, a Jaguar és az Arrows - már pályára is "lépett" Silverstone-ban.
A három tagból álló brit különítmény, plusz a félig olasz Benetton összesen öt sofőrt dolgoztatott meg a hideg és nyirkos albioni télben.

Ricardo Zonta
A Jordan egyetlen autóját a tesztpilóta Ricardo Zonta kormányozta, s ő végezte a leghasznosabb munkát is: a vizes aszfalton sikerrel próbálta ki az új elektronikai rendszert. "Az autó remekül viselkedett, optimista vagyok"- értékelt Zonta.

A másik három egység már közel sem vélekedhetett ilyen derülátóan, ugyanis mindegyiküknek akadtak kisebb-nagyobb gondjaik. A jaguaros fiúk közül a harmadik számú pilóta, Thomas Scheckter mindössze két kör után megpördült. Csapattársa, Burti, aki jövőre Eddie Irvine mögött a második kocsi tulajdonosa lesz, még Schekternél is lassabb volt, méghozzá nem is kevéssel, több mint öt másodperccel. Az istálló gondjait szaporítja, hogy az új csapatfőnök, az ex-CART-os Bobby Rahal a fél technikai stábot kirúgta: távozott három verseny-, egy elektronikai -és egy fejlesztőmérnök, valamint az eddigi főkonstruktőr Gary Anderson. Az utóbbi helyére azonban már sikerült megtalálni a megfelelő embert: a Jaguar tervezése ezentúl az volt mclarenes, Steve Nichols feladata lesz.

A Benetton sem teljesített túl rózsásan a hétvégén, ugyanis a motor - előtte Mark Webberrel, a tesztpilótával - mindössze négy kör után megadta magát.

Pedro De La Rosa
További érdekesség még, hogy az Arrows kibróbálta Gaston Mazzacanét, aki idén az egyik Minardit kormányozta, ám a következő szezonra még nem talált magának ülést. Az argentin pilóta tréningje az angol teamnél azért is furcsa, mert a jövő évi rajtlistán az Arrows két pilótájaként De la Rosát és Verstappent nevezte meg. Ezen a bizonyos listán egyébként a Minardi neve mellett nem szerepelt egyetlen versenyző sem, a Saubernél azonban feltűnt Kimi Raikonnen. A Prostnál csupán egyetlen sofőr, a veterán Jean Alesi neve a biztos. A pletykák szerint a négyszeres világbajnok istállójában negyven százalékos részesedést szerzett Pedro Diniz, aki azonban vezetni nem fog, hanem igazgatói teendőket lát majd el 2001-ben. Mit mondjak, ez több mint furcsa...

Rövid hírek:

-Egy új, tizenöt(!) év időtartamú szerződés értelmében 2017-ig Silverstone adhat otthont a Brit Nagydíjnak, jelentette be Jackie Stewart, a brit autóversenyzők klubjának elnöke és Frank Lowe, a versenyt szervező Octagon vállalkozói csoport vezetője.

-A modenai egyetemen díszdoktorrá avatták Luca di Montezemolót, a Ferrari elnökét. Az 51 esztendős, egyébként jogi diplomával rendelkező üzletember a motoripar fejlődéséről tartott előadást az egyetem kétezer hallgatójának.