Barcelonában és Estorilban fejezte be az évet a Cirkusz

2000.12.23. 13:47
Az ibériai edzés végeztével a Forma-1 is megkezdte karácsonyi pihenését, így a pilótákkal legközelebb csak jövőre találkozhatunk. Az utolsó felvonást Barcelonában Trulli, Estorilban pedig Button nyerte.
A két helyszínen természetesen most is a gumifajták szerint oszlott ketté a mezőny: Spanyolországban a Bridgestone, míg Portugáliában a Michelin abronccsal futó autók köröztek. Az utóbbi országban azonban nem jártak szerencsével a csapatok, ugyanis mindhárom napon esős, sőt néha viharos időjárás hátráltatta a tréninget. A legtöbb munkát csütörtökön végezhették a versenyzők, Jenson Button is ekkor futotta 1.21.54-es idejét.

Barcelonában két fiatal feltörekvő csillagtól volt hangos a pálya: Jarno Trulli a Jordannal és Nick Heidfeld a Sauberrel teljesítette a leggyorsabb köröket. Trulli önbizalma - persze nem csak ettől a néhány körtől - annyira megnőtt, hogy helyet követelt magának a Ferrarinál: "Évek óta javuló teljesítményt mutatok, egyre gyorsabb és gyorsabb leszek. A Prostnál Panisnál, itt a Jordannél Frentzennél voltam sebesebb, azaz a csapattársaimat mindig megelőztem. Remélem nemsokára a Ferrarinál is felfigyelnek a fejlődésemre, s szerződtetnek. Persze nem Schumacher mögé, amolyan második pilótának, hanem Schumival egyenrangú versenyzőnek. Szerintem őt is meg tudnám verni, hisz mint mondtam, eddig mindegyik társamnál gyorsabb voltam. Arról már nem is beszélve, hogy a Scuderiánál a győzelemre is lenne reális esélyem."

A másik barcelonai éllovas, Heidfeld már nem volt ennyire nagyravágyó remek eredményeit követően: "Örülök, hogy végre versenyképes autót vezethetek. A Sauber klasszisokkal jobb, mint a Prost, most végre megmutathatom, mire vagyok képes."

Az exvilágbajnokok közül csupán Villeneuve ült autóba, habár ő is csupán egy napot töltött a katalán ringen. Schumacher még mindig Norvégiában pihen, míg Hakkinen kisfiával van elfoglalva. A finn trónörököst egyébként Hugo névre keresztelték, ami meglehetősen ritka a skandináv országban és egyáltalán nem északi hangzású. Ki tudja, lehet hogy a szülők épp ezért választották ezt a nem mindennapi nevet.


 Hírek röviden

Néhány csapat már közzétette a 2001-es autójának bemutatási időpontját. Elsőként a Jaguar leplezi le új négykerekűét, pontosan január 9-én, Coventryben. A gép egyébként az R2 kódot kapja majd. Az angolt egy ír istálló követi: Eddie Jordan négykerekűje január 16-án mutatkozik be a nagyközönségnek, azt azonban még nem döntötték el, hogy hol. Nyolc nappal később a Sauber áll a országvilág elé, Hinwilben, az istálló főhadiszállásán. A következő év első hónapjában még egy rendhagyó autómustrára is sor kerül: 11-én az Arrows - a Forma-1-ben a McLaren után másodikként - a kétszemélyes F-1-es kocsiját teszi közszemlére.

Gyorsan fejlődik a Sauber újonc pilótája, Kimi Raikkonen. A mindössze 21 esztendős finn Barcelonában remekül teljesítette élete első nagydíjszimulációját. A körözés során semmiféle gondja nem akadt, mint ahogy az eddigi tesztelések során sem. Nem szenvedett balesetet, nem követett el vezetői hibát sem. Mindezek ellenére Max Mosley, az FIA elnöke kritizálta a fiatal finnt: "Még túl fiatal és tapasztalatlan a Forma-1-hez! Én nem adtam volna meg neki a szuperlicencet, csakhogy nem mindig az én szavam dönt. Szerintem túl alacsonyra tettük a lécet azzal, hogy egy eddig mindössze 23 autóversenyen, csupán Forma-Renault-ban indult pilótának megadtuk a legrangosabb minősítést.." Mosley úr azonban figyelmen kívül hagyja azt, hogy az igen magasan jegyzett F-3000-es bajnokságból érkezett pilóták eddig nem sokat tettek le az asztalra. Zonta, Heidfeld, Jean-Christoph Boullion és Frank Lagorce mindannyian éllovasok voltak a Forma-3000-ben, az utóbbi kettőről azonban már hallani sem lehet, míg Zonta tavaly egy versenyképes BAR-autóban sem tudott semmi produkálni. Heidfeld sem remekelt, bár neki a Prosttal esélye sem volt. Ezzel szemben David Coulthard, Rubens Barrichello, Ralf Schumacher, Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella, Jos Verstappen és Jenson Button már a Forma-3-ból a legnagyobbak közé lépett, s mégis a leggyorsabb pilóták közé tartozik.

Alain Prost istállója szponzori szerződést kötött a PSN nevű televíziós céggel. A multinacionális vállalat egyben Gaston Mazzacane fő támogatója is, így egyre valószínűbb, hogy az argentin pilótát jövőre egy Prost kocsiban látjuk viszont.

Olasz sajtóértesülések szerint a Ferrari a 2002-es szezontól életbe lépő szerződést kötött a Michelinnel. A hírt természetesen cáfolja a Scuderia, ugyanis egy kontraktus 2001 végéig még a Bridgestone-hoz fűzi a maranellóiakat, s természetes, hogy a konkurenciával való együttműködés rossz fényt vetne az olasz-japán kapcsolatra.