Schumacher felkészült a címvédésre

2001.01.13. 12:27
A Ferrari a napokban tartotta szokásos síhetét Madonna di Campiglióban, ami a csapat hivatalos bemutatását jelenti. Az olasz síparadicsomban megtartott sajtótájékoztatón csupa kipihent sztárral - Michael Schumacherrel, Rubens Barrichellóval és a csapatfőnök Jean Todttal - találkozhattak az újságírók. Természetesen a legnagyobb érdeklődés a 2000-es világbajnokot, Schumit kísérte, aki szemmel láthatólag már teljesen felépült decemberi lábműtétje után.
Schumi síel
A Ferrari a napokban tartotta szokásos síhetét Madonna di Campiglióban, ami a csapat hivatalos bemutatását jelenti. Az olasz síparadicsomban megtartott sajtótájékoztatón csupa kipihent sztárral - Michael Schumacherrel, Rubens Barrichellóval és a csapatfőnök Jean Todttal - találkozhattak az újságírók. Természetesen a legnagyobb érdeklődés a 2000-es világbajnokot, Schumit kísérte, aki szemmel láthatólag már teljesen felépült decemberi lábműtétje után.

"Természetesen jövőre is meg akarom nyerni a világbajnokságot! - kezdte mondandóját a háromszoros világbajnok. Tudom, hogy ez nehezebb lesz, mint valaha, hiszen a McLaren minden követ megmozgat, csakhogy visszaszerezze az első helyet. Épp ezért idén néhány héttel hamarabb megkezdtem a fizikai felkészülést, ennek köszönhetően jobb a kondim, mint egy éve ilyenkor, s e hó közepén már tesztelni is fogok. A motivációm a szokásosnál is nagyobb: világbajnokságot nyerni a Scuderiával óriási dolog, ám egy új Ferrari korszakot nyitni még ennél is nagyobb. Nekem pedig ez a célom. Ha idén is sikerül megnyernem a vb-t, akkor még inkább meg akarom nyerni két év múlva is, hiszen a szerződésem csak 2002 végén jár le. Addig biztosan a Ferrarinál maradok, s egyáltalán nem gondolok a visszavonulásra!"

Michael Schumacher és Jean Todt A Japán Nagydíj után
Az újságírók Jean Todtot, csapatfőnököt is leginkább a kontraktusáról faggatták, hiszen neki már ez év végén lejár a vörösökkel kötött szerződése. "Jelen állás szerint az idény végén elhagyom a Ferrarit. Addig azonban még sok minden történhet...Az viszont biztos, hogy más csapathoz nem igazolok. Vagy a Ferrari vagy a nyugdíj vár rám 2002-ben. De ne szaladjunk annyira előre, hisz addig még egy remek szezon áll előttünk. Tavaly óriási nyomás nehezedett a csapatra, hiszen minden áron győznünk kellett.

Mi azonban teljesítettük a kötelező feladatot, azaz megnyertünk mindent, amit csak lehetett. Idén ez a bizonyos pszichikai nyomás eltűnt, ezért arra számítok, hogy minden egyszerűbb lesz, mint tavaly. Nyugodtan dolgozhatunk, hiszen már bizonyítottunk: képesek vagyunk világbajnokságot nyerni."

A sajtótájékoztatón elhangzott még az új Ferrari bemutatásának időpontja is: 2001. január 29.

Jerezben befejeződtek a Benetton és a Williams istálló tesztjei. Az utolsó napon vizes pályán köröztek a pilóták, akik közül Fisichella volt a leggyorsabb, maga mögé utasítva Montoyát, Ralf Schumachert és Marc Genét. A Williams katalán tesztpilótája nem szomorkodott amiatt, hogy csupán a negyedik legjobb időt futotta, hiszen mögötte már a BMW legújabb erőforrása dübördött, méghozzá hibátlanul.

Arrows
Próbálgatják a legújabb konstrukciót
Jerezt követően Silverstone-ban zúgtak fel a motorok, az angol ringen a BAR, a Jaguar és az Arrows próbálgatta legújabb konstrukcióit. A tréning Olivier Panisnak, a BAR versenyzőjének és a jaguaros Irvine-nak sikerült a legjobban, ők teljesítették a nap első két idejét. Verstappen az Arrowszal már nem lehetett túl elégedett, hiszen több mint öt másodperccel elmaradt Panis körétől. Ám aggodalomra semmi ok, ezekből az eredményekből még nem lehet komoly következtetéseket levonni, hiszen a szezon csupán március 4-én kezdődik, addig pedig még bőven van idejük a mérnököknek a hibák kijavítására.

Egy harmadik helyszínen, Fioránóban a Sauber is pályára bocsátotta 2001-es rakétáját, mellyel Nick Heidfeld, az istálló első számú pilótája igen elégedett volt.

Hirek röviden:
-Gaston Mazzacane, aki tavaly a Minardinál versenyzett, idén a Prostnál próbálhat szerencsét. Az argentin pilóta leginkább szponzorának, a PSN televíziótársaságnak köszönheti új szerződését.

-Háromüléses Forma-1-es autót épített az Arrows! A kocsiban a pilóta mögött, egymás mellett foglalhat helyet a két utas, akiket a majd' 700 lőerős saját fejlesztésű Arrows motor alig öt másodperc alatt gyorsít fel 100-ra. Innen pedig még egészen 340-es tempóig - a gép végsebességéig - élvezhetik az utazást a szerencsések, akik kipróbálhatják, milyen is lehet F1-es pilótának lenni.