Bemutatkozott a Jordan is

2001.01.17. 20:09
Kedden, Silverstone-ban - a Jaguart követően másodikként - bemutatták a Jordan 2001-es Forma-1-es versenyautóját. Valenciában pedig egy rég nem látott pilóta villogott: Mika Hakkinen az apasági szabadságból rögtön az élre tért vissza.
A Jordan prezentációján jelen volt többek között a két pilóta, Frentzen és Trulli, valamint a csapatfőnök, Eddie Jordan is. Az új kocsi az EJ11 kódnevet kapta, s a legnagyobb változás, hogy ezt a gépet már gyári Honda motor hajtja. Az újítások közé sorolhatók még a tavalyinál laposabb orr, valamint a Ferrari F1-2000-re emlékeztető oldalsó beömlőnyílások. A kaszni színei és a szponzorok nem változtak, csupán egy-két kisebb támogató csatlakozott az istállóhoz.

Az új Jordan, immáron cápaorral
"Természetesen a legfőbb célunk, hogy mihamarabb elfelejtessük a szurkolóinkkal a múlt évi katasztrofális teljesítményünket. - kezdte gyors értékelését Heinz-Harald Frentzen. Idén az új gyári Honda motor óriási motivációt jelent a számunkra, ezzel a tízhengeressel biztosan képesek leszünk győzni. Én hiszek benne, hogy a Jordan a közeljövő sikercsapata lesz!"

Csapattársához hasonlóan vélekedett Jarno Trulli is, aki rögtön a bemutatót követően megtett néhány kört a silverstone-i ringen: "Az autó nemcsak kívülről gyönyörű, de úgy érzem, a karosszéria alatt is jobb, mint a tavalyi. Remekül éreztem magam a volán mögött. A gép gyorsnak tűnik, habár ez csak az első tesztek, s méginkább az első futam során fog kiderülni."

Ember és gép együtt
Eddie Jordan csapatfőnök szokásos derülátó hangvételével nyilatkozott: "Óriási lehetőséget kaptunk a Hondától, hogy végre versenyeket, sőt talán világbajnokságot is nyerjünk. Ezt az alkalmat semmiképpen sem hagyhatjuk kihasználatlanul. További jó hír még, hogy február végén csatlakozik hozzánk az új tervezőmérnökünk, Eghbal Hamidy. Az ő segítségével könnyebb lesz megvalósítani céljainkat."

A hét folyamán két helyen, Jerezben és Valenciában tréningeznek az F1 istállói. Az előbbi helyszínen a Ferrari, a tesztpilóta Badoerrel, valamint a BAR és a Sauber rója a köröket. Eddig az angol istálló nyújtotta a legjobb teljesítményt, kedden - már az új autóval - Panis futotta a legjobb időt, Jacques Villeneuve pedig 88 körön át gond nélkül nyúzta az új BAR-Hondát.

Gyári Honda hajtja az EJ11-et
Valenciában kedden kissé nedves pályán Verstappen volt a legsebesebb, ám szerdán már egy nagy visszatérő letaszította őt az első helyről. Mika Hakkinen idén először ült vesenyautóba, s máris a nap legjobb idejét futotta, megelőzve kollégáját, Wurzot és a williamses Montoyát. Úgy látszik, a finnek - a legtöbb pilótával ellentétben - a gyermekáldás nem egy másodperc pluszt, hanem egy szekundum mínuszt jelent!