Gondok a Benettonnál és a Jaguárnál

2001.01.21. 18:04
Alighogy megkezdődtek a 2001-es tesztelések, két csapat, a Jaguar és a Benetton máris gondokkal küszködik. Amíg a Jaguarnál azonban csak átmeneti problémákról beszélhetünk - Irvine összetörte az egyetlen új kasztnit - , addig az új Renault motor megbízhatatlansága az olasz istálló tréningjének félbeszakításához vezetett.
A franciák új erőforrása, a Renault V10-es teljesítményben javult ugyan, ám úgy tűnik, hogy a megbízhatóság terén visszalépés a tavalyi Mecachrome hajtóműhöz képest. A gondok okozója valószínűleg az új, 111 fokos hengerelrendezés, melynek kiforratlansága - még egyetlen másik gyár sem alkalmazta ezt a technológiát - jelenti a legfőbb problémát. A folyamatos meghibásodások miatt a Benetton már szerdán félbeszakította az új motorok valenciai tréningjét, s a tavalyi Mecachrome erőforrásokkal folytatta a körözést. A betegeskedő alkatrészeket visszaszállította a gyárba, ahol a tervezők mielőbb megpróbálják azokat hosszú távú versenyzésre alkalmassá tenni. Az angolasz istálló a jövő héten már Silverstone-ban szeretne gyakorolni, s természetesen az idei motorokkal.

A Benetton régi motorja megbízhatóbb volt
Egy másik, tősgyökeres angol csapat, a Jaguar kisebb gondokkal küszködik: Eddie Irvine, az első számú pilótájuk a hét közepén Valenciában összetörte az egyetlen, idei szezonra tervezett karosszériát. Az autó eleje olyannyira megrongálódott, hogy vissza kellett vinni Angliába. Természetesen Irvine csapattársa, a brazil Luciano Burti azon nyomban átadta a tavalyi kasztniból és az idei hajtóműből álló hibridjét kollégájának, aki így folytathatta a körözést.

A közép-spanyol ringen egyébként Hakkinent továbbra sem tudták megelőzni ellenfelei, azonban figyelemre méltó, hogy a finn idejét az újonc Juan-Pablo Montoya közelítette meg a legjobban. A kolumbiai pilóta majd' hat tizeddel elmaradt ugyan a kétszeres világbajnoktól, ám szinte egy szekundummal gyorsabb volt csapattársánál, Ralf Schumachernél.

Jerezben Luca Badoer, a Ferrari tesztpilótája teljesítette a legjobb időt, maga mögé utasítva a két BAR pilótát, Panist és Villeneuve-öt, valamint a Sauberes Raikkonent. Meg kell említeni, hogy Villeneuve nincs elájulva az új BAR-Hondától, szerinte az idei gép lassabb a tavalyinál.

A Jaugarnak csak a kuplungja rakoncátlankodott
Silverstone-ban megtette első gyors köreit a Jordan EJ11-es, Heinz-Harald Frentzennel a volánnál. A német pilóta 42 fordulón át nyúzta kocsiját, melynek kuplungja néhány alkalommal rendetlenkedett, így a tréning nem lehetett zökkenőmentes.

Egy másik albioni istálló, a Williams bejelentette, hogy január 27-én, Silverstone-ban mutaja be a 2001-re tervezett FW23-BMW nevű autóját. A kocsi legérdekesebb pontja talán a motorja, hiszen a tízhengeres erőforrás tömege még a 100kg-ot(!) sem éri el. A szuperkönnyű BMW azonban a Williams mérnökök körében kisebb aggodalmat keltett, mert a heti tesztek során Ralf Schumacher többször is panaszkodott annak apróbb hibáira. Természetesen a szakemberek a "Renault-szindrómától" tartanak: nem szeretnék, ha az új gép gyorsabb, ám megbízhatatlanabb lenne a tavalyinál.