Árpád
-2 °C
9 °C

Leleplezték az új Saubert

2001.01.25. 09:57
Szerdán a Sauber saját főhadiszállásán, Hinwilben mutatta be a 2001-es szezonra készített új autóját. Barcelonában a tesztelések során Michael Schumacher volt a leggyorsabb. Új tulajdonosa van a Minardinak.
Szerdán este a svájci Hinwilben a nyilvánosság elé tárták a Sauber legújabb Forma-1-es autóját. A C-20 kódnevet kapott járművet a két pilóta, a Prosttól érkezett Nick Heidfeld és az abszolút újonc Kimi Raikkonen leplezte le. A kocsi küllemében nem sokat változott, csupán egyetlen új szponzor - egy svájci bank - neve található a légterelőkön. A mecénás feltűnése nem csak a megnövekedett költségvetésben válik láthatóvá, hanem az autó orrán is: a tavalyi sárga-kék alapszín idén kék-fehérre változott.

Az új Sauber járgány, a C-20
A múlt szezonhoz hasonlóan ismét Ferrari motorokkal vág neki a versenyeknek Peter Sauber csapata. Nagy kérdés azonban, hogy a Prost felbukkanása - Alain Prost istállója 2001-ben szintén a vörösök tavalyi erőforrásait használja - mennyi erejét vonja el a Scuderiának. Ha az olaszok tarják a szavukat, s továbbra is a megszokott minőségű hajtóműveket szállítják Svájcba, akkor talán (nagy-nagy szerencsével) egy dobogós helyezést is megcsíphetnek a team nem éppen tapasztalt pilótái. A két versenyző ugyanis összesen is csupán 45 esztendős (Heidfeld 24, Raikkonen 21), ám a fiatalos lendület valószínűleg csak használhat a néha kissé "langyos" svájci mentalitásnak.

Peter Sauber csapatfőnök optimistán tekint az elkövetkező hónapok elé: "Kívülről nem sokat változott az autó, az igazi újítások a kasztni alatt rejlenek. Azt hiszem, a súlyelosztás terén fejlődtünk a legtöbbet, ami igen fontos a jó eredmények eléréséhez. A két zöldfülű pilótánkkal szerintem meglephetjük az ellenfeleket."

Kimi Räikkonen
Az abszolút újonc
Barcelonában Luca Badoer bukását követően hétfőn és kedden tovább folytatódott a Ferrari, a McLaren, a Jordan, a Prost és az Arrows közös tréningje. Az edzés legnagyobb durranása természetesen Michael Schumacher idei bemutatkozása volt, aki a debütálás napján még megelégedett a David Coulthard mögötti második idővel, ám 24 órával később már ő állt a lista élén. Ideje 1.21.163 volt, melyet így kommentált: "Örülök, hogy ismét F-1-es autót vezethettem! A remek barcelonai pályán mindig élvezetes az autózás, ez most sem volt másképp. Amikor azonban a boxba hajtottam, jó néhány ismeretlen arcot fedeztem fel. Nem ijedtem meg tőlük, mert tudom, hogy az új mérnökök és szerelők feltűnése a folyamatos fejlesztés eredménye."

A McLarennél Coulthard mellett Wurz is volán mögé ült, az osztráknak meg is gyűlt a baja a még meglehetősen sokat rakoncátlankodó új Mercedes V10-essel. A Jordannél Frentzen továbbra is a kuplungra panaszkodott, az Arrows azonban de la Rosával zavartalanul tréningezett. Alesit az új Prost-Ferrarijának olajszivárgása gátolta a folyamatos munkában.

Végül ejtsünk szót a Minardiról, mely szinte biztos, hogy megmenekül, s részt vesz a 2001-es Forma-1-es bajnokságban, ám lehet, hogy neve így is eltűnik a porondról. Jason Stoddart, az Európai Légiközlekedés főnöke ugyanis 75 millió dollárért minden bizonnyal megvásárolja a faenzai istállót, ám meg akarja változtatni az alakulat nevét. A csapat tehát megmarad, de úgy látszik, az új gazda feltűnése új időszámítás kezdetét is jelenti. Mindenesetre még reménykedhetünk, hátha a milliárdos Stoddart meggondolja magát, s eltekint az évek során szinte már fogalommá vált team átkeresztelésétől.

A Minardi eladásával kapcsolatban hivatalos bejelentés a jövő héten várható.