Schumi elégedett az új Ferrarival

2001.02.03. 12:43
Michael Schumacher csütörtökön Fioránóban kipróbálta az új Ferrarit, mely remekül viselkedett, s igen elégedetté tette "hajtóját". A hét krónikájához tartozik még, hogy megmenekült a Minardi, valamint hogy Enrique Bernoldi lett az Arrows második pilótája. Jean Alesi pedig rekordot döntött Barcelonában.
Michael Schumacher csütörtökön, Fioránóban, napfényes időben próbálhatta ki először az F2001 jelzésű Ferrarit, mellyel az idei Forma-1-es sorozatban áll rajthoz. A német pilóta harminc kört tett meg a négykerekűvel, mely remekül viselkedett, semmiféle problémát sem okozott a háromszoros világelsőnek. Schumi természetesen optimistán nyilatkozott a tréninget követően: "Eddig minden úgy megy, ahogy azt előre elterveztük. Az autót élvezet vezetni, mert a legkülönbözőbb beállítási változtatásokra is remekül reagál." A kerpeni versenyzőhöz hasonlóan a Scuderia vezetői is elégedettek az eddig végzett munkával, Ross Brawn szerint az F2001-es a legjobb Ferrari, melynek létrejötténél ő is közreműködött.

Juan-Pablo Montoya
Lassan magára talál
A maranellóiak legtöbb riválisa Barcelonában dolgozott a héten. Nagy meglepetésre a Prost-Ferrarival induló Jean Alesi megdöntötte a körrekordot, az összesített eredményeket tekintve hét tizeddel gyorsabb volt a második Olivier Panisnál. A katalán ringen tréningezők közül szinte mindenki megbízhatóan teljesített, ami valószínűleg a legújabban alkalmazott technológiák rohamos fejlődésének az eredménye. Továbbra is repülnek a Sauber fiataljai - Heidfeld és Raikkonen - Juan-Pablo Montoya lassan magára talál, s az új Renault motor is egyre kevesebbet bizonytalankodik Fisichella és Button mögött. A Hondák, mind a Jordan, mind a BAR autóiban remekül muzsikálnak, amit Panis és Trulli sebes körei bizonyítanak. Nem feledkezhetünk meg a Jaguarról sem, mely Eddie Irvine-nal a volánja mögött lassan kezd felzárkózni az élmezőnyhöz. A zöld autó azonban az ír csapattársa, Luciano Burti alatt nem igazán képes száguldani, habár ez azt hiszem nem a gép, mint inkább a pilóta hibája.

Szólnunk kell még az Arrowsról, mely Jos Verstappen irányításában a tavaly megszokott gyors köreit futja. Fontosabb hír azonban Tom Walkinshaw istállójával kapcsolatban, hogy idén a második pilóta nem a spanyol De La Rosa, hanem a brazil Enrique Bernoldi - a Sauber eddigi tesztelője - lesz. A választás azért meglepő, mert a katalán pilóta helye bombabiztosnak tűnt, hiszen szponzora, a Repsol volt a team üzemanyagszállítója. Valószínűleg épp ezzel a "volttal" van a gond, hiszen a spanyol olajkonszern hiába akarta megemelni a csapatnak nyújtott támogatását, Walkinshaw azt nem fogadta el, inkább szakított De La Rosával Bernoldi kedvéért. A háttérben tehát állhat valaki, aki iszonyú sok pénzzel rendelkezik, hiszen egyszerűen bevásárolta a brazil versenyzőt a Forma-1-be.

Pedro de la Rosa előtt, aki semmiképp nem akar kiesni az F1 körforgásából, két lehetőség áll. Az első: reménykedik abban, hogy a sauberes Raikkonen, aki csupán négy futamra kapta meg az FIA-től a szuperlicencet, betlizik, így utána ő örökli a megüresedő Saubert. A második, s ez a valószínűbb, hogy Alain Prost alkalmazza őt tesztpilótának.

Hihetetlenül sok pénzzel rendelkezik Jason Stoddart, a Europen Aviation légiközlekedési társaság elnöke is, hiszen ő egy egész Forma-1-es istállót vett magának, mégpedig a Minardit. Hivatalossá vált tehát a már múlt héten megszellőztetett üzlet, melynek eredménye nem csak az, hogy Stoddart a legfőbb úr a faenzaiaknál, hanem az is, hogy a kocsi neve is PS01 lesz, a motorját pedig - ami egy három éves Cosworth - Europen V10-nek fogják hívni. Ezen kívül Faenza mellett az angliai Ledburyben is lesz egy központja az alakulatnak.

Befejezésképp ejtsünk szót a McLarenről. Ron Dennis csapata Jerezben, majd Valenciában tesztel, s jövő szerdán itt mutatja majd be az új autóját. Spanyolországban a wokingiak pilótái szinte kihűlni sem hagyják a Mercedesz-motorokat, hiszen Hakkinen, Coulthard és Wurz mellett három abszolút újoncnak, Giorgio Pantanónak, Gary Paffettnek és Darren Turnernek is lehetőséget adnak a McLaren mérnökei a bizonyításra.