Mária
-7 °C
3 °C

Velencében mutatkozott be a 'reménytelen' Benetton

2001.02.06. 17:17
Kedd reggel a velencei Szent Márk téren mutatta be a 2001-es szezonra épített autóját a Benetton. Az első nyilatkozatok szerint azonban maga a csapat sem fűz nagy reményeket az új konstrukcióhoz.
Az autó a külsejét tekintve nem sokat változott - maradt a már megszokott világoskék szín - ám azért néhány új támogató neve - Playstation, Elf - felfedezhető a kasztnin. Az igazi különlegesség a karosszérialemezek alatt rejlik: a Renault vadonatúj, 111 fokos hengerelrendezésű, s e miatt igen alacsony súlypontú V10-es motorja. Az új hajtómű kifejlesztésével a Renault kemény fába vágta a fejszéjét, hiszen ilyen széles, az eddigi bevált gyakorlattól eltérő hengerszögű erőforrást még senki nem készített. Az eddigi teszteredményeken meg is látszik, hogy kiforratlan a technika, hiszen a barcelonai tesztek során szinte minden nap volt valamilyen probléma a motorral.

B201
Természetesen a betegségekkel tisztában vannak a csapat vezetői is, akik e gyengeségek tükrében tették meg első nyilatkozataikat. Kezdjük Flavio Briatoreval: "Idén semmi jóra nem számítok. Ahhoz, hogy egy új csapatot, a Renault, mely hivatalosan jövőre tér vissza az F-1-be, beindítsunk, legalább egy évre szükségünk van: 2001-ben 2002-re készülünk. Mi választottuk ezt az utat, mikor úgy döntöttünk, hogy egy teljesen új erőforrást építünk. Természetesen ésszerűbb lett volna a régi motort továbbfejleszteni, de szerintem ha nem merünk kockáztatni és változtatni, akkor sosem tudunk győztes gépet kifejleszteni. Kockáztatunk, idén minden vadonatúj: a kasztni, a 111 fokos tízes, és a Michelin gumik is."

Patrick Faure, a Renault Sport elnöke osztja Briatore véleményét: "Semmiféle célt nem akarunk kitűzni az idei évre, ám ez nem jelenti azt, hogy ne lennének ambícióink. Igen sokat kell dolgoznunk, s a 2002-es évre felkészült állapotban kell befejeznünk ezt a szezont ahhoz, hogy jövőre világbajnoki reményeink lehessenek."

Giancarlo Fisichella
A B201-es kódnevű versenyautót Giancarlo Fisichella és a Williamstől kölcsönbe érkezett Jenson Button fogják vezetni a tizenhét futam során.

Szerdán este Valenciában az autóbemutató a McLaren négykerekűjének hivatalos leleplezésével folytatódik.

A hétvégén Barcelonában befejeződött a Forma-1 idei első, két héten át tartó kollektív tesztje. Az utolsó napon Rubens Barrichello a tavalyi Ferrarival megjavította Jean Alesi nemrég felállított körrekordját. A Ferrari mellett a BAR, a Jordan és a Sauber pilótái nyújtották a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt a tizennégy nap során. A tréningek természetesen már a hét folyamán tovább folytatódnak: a csapatok Silverstone-ban, Kyalami-ban (Williams), Valenciában (McLaren), illetve Mugelloban (Ferrari) gyakorolnak tovább.

A Vörös Autó Katalónia mellett otthonában, Fioranóban is remekül fut, hiszen az F2001-es, idei kocsival Michael Schumacher megdöntötte saját, 1997-ben felállított, 59.007 másodperces pályacsúcsát. Az új rekord 58.890 szekundum!

A Scuderiával kapcsolatos hír még, hogy Luca di Montezemolo elnök bejelentette: mind a hétfőn a Francia Becsületrenddel kitüntetett Jean Todt, mind a két főmérnök, Ross Brawn és Rory Byrne szerződését 2004-ig meghosszabbította. Elméletileg most Schumacheren lenne a sor, hogy kövesse felettesei példáját, ám koránt sem biztos, hogy a háromszoros világbajnok ki akarná tolni saját, 2002-ben lejáró kontraktusát. Schumit a közeljövőben egyébként újabb megtiszteltetés éri: Modena polgármestere a város díszpolgárává avatja őt.

Többéves távollét után visszatér a Száguldó Cirkusz világába Niki Lauda. Az ex-világbajnok osztrák szakember a Jaguar csapat sportfőnökeként vesz részt az idei szezon versenyein.

Úgy tűnik, a Minardi Fernando Alonso személyében megtalálta első pilótáját. A fiatal spanyol versenyző a Renault és Flavio Briatore beleegyezésével egy évre kötelezte el magát az olasz-ausztrál-angol istállóhoz.

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!

Paphos képekben

Ciprusi fotók, fantasztikus élmények. Nézd meg most!