További Forma-1 cikkek
- A volt F1-es pilóta les*ggfejezte Fernando Alonsót az Ausztráliában történtek miatt
- Súlyosan megbüntették Fernando Alonsót az Ausztrál Nagydíj után
- Max Verstappen kiesett, Carlos Sainz behúzta pályafutása harmadik futamgyőzelmét Ausztráliában
- Ausztráliában is Verstappené lett a pole-pozíció, Hamilton már a Q2-ben kiesett
- Alexander Albon összetörte autóját, de csapattársa nem folytathatja az Ausztrál Nagydíjat
Alain Prost és Pedro De la Rosa 10 nap után elváltak útjaik |
Most pedig nézzünk körül Európa versenypályáin, ahol a napokban befejeződnek a tréningek, hogy szombaton már minden csapat minden autója Melbourne-ben, az első futam helyszínén lehessen.
A hét folyamán Mugellóban dübörögnek még a motorok, ahol a sokak által a Forma-1 sztahanovistájának tartott Michael Schumacher végzi az utolsó simításokat az F2001-esen. Az autó igen jónak tűnik, nincs vele gond, olyannyira, hogy a hét elején Rubens Barrichello még a körrekordot is megjavította vele. Szintén a toszkán ringen körözött a Sauber Heidfelddel és Raikkonennel, s a két fiatal nem is okozott csalódást, hiszen egy napon át - míg Barrichello meg nem érkezett - Heidfeld birtokolta a pályacsúcsot. A svájci istálló szárnyalásának oka valószínűleg a Ferrari által szállított 049-es kódnevű motor, mely típussal Schumacher tavaly megnyerte a világbajnokságot. Egyébként ugyanezt a hajtóművet kapja a Prost is, tehát az estorili teszteredmények - Alesi rekordja - sem voltak véletlenek. A ködös Albionban, közelebbről Silverstone-ban még a Jordan, a Jaguar, az Arrows és a Benetton pilótái gyakoroltak.
Közülük a jordanes Frentzen végzett az élen, annak ellenére, hogy csupán 24 fordulót tett meg. A többiek azonban minimum két másodperccel lassabbak voltak a németnél, így kissé borúlátóbban kell Ausztráliába indulniuk. A jaguaros Irvine olyannyira pesszimista, hogy nyilvánosan is kritizálta csapatát: "Elégedetlen vagyok az új autóval, ugyanis szerintem lassú. Mindemellett még a szerelőink is rosszabbak, mint tavaly, nem sokkal értenek jobban a géphez, mint én. Csodának kellene történnie ahhoz, hogy Melbourne-ben versenyképesek legyünk, s ez igencsak elszomorító, sőt, számomra dühítő." Silverstone-ban még egy napon át futhatnak a kocsik, mert csütörtökön már megkezdődik a pakolás, pénteken pedig repülőre teszik a négykerekűeket, s meg sem állnak Ausztráliáig.
Tovább húzódik a Forma-1-et szervező SLEC nevű vállalkozás ügye. A héten a cég részvényeit birtokló EM TV és a Kirch nevű csoport ugyanis egyesült, így már egymaga birtokolja a részvények hetvenöt százalékát, szemben Bernie Ecclestone hüszönöt százalékával. Itt elméletileg be is fejeződhetne az ügy, hiszen a németek abszolút többségre tettek szert, s ezáltal egymaguk rendelkezhetnek az összes Forma-1-hez kapcsolódó közvetítési joggal. Csak hogy az EM TV anyagi gondokkal küszködik, s még nem fizette ki Ecclestone-nak a részvények háromnegyed részének árát, ami 1,5 milliárd dollár. Ha február végéig elmarad a fizetés, akkor az EM TV csődbe megy, Bernie pedig visszaszerzi jogait.
A hétköznapi tévénézőket az ügy annyiban érinti, hogy ha a németek kezében maradnak a közvetítési jogok, akkor néhány éven belül csupán a fizetős csatornákon láthatunk élő Forma-1-es közvetítéseket. Ha azonban továbbra is Ecclestone marad a főrészvényes, akkor ingyen követhetjük az eseményeket. Azt hiszem, ezek után nem kérdéses, hogy ebben a versenyben kiért kell szorítanunk.
Rövid hírek:
Michael Schumacher |
Schumacher ugyanis nemrég pert indított egy hasonmása ellen, aki önmagát az igazi Michael Schumachernek kiadva jelent meg nyilvános eseményeken, fotóztatta magát, sőt, autogramokat is osztogatott. A bíróság szerint azonban a kerpeni pilóta ahhoz, hogy igazát bebizonyítsa egy magánnyomozó irodával az ál-Schumira nézve terhelő iratokat lopatott el annak irodájából. Az autóversenyző Michael Schumacher természetesen visszautasította a vádakat.
*
Jövőre a Red Bull üdítőitalgyár reklámjait már nem a Sauber, hanem az Arrows autók oldalán láthatjuk majd. Az osztrák cég elnöke ugyanis megharagudott Peter Sauber csapattulajdonosra, amiért az nem az energiaital által támogatott Enrique Bernoldit, a team eddigi tesztpilótáját, hanem Kimi Raikkonent szerződtette versenyzőjének. A svájci istállónál a Red Bull helyét jövőre a Credit Suisse nevű cég veszi át.*
Az Arrows, a Prost és a European Minardi bejelentette, hogy a 2001-es autóját csupán Melbourne-ben, néhány nappal az első hivatalos edzés előtt mutatja be. A prezentáción az első két istálló esetében csupán a fényezés lesz újdonság, hiszen a gépeket már jó néhányszor tesztelték. A Minardinak azonban ez lesz az abszolút első bemutatkozása, hiszen a kasztni még nem készült el, így azt élesben, az Albert-parki aszfaltcsíkon kell majd kipróbálni. Addig a csapat egyetlen pilótája, Fernando Alonso egy F3000-es autó volánja mögött készül az idényre.*
Hivatalossá vált a döntés, mely szerint az idei Spanyol Nagydíjtől kezdve az istállók legálisan használhatják a kipörgésgátlót. Az intézkedésre azért volt leginkább szükség, mert felmerült, hogy a tehetősebb alakulatok eddig is alkalmazták ezt az elektronikus segédeszközt, ám a bonyolult számítógépes programok miatt az F1 ellenőreinek a szabálysértést sosem sikerült bebizonyítaniuk. Így most már ezen a téren a "szegényebbek" sem lesznek hátrányban.