További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
A Minardi 2001-es versenyautója |
Az autót egyébként hivatalos Forma-1-es pályán még nem, csupán a vairánói próbakörön vezethette egy-egy alkalommal a két pilóta, Fernando Alonso és Tarso Marques.
A másik szerdai debütáns, a Prost G.P., már sokkal merészebb célokkal vág neki a 2001-es idénynek. "Hiszem, hogy idén harcba szállhatunk a Benettonnal és a BARral a negyedik hely megszerzéséért. - nyilatkozta Alain Prost. Szerintem reális esélyünk van arra, hogy a versenyeken az első hat között végezzünk, s így folyamatosan gyűjthessük pontjainkat. Az istálló legfontosabb célja azonban az, hogy visszaszerezze a tavalyi kudarcok miatt elvesztett megbecsülését. Gondoltuk, hogy az új kocsi jobb lesz, mint a tavalyi, ám ilyen remek teszteredményekre mi sem számítottunk. 2000-ben engem is nagyon sok kritika ért, s a hónapok előrehaladtával egyre motiválatlanabbá váltam. De idén visszatért az elszántságom és magas elvárásaim vannak a csapatot illetően."
A kasztni festése nem sokat változott a tavalyihoz képest - maradt a kék szín - azonban a mecénások alaposan kicserélődtek. Új pénzforrást jelent a Pedro Dinizzel - a tavaly még versenyző brazil általános igazgató lesz idén - érkezett Parmalat, a Mazzacanét támogató PSN és a motor nevét megszerző távol-keleti számítástechnikai cég, az Acer.
A Forma-1 utolsónak bemutatkozott alakulata természetesen a Tom Walkinshaw vezette Arrows.
A minden hájjal megkent angol csapatfőnök eddigi legnagyobb húzása az Asiatech névre keresztelt Peugeot motorok, illetve a fiatal - és igen tőkeerős - brazil tehetség, Enrique Bernoldi megszerzése volt. Külsőre a karosszéria szinte semmit sem változott a tavalyihoz képest, csupán a Red Bull felirat - Bernoldi érdeme - kelt némi feltűnést. A másik pilóta 2001-ben is a holland Jos Verstappen lesz, aki bizakodóan beszélt az új gépről: "Az eddigi néhány tesztet követően nem lehet semmi biztosat mondani a kocsiról, csupán annyit, hogy hasonlít a tavalyira, ami egy remek négykerekű volt. Még sok munkánk van a beállításokat illetően, de eddig az Asiatech motorral nem volt gond, ez pedig igen jó jel."
Eddie Irvine |
Az ír egy régi ismerőse, Michael Schumacher azonban a jaguarossal szinte ellentétesen látja esélyeit. Szerinte ugyanis ő maga már nem tud semmit hozzá tenni a fejlődéshez, a gyorsabb körök csak az autó képességeit dicsérik majd. "Nem hiszem, hogy bennem, mint versenyzőben lenne még bármilyen tartalék is. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne mehetnénk gyorsabban: az autóban óriási potenciál rejlik. Idén pedig ezt a potenciált sikerült növelnünk, de még nem tudjuk biztosan, hogy mennyivel. Ez csak szombaton és vasárnap derül ki, amikor megmérkőzünk a riválisainkkal. Én mindenesetre bízom a sikerben." - értékelt a háromszoros világbajnok.
Schumi kicsit nosztalgiázott is, a Bild című német lapnak adott interjújában szívesen emlékezett vissza karrierjének kezdetére: "Soha sem gondoltam, hogy a vezetéssel valaha is pénzt fogok keresni. Gokartszerelőként 1500 márkát kerestem havonta. Nagyon büszke voltam, hiszen ez akkoriban - jóval a versenyzői pályafutásom előtt - igen nagy pénz volt a számomra. Ha nem jött volna össze a Forma-1, akkor valószínűleg még mindig szerelőként dolgoznék. Abban azonban biztos vagyok, hogy ugyan ilyen boldog lennék, mint ma.
Michael Schumacher most több mint kétmillió fontot keres havonta, a dupláját annak, amit legnagyobb riválisa, Mika Hakkinen tehet zsebre.