Már csak egy nap a kezdésig!

2001.03.01. 20:29
Szerdán délelőtt a melbourne-i Állami Parlament előtt láthatták először az érdeklődők a Minardi 2001-es versenyautóját. A csapat kényszerűségből hagyta ennyire későre a hivatalos leleplezést, a két kasztni ugyanis épp hogy elkészült a hétvégi viadalra.
A Minardi 2001-es versenyautója
Az idén új tulajdonossal, Paul Stoddarttal induló faenzai alakulat nem sokat - szinte semmit sem - változtatott a váz felépítésén, így a legnagyobb újításnak a fekete fényezés bizonyult. Szponzorokban nem dúskál az ausztrál multimilliomos legénysége - csupán néhány matrica van a kocsi elején - , s szinte csoda, hogy egyáltalán sikerült eljutniuk Ausztráliába. A gyár dolgozóinak hősies teljesítményét tükrözi a csapatfőnök nyilatkozata is: "Szerencsére napi 18-20 óra munkával sikerült két autót elkészítenünk, s indulásra alkalmassá tennünk. Ennél többre, például támogatók felhajtására ezidáig még nem volt időnk. De azért remélem, hogy maradt még egy-két tőkeerős szponzor, aki nem tud mit kezdeni a pénzével. Azt hiszem, tökéletes ügyfelek lennénk a számára, hiszen reklámfelületünk van bőven. Pillanatnyilag nincs más dolgunk, mint várni, hátha jelentkezik valaki. Ha pedig elkészültünk a harmadik kocsival is, akkor magunk is pénzvadászatra indulhatunk. Vasárnap számomra az jelentené a legnagyobb boldogságot, ha legalább az egyik gépünk célba érne. Úgy ünnepelnénk, mintha a világbajnokságot nyertük volna meg."
Az autót egyébként hivatalos Forma-1-es pályán még nem, csupán a vairánói próbakörön vezethette egy-egy alkalommal a két pilóta, Fernando Alonso és Tarso Marques.

A másik szerdai debütáns, a Prost G.P., már sokkal merészebb célokkal vág neki a 2001-es idénynek. "Hiszem, hogy idén harcba szállhatunk a Benettonnal és a BARral a negyedik hely megszerzéséért. - nyilatkozta Alain Prost. Szerintem reális esélyünk van arra, hogy a versenyeken az első hat között végezzünk, s így folyamatosan gyűjthessük pontjainkat. Az istálló legfontosabb célja azonban az, hogy visszaszerezze a tavalyi kudarcok miatt elvesztett megbecsülését. Gondoltuk, hogy az új kocsi jobb lesz, mint a tavalyi, ám ilyen remek teszteredményekre mi sem számítottunk. 2000-ben engem is nagyon sok kritika ért, s a hónapok előrehaladtával egyre motiválatlanabbá váltam. De idén visszatért az elszántságom és magas elvárásaim vannak a csapatot illetően."
A kasztni festése nem sokat változott a tavalyihoz képest - maradt a kék szín - azonban a mecénások alaposan kicserélődtek. Új pénzforrást jelent a Pedro Dinizzel - a tavaly még versenyző brazil általános igazgató lesz idén - érkezett Parmalat, a Mazzacanét támogató PSN és a motor nevét megszerző távol-keleti számítástechnikai cég, az Acer.

A Forma-1 utolsónak bemutatkozott alakulata természetesen a Tom Walkinshaw vezette Arrows.
A minden hájjal megkent angol csapatfőnök eddigi legnagyobb húzása az Asiatech névre keresztelt Peugeot motorok, illetve a fiatal - és igen tőkeerős - brazil tehetség, Enrique Bernoldi megszerzése volt. Külsőre a karosszéria szinte semmit sem változott a tavalyihoz képest, csupán a Red Bull felirat - Bernoldi érdeme - kelt némi feltűnést. A másik pilóta 2001-ben is a holland Jos Verstappen lesz, aki bizakodóan beszélt az új gépről: "Az eddigi néhány tesztet követően nem lehet semmi biztosat mondani a kocsiról, csupán annyit, hogy hasonlít a tavalyira, ami egy remek négykerekű volt. Még sok munkánk van a beállításokat illetően, de eddig az Asiatech motorral nem volt gond, ez pedig igen jó jel."

Eddie Irvine
Ausztráliában ezekben a napokban forrón süt a nap, a hőmérséklet 30 fok körül van, s valószínűleg így marad a hét hátralévő részében is. Nem is csoda, hogy Irvine és Burti, a két Jaguar pilóta jet-skizéssel múlatta az időt. Eddie egyébként még mindig igen elégedetlen az új versenyautójával, ám leginkább a csapatfőnök, Bobby Rahal utasítására megpróbálta negatív gondolatait pozitív hangnemben a tollforgatók tudtára adni. "Nem tudom, milyen az új autó, s nem tudom, hogy felvehetjük-e a versenyt a többi istállóval. Úgy érzem, hogy idén lassan indul majd be az üzlet, viszont a szezon előrehaladtával egyre jövedelmezőbbé válik. Azaz fejlődőképesek vagyunk, s ez mindenképpen nagy szó." - szólt Irvine.

Az ír egy régi ismerőse, Michael Schumacher azonban a jaguarossal szinte ellentétesen látja esélyeit. Szerinte ugyanis ő maga már nem tud semmit hozzá tenni a fejlődéshez, a gyorsabb körök csak az autó képességeit dicsérik majd. "Nem hiszem, hogy bennem, mint versenyzőben lenne még bármilyen tartalék is. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne mehetnénk gyorsabban: az autóban óriási potenciál rejlik. Idén pedig ezt a potenciált sikerült növelnünk, de még nem tudjuk biztosan, hogy mennyivel. Ez csak szombaton és vasárnap derül ki, amikor megmérkőzünk a riválisainkkal. Én mindenesetre bízom a sikerben." - értékelt a háromszoros világbajnok.
Schumi kicsit nosztalgiázott is, a Bild című német lapnak adott interjújában szívesen emlékezett vissza karrierjének kezdetére: "Soha sem gondoltam, hogy a vezetéssel valaha is pénzt fogok keresni. Gokartszerelőként 1500 márkát kerestem havonta. Nagyon büszke voltam, hiszen ez akkoriban - jóval a versenyzői pályafutásom előtt - igen nagy pénz volt a számomra. Ha nem jött volna össze a Forma-1, akkor valószínűleg még mindig szerelőként dolgoznék. Abban azonban biztos vagyok, hogy ugyan ilyen boldog lennék, mint ma. Michael Schumacher most több mint kétmillió fontot keres havonta, a dupláját annak, amit legnagyobb riválisa, Mika Hakkinen tehet zsebre.