Mária
-6 °C
-2 °C

Schumacher: 'Maradj csendben, Heinz-Harald!'

2001.03.15. 19:14
Kapcsolódó cikkek (1)
Heinz-Harald Frentzen a Sauber után a Ferrarit is csalással vádolta meg: a Jordan pilótája szerint mindkét csapat használja a még tiltott kipörgésgátlót, melynek alkalmazása áprilistól már legális lesz.
Heinz-Harald Frentzen
Frentzen szerint mind a Sauber, mind a Ferrari igen sportszerűtlen eszközöket alkalmaz a sikerek érdekében. Állításait leginkább arra alapozza, hogy a melbourne-i idénynyitón nem sikerült megelőznie Nick Heidfeldet, aki pedig nála gyengébb köridőket futott. Az ír csapat versenyzője így vélekedett: "Minden kanyar előtt utolértem Nicket, azonban semmit sem értem el, ugyanis a kigyorsítások során képtelen voltam követni. Az én gépem fara természetesen gázadáskor folyton ki akart törni, az ő autója azonban sosem csúszott meg. Ez csak úgy lehetséges, ha kipörgésgátlóval van felszerelve, ami pedig szabálytalan."

Peter Sauber csapatfőnök azonnal elhatárolta magát Frentzen vádjaitól, sőt felháborodását fejezte ki az elmondottakkal kapcsolatban. A Jordan pilóta ennek ellenére e hét közepén a Ferrarit is ugyanezzel vádolta meg.

A Scuderia részéről Michael Schumacher azonnal reagált is a támadó állításokra, de ő nem elégedett meg egy szimpla felháborodással, mint tette azt Sauber úr. "Nem értem, Heinz-Harald miért mond ilyen ostobaságokat. Támadásai alaptalanok és sértőek, jobb lenne ha befogná a száját, persze csak miután visszavonta a hamis állításait" - replikázott Schumi.

Peter Sauber
fotó: EPA
A Forma-1-ben a kipörgésgátlót 1993-ban tiltották be, azonban 2001 áprilisától, pontosabban a Spanyol Nagydíjtól kezdve újra használható lesz.

Az engedélyezés legfőbb oka, hogy az elmúlt esztendőkben többször is felmerült, hogy egyes istállók alkalmazzák a tiltott elektronikai rendszert, azonban erre bizonyítékokat sosem sikerült találni, mert az ellenőrzése lehetetlen volt. Épp ezért döntött úgy az FIA, hogy újra legalizálja az autók kerekeinek forgását szabályozó számítógépes eszközt.

Az FIA bejelentette, hogy a hétvégi Malajziai Nagydíjon nem csak az egyenesekben, hanem a kanyarokban is mérni fogják az autók sebességét. Amennyiben az autók túl gyorsnak bizonyulnak, a jovőben még drasztikusabb szabálymódosítások születnek majd a négykerekűek lelassítására.

Az igencsak furcsa intézkedést a Melbourne-ben szerencsétlenül járt pályamunkás halála váltotta ki, ugyanis sokak - például Max Mosley, az FIA-elnöke - szerint a kocsik olyan sebesek, hogy azokat a pilóták már képtelenek uralni. A tél folyamán az autóversenyzés nemzetközi szervezete, éppen Mr. Mosley vezetésével, több olyan intézkedést tett, melyeknek elméletileg a kocsik lassulását kellett volna eredményeznie. Az Ausztrál Nagydíjon azonban Michael Schumacher majdnem négy másodperccel megjavította Jacques Villeneuve 1997-es pályacsúcsát. Ehhez a javuláshoz nagyban hozzájárulhatott a Bridgestone és a Michelin gumigyártók háborúja: a két cég mérnökei olyan abroncsokat készítettek, melyek - habár mintázottak - vetekszenek a slickek nyújtotta tapadóképességgel. Kíváncsian várjuk hát Mosley új ötleteit, aki úgy látszik, képtelen elfogadni, hogy a technológia és a technika, s ezáltal a Forma-1 fejlődésének nem lehet határt szabni.

További hírek:
- A vasárnapi Forma-1-es Malajziai Nagydíj rendezői felhívták a pályamunkások figyelmét, hogy az eddigieknél jobban ügyeljenek testi épségükre és maximálisan segítsék egymás munkáját.
Az óvintézkedéseket a március 4-i idénynyitó Ausztrál Nagydíjon történt tragédia váltotta ki. "Az a legfontosabb, hogy végig figyelemmel kísérjék az eseményeket és ne csak szurkolóként legyenek jelen" - mondta az egyik szervező. "Nálunk egyébként messzebb állnak a pályától és védettebbek, mint Ausztráliában, tehát nem történhet baj."

- Jackie Stewart korábbi háromszoros világbajnok Forma-1-es pilóta szerint tisztességtelen üzletet kötöttek a Malajziai Nagydíj rendezőivel, amikor arra kényszerítették őket, hogy hat hónapon belül két versenyt bonyolítsanak le.
Tavaly október 22-én a zárófutamra került sor, vasárnap az idei vb második viadalát rendezik a sepangi pályán.
"Úgy gondolom, hogy nem volt szerencsés az időpont kijelölése. Ráadásul Malajziában még nem olyan népszerű ez a sportág, mint a többi helyszínen" - mondta Stewart.
Négy nappal a futam előtt a jegyeknek mindössze 30 százaléka talált gazdára. Tavaly két héttel a versenyt megelőzően már a belépők 70 százaléka fogyott el. A 2000-es Malajziai Nagydíjat 88 ezren szurkolták végig a helyszínen.

- David Coulthard szerint az idei Forma-1-es világbajnokság első futamán, a melbourne-i Ausztrál Nagydíjon Michael Schumacher megérdemelten győzött. A West-McLaren-Mercedes skót pilótája másodikként ért célba.
"A Ferrari jelenleg erősebbnek tűnik nálunk, de folyamatosan azon fáradozunk, hogy előtte végezzünk. A sepangi pálya nagyon gyors, remek előzési lehetőségekkel. Egyre jobbak leszünk, persze ez a vetélytársakra is igaz. Úgy érzem, hogy Sepangban nekem is komoly esélyeim vannak. Itt a nagy lehetőség, hogy legyőzzem Schumachert."

- Michael Schumacher új csúcsot állíthat fel a vasárnapi Forma-1-es Malajziai Nagydíjon. A Ferrari német pilótája lehet az első, aki az 50-es évek után hat egymást követő futamon diadalmaskodik.
Az abszolút rekordot az olasz Alberto Ascari tartja kilenc győzelemmel, sorozatban (1952, 53). Őt követi az örökrangsorban a brit Jim Clark és Nigel Mansell, valamint az ausztrál Jack Brabham, illetve Schumacher öt-öt diadallal.

- Sepang most harmadszor lesz házigazda és eddig itt kizárólag Ferrari-sikerek születtek. Először Eddie Irvine nyert, miután 1999-ben Schumacher 17 körrel a vége előtt elengedte a világbajnoki címért versenyben lévő ír csapattársát. Tavaly a német pilóta bizonyult a leggyorsabbnak és idén is ő az egyik esélyes.

- Rubens Barrichello azt szeretné, ha a vasárnapi Malajziai Nagydíj esős verseny lenne. A Forma-1-es Ferrari-istálló brazil pilótája szerint az átlagostól eltérő időjárási körülmények között akár a győzelmet is megszerezheti.
"Szeretek improvizálni, amikor a jó reflex is sokat számít. Esőben pedig ez az egyik legfontosabb dolog" - mondta Barrichello, aki tavaly 3. volt Sepangban. "Az egyik nap hatalmas esőben mentem vissza a hotelba, s útközben több autót is megelőztem. Így optimista
lennék, ha vizes pályán kellene versenyeznünk. A Ferrari mindig sikeres volt Malajziában, mindkét eddigi futamot megnyerte. Remélem, hogy folytatjuk a jó szereplést, mert az utóbbi évek legjobb autójával állunk rajthoz."