Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Schumacher ellenállhatatlan!

2001.03.18. 13:21
Michael Schumacher zsinórban hatodik győzelmét aratva nyerte a Malajziai Nagydíjat, mögötte csapattársa, Rubens Barrichello és David Coulthard végzett. Hakkinen csak a hatodik helyen futott célba a versenyen, melyen minden megtörtént.
Michael Schumacher nyilatkozata:
"Azt hittem, mindennek vége, amikor a futam elején elhagytam az aszfaltot. Szerencsém volt, hogy gond nélkül sikerült megúsznom az esetet. A verseny az esős időszak során dőlt el, akkor ugyanis öt-hat másodperccel gyorsabb voltam a többieknél. Ez az óriási előny valószínűleg az intermediate gumik érdeme, mert a legtöbb pilótával ellentétben a szerelők nekem ilyen abroncsokat raktak föl. Gondoltuk, hogy a monszun után gyorsan felszárad az aszfalt, persze nem mehettünk biztosra. Ez tehát kicsit kockázatos húzás volt, hiszen szinte ömlött az eső, de szerencsére bejött. Bár meggyőző fölénnyel vezetek a bajnokságban továbbra is ugyanolyan intenzíven kell dolgoznia mind a csapatnak, mind nekem, mint eddig. Úgy érzem, a jövőben jóval nehezebb dolgunk lesz, mint ma volt."
Már a rajt előtt két meglepetés is érte a Malajziai G.P. résztvevőit. Egyrészt az elmúlt két napban tapasztalt 40 fokos hőség csökkent 35-re, másrészt vasárnapra megteltek a lelátók, az előzetesen jósoltnál sokkal többen látogattak ki a helyszínre.

Maga a rajt nem ment simán. Előbb Frentzen Jordanjének támadt műszaki problémája, ezért csak a mezőny végéről indulhatott volna, azonban Fisichella ügyetlensége megmentette a németet. A benettonos ugyanis túlszaladt saját rajtkockáján, majd keresztben az aszfalton megállt. Következhetett hát még egy felvezető kör, mely után a szabályok értelmében Fisichellának az utolsó pozíciót kellett elfoglalnia. Nála is rosszabbul járt viszont Juan Pablo Montoya, akinek az autója be sem indult, ezért a kolumbiai csak a boxból eredhetett a többiek után.

A fények kialvását Michael Schumacher csípte el a legjobban, s fordulhatott elsőként. Mögötte már jóval nagyobb volt a kavarodás, ugyanis öccse, aki szintén jól kapta el a rajtot, megpördült. A csodának köszönhetően azonban mindenkinek sikerült kikerülnie a forgalommal szemben, a kanyar közepén veszteglő Williamset. Barrichello csapott le a második helyre, majd Trulli, Coulthard, Frentzen, Verstappen, Villeneuve, Panis és kilencedikként Hakkinen következett. Ralf utolsó előttiként követhette őket.

A harmadik körben, mikor már megszilárdulni látszott a sorrend, a Ferrarik okoztak bonyodalmat: ugyan abban a kanyarban, teljesen egyszerre hajtottak a kavicságyba, de mindkettőjüknek sikerült visszakecmeregnie az aszfaltra.(A fűnyírásban Barrichello volt a jobb, ugyanis megelőzte Schumit.)

Rubens Barrichello:
"Mázli volt, hogy a Michaellel közös fűnyírásunk után vissza tudtunk állni, bevallom megfordult a fejemben, hogy vége. Szerencsére azonban csak két kisebb szárny tört le a kasztniról A döntő pillanat az első kerékcsere volt, amikor intermediate-eket tetettünk fel az esőgumik helyett. Még gyorsabbak is lehetettünk volna, ha az egyik szerelőm nem tesz fel véletlenül egy slicket, aminek a kicserélésével sok idő elment, a motorom pedig lefulladt, s az újraindításhoz is idő kellett. Örülök a második helynek, izgalmas verseny volt."
Trulli találta hát magát az élen, ám nem sokáig élvezhette a poszt előnyeit, mert szinte azonnal szakadni kezdett az eső. Habár a safety car rögtön bejött, mégis majdnem az összes autó megjárta a sóderágyakat. Kicsúszott, s már vissza sem tért Villeneuve, Bernoldi, Heidfeld, Montoya, míg Trulli és Coulthard csak rövidebb időre hagyták el a betont. Természetesen a box azonnal megtelt, a szerelők vizes vagy intermediate - ugyanis nem mindenhol esett, bőven maradtak száraz pontok - abroncsokat raktak föl a gépekre. A Ferrarisok - szokásukhoz híven - ismét nem tudtak választani, ezért tartott Barrichello pit-stopja bő egy percig, míg a közvetlenül a brazil mögött várakozó Schumacher papucsait 8 szekundum alatt sikerült lecserélni.

A pályára visszatérve, a biztonsági autó mögött Coulthard vezetett Frentzen, Verstappen, Hakkinen, Trulli és Alesi előtt. Barrichello és Schumi csak 10. és 11. volt.

Tíz forduló elteltével újra felgyorsíthattak a pilóták, s ekkor igazi autóversenyt láthatott a közönség: a kocsik oda-vissza előzgették egymást. Leginkább Michael Schumacher érezte magát otthon a nedves körülmények között, s öt kör alatt mind a tíz előtte haladó autót maga mögött hagyta. A háromszoros világbajnok valószínűleg a 13. fordulóra a legbüszkébb, ugyanis akkor Frentzenen, az öccsén s legnagyobb riválisán, Hakkinenen sikerült túljutnia. (A magyar nézőnek valószínűleg a közhelyként ható szólás "mint kés a vajon" járhatott leginkább az eszében, azonban még ez sem adja vissza pontosan azt a könnyedséget és magabiztosságot, mellyel Schumi átvágta magát a mezőnyön.)

David Coulthard:
"Nagyon nehéz futamon vagyunk túl, a bokáig érő vízben szinte lehetetlen volt a pályán tartani a kocsit. Épp ezért döntöttünk úgy, hogy esőgumikat rakatunk föl az átmenetiek (intermediate) helyett. Az egy kiállásos taktikám jó volt, hiszen Michael is ezt választotta. A harmadik hely jó eredmény egy ilyen körülmények között."
A sorrend a 18 kör végére valamelyest rendeződött, s a Michael Schumacher, Barrichello, Coulthard, Verstappen, Hakkinen, Ralf Schumacher felállásban állapodott meg. Utóbbi két pilóta azonban ekkor újra a csapatához látogatott, hiszen a 35 fokban meglehetősen gyorsan kezdett párologni a csapadék. Ők máris feltetették a slickeket, s tankoltak is, azonban választásuk nem bizonyult igazán nyerőnek: Schumi ugyanis - utolsó előttiként, Marques még őt is túlszárnyalta, ám defektet is kapott - csak harminc kör elteltével hajtott a depoba. Addig pedig körönként öt-hat másodpercet vert a harmadik Coulthardra, s már több mint egy perccel haladt Barrichello előtt! Ugye, fölösleges mondanom, hányadikként tért vissza?

A két Ferrarit Coulthard, Ralf Schumacher, Verstappen, Hakkinen és Frentzen üldözte tisztes távolságból. Főleg az Arrows, a Mclaren és a Jordan hármasának csatája volt látványos, de a tavalyi Peugeot, immár Asiatech nevű ,,szuperhajtóművel" sehogy sem bírt a gyári Mercedes és a Honda...

Harminckilenc izgalmakban gazdag kör után a kis Schumi látogatott harmadszor is a garázsába, majd a többiek is hasonlóan cselekedtek, kivétel Michael Schumachert és Coulthardot, akik - mint kiderült - egy kiállásos taktikán voltak.

Az utolsó fordulók kiemelendő eseményét Hakkinen feltámadása szolgáltatta, a finn sorra futotta a leggyorsabb köröket, ám ennek ellenére egyetlen pozíciót sem volt képes előre jönni. (S ha belegondolunk, a körrekordok eléréséhez nem is kellett magát túlzottan megeröltenie, hiszen ez volt a futam első és utolsó szakasza, melyben könnyű autók száraz aszfalton száguldhattak. A csaknem egy perccel a finn előtt haladó Schumachernek pedig esze ágában sem volt sietni.)

A Malajziai Nagydíj végeredménye:
1. M. Schumacher
2. Barrichello
3. Coulthard
4. Frentzen
5. R. Schumacher
6. Hakkinen
A kockás zászló lecsapódásáig már nem változott a tankolásokat követően kialakult Schumi, Barrichello, Coulthard, Frentzen, Ralf Schumacher, Hakkinen sorrend, így a világbajnoki cím védője megnyerte sorozatban hatodik futamát is. Michael Schumacher élete 46. sikerével megerősítette vezető helyét a pontversenyben is.