Miklós
-7 °C
2 °C

Barrichello békét kötött a Ferrarival

2001.03.30. 14:50
Rubens Barrichello, aki a hét elején bírálta csapatát - nem kap Schumacherrel egyenlő esélyeket, s csupán második számú pilótaként kezelik - csütörtökön egy sajtótájékoztató keretében rendezte kapcsolatát mind az istállójával, mind csapattársával.
"Azt hiszem, közelebb állok Michaelhez, mint valaha" - kezdte Barrichello a Ferrari csütörtöki interlagosi sajtótájékoztatóján. "Úgy érzem, a Scuderia mindent megtesz azért, hogy győzzek vasárnap. Most már csak rajtam múlik, mit tudok kezdeni a kínálkozó lehetőséggel, s megnyugtathatom a szurkolóimat, én nem fogok hibázni."

Rubens Barrichello és Michael Schumacher
Rubinho az elmúlt hetek istállóbeli villongásaiért az újságírókat tette felelőssé. "Az egész másodpilóta ügy csupán a tollforgatók koholmánya. A nyilatkozataimat jól kiszínezték, s úgy már teljesen mást jelentettek. Júliusban terveztem, hogy elkezdek tárgyalni az olaszokkal a szerződésem meghosszabbításáról, de lehet, hogy a mostani hazug szalagcímeknek köszönhetően csökkentek az esélyeim az újabb megállapodást illetően. Nagyon dühös lennék, ha olyan kijelentések miatt kellene távoznom, amelyek a valóságban sosem hangzottak el" - füstölgött a brazil.

Végül még egy gondolat erejéig visszatért a pilótasorrendre. "Nem akarok örökké kettes számú pilóta maradni, mert minden nap a győzelem jár az eszemben. Szerintem annak ellenére is van esélyem nyerni, hogy Schumacher a csapattársam".

Nem tudom, önök hogy vannak vele, de mintha Barrichello az utolsó mondataival önmagának mondott volna ellent.

Az eddigi hallgatást követően, csütörtökön végre Schumi is megszólalt az esettel kapcsolatban. "Rubenset igazi ellenfélként kezelem, aki veszélyes lehet a világbajnoki címért folytatott harcban. Nagyon keményen kell dolgoznom, ha magam mögött akarom tartani. A malajziai futamon nehéz pillanatokat éltünk át, Barrichello azt sérelmezte, ahogyan megelőztem. Ezt a problémát azonban már négyszemközt rendeztük. Szerintem nem volt annyira komoly az ügy, mint azt az újságok írták, mi az eset után leültünk és megbeszéltük a történteket. Én úgy gondolom, hogy a kapcsolatom Rubensszel eddig remek volt, s ez a Malajziában történtek után sem változott" - hűtötte le a kedélyeket a háromszoros világelső.

A Jaguárt kirabolták, a depo úszik ...

Brazíliában nincs is szükség semmilyen botrányra, épp elég az, amely a pálya állapota miatt robbant ki. Nem elég, hogy az aszfalt hepehupásabb, mint valaha, s hogy a munkások még csütörtökön(!) is dolgoztak rajta, aznap éjszaka még a sajtóközpont is beázott, a boxokat pedig valósággal elöntötte a víz. Mindezt tetézi a rossz közbiztonság, a bűnözés már a paddockban is felütötte a fejét. A Jaguar garázsából ugyanis elloptak hat laptopot, melyek értéke szinte felbecsülhetetlen a csapat mérnökei számára. A számítógépek programjai tárolják ugyanis az autókra vonatkozó összes információt, melyek nélkül lehetetlen a pályaviszonyoknak megfelelően beállítani a négykerekűeket.

További hírek és a főszereplők nyilatkozatai

Toyota-álomajánlat Schumachernek

Szenzációs ajánlatot kapott Michael Schumacher, a Forma-1 háromszoros világbajnoka. A Toyota olyan szerződést kínál neki, melynek "részleteit" maga a pilóta diktálhatja.

Michael Schumacher
Német és olasz lapértesülések szerint a világ harmadik legnagyobb autógyártója, amely jövőre kapcsolódik be az autós gyorsasági világbajnokság küzdelmeibe, szinte egy üres papírt dugott a Ferrari szupersztárjának orra alá. A biankó szerződés lényege, hogy Schumacher maga írhatja be az összeget, meghatározva mennyit szeretne keresni, sőt, álomcsapatát is összeállíthatja.

A világbajnok szerződése 2002-ben jár le a maranellói istállónál. "Csak a szezon végén kezdjük meg a tárgyalásokat a hosszabbításról" - mondta Willi Weber, Schumacher menedzsere. "Nem hajt a tatár, nem kell sietnünk. Természetesen a Ferrari áll az első helyen, mivel Michael ennél a csapatnál végre megtalálta azt a közeget, amelyről mindig is álmodott. Azért semmi sem lehetetlen, így a Toyota is szóba jöhet..."

Maga a pilóta is megerősítette, hogy pillanatnyilag nem foglalkoztatja a mesés ajánlat: "Még két évet biztosan a Ferrarinál töltök, sőt, lehet, hogy az idény végén meghosszabítom a kontraktusom a maranellóiakkal. Legfőbb vágyam, hogy az istálló segítségével egy új Ferrari-érát teremthessek meg. Erre meg is van minden lehetőségem, ugyanis a mi autónk a legjobb a mezőnyben. De a McLaren valószínűleg nemsokára magára talál, s az igazi verseny csak akkor fog kezdődni" - mondta Schumacher, aki ezután brazíliai esélyeiről beszélt.

"Az ausztráliai és a malajziai nehéz futamokon bizonyítottuk be az autó megbízhatóságát, így optimistán várjuk a folytatást. Soha nem lehetünk ugyan biztosak a soron következő verseny sikeres befejezésében, de az biztos, hogy a csapat kiemelkedő munkát végzett a felkészülés során" - vélekedett a tavaly szeptemberi monzai futam óta veretlen német sofőr.

Schumacher szerint a sepangi versenyhez hasonlóan Interlagosban is sok múlhat az időjáráson: "Újabb kemény futam vár a pilótákra és az autókra. Valószínűleg nagyon meleg lesz, és a páratartalom is gondokat okozhat. De remélem, hogy a legutóbbinál kevesebb probléma merül majd fel."

Ferrari sztárjáról néhány helyi újságban azt írták, hogy részesedést kíván vásárolni a Sauber-Petronas istállónál. Kiderült azonban, hogy ez csak egy brazil riporter kitalált sztorija volt: az újságíró meglepő módon szűkölködött Forma-1-es hírekben, ezért beindította fantáziáját...

Forma-1 - Brazil Nagydíj: reménykedő McLaren

Mika Hakkinen
"Minden versenyen bízunk a győzelemben, s Brazíliában is a végső siker a fő célunk. A West-McLaren-Mercedesszel együtt a lehető legkeményebben dolgoztam azért, hogy elérjem a várt eredményt" - szólt a kétszeres világbajnok Mika Hakkinen.

A finn pilóta az idénynyitó melbourne-i, majd a másfél héttel ezelőtti sepangi futamon sem szerepelt jól, 19 pont a hátránya az eddig még veretlen német Michael Schumacherrel szemben. Hakkinent ez nem zavarja, töretlenül bízik a jóval sikeresebb folytatásban.

David Coulthard egyelőre - holtversenyben a brazil Rubens Barrichellóval - a pontverseny második helyén áll, az Ausztrál GP-n 2., a Malajziai Nagydíjon 3. volt, így nagy várakozással tekint az újabb rajt elé: "Az interlagosi pálya kiváló fizikai felkészültséget igényel. Télen sokat tettem ennek érdekében, így nem kell aggódnom. A McLaren-csapat mindig sikeres volt Brazíliában, így a jó sorozat folytatását várom a hétvégén."

Emerson Fittipaldi 1974-es sikere óta a wokingi istálló pilótái még további nyolc alkalommal (Interlagosban 5-ször, Jacarepaguában 4-szer) diadalmaskodtak az eddigi Brazil Nagydíjakon.

Lehet, hogy ismét esni fog?

Könnyen elképzelhető, hogy a Malajziai GP után a vasárnap sorra kerülő Brazil Nagydíjat is az eső teszi még "érdekesebbé". A tapasztalatok szerint ebben az évszakban az interlagosi pályán és környékén legalább olyan kiszámíthatatlan az időjárás, mint a Távol-Keleten. Sao Paulo körzetében az eget szinte folyamatosan esőfelhők borítják, s a meteorológusok további borús napokat jósolnak.

A március 18-i sepangi futam még napos időben kezdődött, majd szinte másodpercek alatt hatalmas zivatar okozott komoly gondot. Tíz körön át a biztonsági autó vezette a mezőnyt, majd a mindenkinél többet kockáztató Ferrari-csapat két pilótája, a háromszoros világbajnok német Michael Schumacher, valamint a brazil Rubens Barrichello hatalmas fölénybe került.

A Forma-1-es világbajnokság állása a 2. futam után:
pilóták:
1. M. Schumacher (német, Ferrari) 20 pont
2. Coulthard (skót, West-McLaren-Mercedes) és Barrichello (brazil, Ferrari) 10-10
4. Frentzen (német, Jordan-Honda) 5
5. Heidfeld (német, Sauber-Petronas) 3
6. R. Schumacher (német, BMW-Williams) 2
7. Raikkönen (finn, Sauber-Petronas) és Hakkinen (finn, West-McLaren-Mercedes) 1-1

konstruktőrök:
1. Ferrari 30 pont
2. West-McLaren-Mercedes 11
3. Jordan-Honda 5
4. Sauber-Petronas 4
5. BMW-Williams 2

Forma-1 - Brazil Nagydíj: menetrend, a pontverseny állása

Vasárnap az interlagosi pályán kerül sor az 52. Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság harmadik futamára, a Brazil Nagydíjra. A dél-amerikai országban eddig 28 versenyt rendeztek, a jelenlegi helyszín 18, míg 10 alkalommal lehetett házigazda. A mostani mezőnyből három pilóta volt már első a Brazil GP-n: a német Michael Schumacher (Ferrari) háromszor, a finn Mika Hakkinen (West-McLaren-Mercedes) kétszer, míg a kanadai Jacques Villeneuve (BAR-Honda) egyszer nyert.

A tavalyi - botrányokkal kísért - verseny időmérő edzésén több reklámtábla leszakadt, az egyik kishíján eltalálta a francia Jean Alesi (Prost) autóját. Az első sorba a West-McLaren-Mercedes két pilótája, Hakkinen és a skót David Coulthard került, míg a Sauber-Petronas biztonsági okokból nem indította a brazil Pedro Dinizt és a finn Mika Salót.

A futam második körében M. Schumacher állt az élre, majd Barrichello és Hakkinen átmeneti elsősége után nagy fölénnyel diadalmaskodott. A háromszoros világbajnok sztárpilóta mögött az olasz Giancarlo Fisichella (Benetton) és a német Heinz-Harald Frentzen (Jordan-Mugen-Honda) gyüjtött be 6, illetve 4 pontot. Eredetileg Coulthard ért célba a második helyen, de őt a technikai előírások megsértése miatt kizárták.

A Brazil Nagydíj menetrendje
március 30., péntek: szabadedzés: 16 és 18 ó
március 31., szombat: szabadedzés: 14 és 15.15 ó, időmérő edzés: 18 ó
április 1., vasárnap: bemelegítő edzés: 14.30 ó
Brazil Nagydíj: 19 ó (1 kör: 4.309 km, a versenytáv: 71 kör, 305.909 km)

Körrekord edzésen: Hakkinen (finn, West-McLaren-Mercedes, 2000) 1:14.111 p (átlag: 209.313 km/ó)
Körrekord versenyen: M. Schumacher (német, Ferrari, 2000) 1:14.755 p (átlag: 207.510 km/ó)