Egy defekt okozhatta Alboreto balesetét

2001.04.26. 20:33
Huszonnégy órával a szerencsétlenség után még mindig teljes homály fedi a baleset körülményeit. Tény, hogy a bal-hátsó abroncs szétroncsolódott, azonban szemtanúk hiányában eddig semmi nem biztos a tragédiával kapcsolatban.
Eddig semmi nem derült ki

A csütörtöki vizsgálatok után is teljes homály fedi az Alboreto-baleset okait. A nyomozást nehezíti, hogy egyetlen szemtanúja sem volt a halálos ütközésnek, mely a Berlin melletti Lausitzring oválpályáján történt.

Az első feltételezések szerint Alboreto Audija mintegy 300 km/h-s sebességgel haladt az egyik egyenes végén, amikor valami miatt az aszfaltot övező betonfalnak ütközött, majd átrepült a kerítésen, s többször megfordulva a tengelye körül, a fűben landolt.

A gép teljesen összeroncsolódott, s a fekete doboz is megsérült, így a szerencsétlenség rekonstruálása igen nehéznek ígérkezik. Eddig a legvalószínűbb feltételezés az, hogy egy defekt okozta a tragédiát, ugyanis a kocsi bal-hátsó gumija darabokra szakadt, míg a másik három felülete nem sérült meg.

Alboreto biztosan nem hibázott

Hans-Jörg Fischer, a Lausitzring igazgatója kizártnak tarja, hogy a balesetet az aszfalt egyenetlensége okozta volna, hiszen a pálya mindössze nyolc hónapja épült. Valamint elmondta, hogy az első mentőautó két, a mentőhelikopter pedig öt perccel a karambol után érkezett a helyszínre, de már egyik sem tudott segíteni: a pilóta belehalt fejsérüléseibe.

Dindo Capello, Alboreto barátja és kollégája a következőket nyilatkozta: "Michele egyenesben száguldott, tehát az biztos, hogy ő nem hibázott. Az Audi mérnökei szerint a kocsival sem történhetett semmi, ezért máshol kell keresnünk a hibát, ami egyelőre rejtély".

Az eset színhelyét a német hatóságok lezárták, földön nem is lehet közel kerülni a roncshoz, csupán helikopterről sikerült néhány felvételt készíteniük a fotóriportereknek.

Az ügyben két vizsgálat is folyik, egyiket a cottbusi ügyészség, a másikat az Audi indította, de eddog még egyik sem jutott szinte semmilyen eredményre.

Alboreto holttestét csütörtök este vetik alá a boncolásnak, majd annak végeztével azonnal Olaszországba szállítják, ahol pénteken Milanóban helyezik örök nyugalomra.

"Úriembert, remek pilótát és jó barátot vesztettünk el"

Az elhunyt autóversenyző volt ellenfelei, barátai és kollégái mindannyian megrendülve fogadták társuk halálhírét.

Alain Prost: "Michele volt az első igazi ellenfelem a Forma-3-ban, majd a legnagyobb riválisom 1985-ben, amikor megnyertem az első világbajnoki címem. Mindig korrekten, úriemberként viselkedett, mind a pályán, mind azon kívül, remek kapcsolatban voltam vele. Alboreto örökké a karrierem egyik legszebb és legfontosabb szakaszára fog emlékeztetni."

Niki Lauda 1982 és 1985 között versenyzett együtt a Forma-1-ben a milanói pilótával.

"Nem tudom mi történhetett a baleset előtt, de az biztos, hogy Alboreto remekül vezetett. Nem hiszem, hogy lenne valaki is, aki bármi rosszat tudna mondani róla. - szólt a háromszoros világbajnok - Michele az autósport megszállottja volt, már csak kedvtelésből vezetett, semmi más, csupán a száguldás iránti szenvedélye ültette a volán mögé."

Giancarlo Minardi, akinek a csapatában 1994-ben Alboreto befejezte Forma-1-es karrierjét: "Különösen szoros kapcsolat fűzött Micheléhez, s nem csak azért, mert egy ideig a versenyzőm volt. Az egyik legszebb győzelmem is neki köszönhetem, még 1981-ben, egy Forma-2-es viadalon, Misanóban az én autómmal nyert. A barátságunk ekkor kezdődött, szomorú, hogy íly módon kellett véget érnie."

A Ferrari csapatból három szerelő, aki 1984 és 88 között dolgozott Alboretóval, még ma is a Scuderia tagja.

Egyikük, Oreste Giovanni egy kedves emlék felidézésével emlékezett az elhunyt versenyzőre: "Amikor Michele első kislány megszületett, annyira boldog volt, hogy az istálló minden tagját befizette egy kenyai és egy Maldív-szigeteki utazásra".

Ivan Capelli, ex-Ferrari pilóta szerint Alboretóval az "olasz autósport történetének egy darabja száll sírba".