Hakkinen drámája lett Schumacher szerencséje

2001.04.29. 17:39
Hakkinennek nem hozott szerencsét élete 150. F-1-es futama. A finn a Spanyol Nagydíj utolsó körbében 40 másodperccel vezetett, ám autója felmondta a szolgálatot. A 10 pont így Schumacher ölébe hullott, a második az újonc Montoya, a harmadik a rég nem látott Villeneuve lett.
A verseny előtt a Spanyol Nagydíjat mindenki a most bevezetett kipörgésgátló és automata váltó miatt tartotta leginkább érdekesnek, s az új berendezések már a startnál éreztették hatásukat.

Coulthard és Frentzen beragad

Michael Schumacher
fotó: EPA
Coulthard autója ugyanis minden bizonnyal a legújabb rajtot segítő rendszer, az úgynevezett "launch-kontrol" miatt a felvezető kör előtt beragadt, így a skót csak az utolsó kockáról indulhatott. Még nála is szerencsétlenebb volt Frentzen, akivel a vörös fények kialvásakor történt ugyanez, így csak másodpercekkel később eredhetett a többiek után.

Nem volt azonban ilyen gondja Michael Schumachernek, aki szinte tökéletesen csípte el a startot, s vezetett az első kanyarban Hakkinen, Barrichello, Ralf Schumacher és Trulli előtt. Hatodikként a futamnak a 12. pozícióból nekivágó Montoya fordult.

Coultharddal kezdtük, folytassuk is vele: a skót már az első körben elvesztette elülső szárnyát, mely miatt húsz másodpercen át időzött a depóban, azonban vissza állt, s ha 22-ként is, de folytatta a versenyt.

Schumi és Mika repült

Az élen a sorrend hamar megszilárdult, Schumi és Hakkinen között két szekundum környékén állandósult a különbség, míg a többiek között öt-öt másodperces intervallumok alakultak ki.

A menők közül elsőként Ralf szállt ki, a legutóbbi futamgyőztes a 20. körben kicsúszott, s elsüllyedt a kavicságyban. A pályán a Trulli-Montoya csata okozott izgalmakat, melyet utóbbi nyert meg a boxban, köszönhetően szerelői remek munkájának.

A vezető duóból Schumi tankolt először, Hakkinen négy forulóval tovább maradt az aszfaltom, ám az előzés nem sikerült, így a pit-stopok után vissza állt az eredeti sorrend: Schumi, Hakkinen, Barrichello, Montoya, Villeneuve, Trulli.

A McLaren a boxban előzött

A következő kerékcseréig ismét nyugodt száguldással teltek a körök, s újra Schumacher látogatott előbb szerelőihez. Ez alatt azonban Hakkinen repült, olyannyira, hogy még egy majd' 10 szekundumnyi boxbeállással is simán átvette a vezetést a ferraristól.

Schumacher lassulásában valószínűleg közrejátszott Barrichello kiállása is. A brazil előbb kicsúszott, majd visszajött, ám egy depóban tett kiállást követően végleg feladta a küzdelmet. Minden bizonnyal a már San Marinóban is rendetlenkedő bal-első felfüggesztéssel volt gond. Nos csapattársa búcsúja után Schumi három másodperces hátránya mindössze féltucat forduló alatt megtízszereződött, Hakkinen pedig megállíthatatlanul száguldott idei első győzelme felé.

Hakkinen drámája

Hakkinent Coulthard szállítja vissza a boxba
fotó: EPA
Mind a McLaren-garázs, mind a közönség elkönyvelte már a finn győzelmét, amikor az utolsó körben a kétszeres világbajnok gépe hirtelen lelassult, majd füstöt eregetve a hátuljából leparkolt a pálya szélén. Schumacher természetesen - bár már ő is szinte lépésben haladt - megnyerte a futamot.

Másodikként a remekül vezető Montoya futott be, a harmadik pedig a dobogón 1998 óta nem látott Villeneuve lett.

Trulli végzett a negyedik helyen, sarkában azzal a Coultharddal, aki az utolsó pozícióból küzdötte fel magát. A megmaradt egy pontot pedig Heidfeld zsebelhette be.

Mika kiszállt a VB-harcból?

Michael Schumacher élete 47. F-1-es sikerét ünnepelhette, azonban nagyon sportszerűen, ezt a szokásosnál visszafogottabban tette, sőt még a Coulthard által a depóba fuvarozott Hakkinent is megpróbálta vigasztalni. Látszólag az erkölcsi győztes finn nem volt túl elkeseredett, azonban mivel az összetettbeli hátránya már 32 pont kerpeni vetélytársával szemben, valószínűleg búcsút mondhat a világbajnoki reményeinek.

A dobogósok nyilatkozatai

Michael Schumacher:

"Eseménydús verseny volt, melyet végül szerencsével sikerült megnyernem. Sajnálom Mikát, borzasztó érzés az utolsó körben veszíteni. Velem is történt már hasonló dolog a múltban, ez a motorsportok velejárója. A második kerékcserém után az autó iszonyúan vibrált, ezért lassítottam, remélem a felfüggesztések hibáját hamar sikerül megoldanunk."

Juan Pablo Montoya, aki ötödik F-1-es versenyén először ért célba, s mindjárt a második helyre:

"Fárasztó verseny volt, melyben sokat segített a remek rajtom, amit a launch-controlnak köszönhetek. Örülök, hogy végre megláttam a kockás zászlót, annak pedig végképp, hogy dobogóra is állhattam."

Jacques Villeneuve:

"Az utóbbi évek kemény munkája után már megérdemeltük ezt az eredményt. Köszönöm a csapatnak a segítséget."

A Spanyol GP végeredménye

1.M. Schumacher
2.Montoya
3.Villeneuve
4.Trulli
5.Coulthard
6.Heidfeld