További Forma-1 cikkek
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
- Mintha szabály lenne rá: Szuzukában is Verstappené a pole pozíció
- Kicsúszás, eső, 50 perces várakozás – így telt a Formula–1 pénteki programja
Button:"Álmom, hogy Ferrarit vezethessek"
A lap úgy tudja, hogy a Ferrari vezetői a 21 éves angolt szemelték ki a kerpeni helyettesének, s máris három évre szóló, 2003-ban életbe lépő, 24 millió fontos szerződést kínáltak neki.
Button, aki tavaly a Williamsben mutatkozott be a Forma-1-ben, ám idén az igen gyenge autóval rendelkező Benettonhoz került kölcsönbe, szívesen ülne át egy Ferrariba.
"Minden pilóta álma, hogy egyszer Ferrarit vezethessen, hiszen ők a világbajnokok. A Scuderia pillanatnyilag a legjobb F-1-es istálló, de ennél többet nem mondhatok a jövőmmel kapcsolatban" - nyilatkozta Button, aki 2002 végéig biztosan a Benettonnál marad, azonban akkor sem válik szabadon igazolhatóvá, hiszen a Frank Williamssel kötött megállapodása csak egy szezonnal később jár le.
Nagyon valószínű azonban, hogy a BMW-motorokkal induló csapatnál nem lesz számára hely, mert Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya is remekül szerepel, Sir Frank pedig nagyon elégedett velük.
Amint látjuk tehát minden út Maranellóba vezet, de az itáliaiak eddig még nem erősítették meg - s ha igaz, még akkor sem fogják - a brit lap értesüléseit.
Schumacher még bízik Hakkinenben
Nem foglalkozott a Button-üggyel Michael Schumacher sem, a vasárnapi Spanyol Nagydíj győztese inkább Hakkinenről beszélt.
"Én mindig tudtam, hogy Mika fel fog támadni a gyenge szezonkezdet után, s ez Barcelonában meg is történt volna, csak hogy a szerencse közbe szólt. Hakkinennek eddig semmi sem sikerült, de szerintem a sorsa hamarosan változni fog, s akkor ismét remek csatákat vívhatunk" - vigasztalta kollégáját Schumacher.
Maga Hakkinen - aki az utolsó körben kuplung hiba miatt állt ki - már közel sem ilyen derülátó a világbajnoki esélyeivel kapcsolatban.
"A bajnoki címre már nincs sok sanszom - mondta a kétszeres világelső - Természetesen nagyon nagyon csalódott vagyok. Nem szomorú, csupán csalódott. Senki sem számított erre a befejezésre, hiszen a kocsi végig remekül ment."
A hiba oka sosem fog kiderülni
A McLaren problémájáról Adrian Newey, az istálló technikai igazgatója nyilatkozott bővebben: "Mika kocsijában a kuplunggal történt valami, azonban azt, hogy mi volt pontosan a hiba, valószínűleg sosem fogjuk megtudni, mert a legtöbb alkatrész, köztük a bizonyíték is, porrá égett".
A másik McLaren-pilótának, Coulthardnak is voltak technikai gondjai: a skót motorja a felvezető kör előtt lefulladt.
"David az indulás pillanatában valamit a megszokottól eltérően csinált, de az indulást segítő rendszernek így is működnie kellett volna, tehát a versenyző nem okolható a történtek miatt" - tette még hozzá Newey.
A Ferrari már kedden tesztel
A következő, Osztrák Nagydíjra való felkészülést az angolok gondjainak ellenére a Ferrari kezdi meg leghamarabb, a teszpilóta Badoer már kedden körözni fog Fioranóban. Ross Brawn és csapata ugyanis minél hamarabb ki akarja deríteni, mi okzza a ferrarik kerékfelfüggesztésének a hibáját, amely miatt San Marinóban Schumachernek, Spanyolországban pedig Barrichellonak kellett feladnia a versenyt, s a későbbi győztes csapattársnak is csupán lépésben sikerült befejeznie a futamot.
A lapok Hakkinent dicsérik
Végül nézzük, hogyan értékelte a nemzetközi sajtó a Spanyol GP-n történteket.
La Repubblica (Olaszország): "Hakkinen megérdemelte a győzelmet, ám sikere méterekkel a cél előtt elfüstölgött"
The Sun (Nagy-Britannia): "Alig egy kilométer kellett volna Hakkinen sikeréhez, futam drámai körülmények között ért véget"
El Pais (Spanyolország): "Fortuna Schumacherre mosolygott"