Alakul az új versenysorozat

2001.05.19. 20:20
Egyre komolyabbá válik a Forma-1 konkurenciája, ugyanis az autógyártók saját szövetséget alakítottak, melynek célja egy új autós széria elindítása.
Pénteken Milanóban megalakult az Európai Autókonstruktőrök Szövetsége, melynek célja, hogy 2008-tól kezdve egy új, együléses autóverseny-sorozatot indítson el. Az új szériában a mostani Forma-1 tagjai, a BMW, a Daimler-Chrysler, a Fiat, a Ford és a Renault versenyeznének, s kijelentették, hogy várják újabb gyárak csatlakozását is.

A létrehozandó sorozatban több pénz van, mint az F-1-ben

A függetlenedési törekvés oka, hogy a gyártók által rendezett bajnokságban a közvetítési díjakból jóval nagyobb mértékben részesülhetnének a csapatok, illetve azoknak motorszállító vállalatai.

Az F-1-es csapatok és a Nemzetközi Autósport Szövetség között létező megállapodás 2007-ben jár le, ezért indulna az új versenysorozat 2008-ban.

A szövetség elnökévé egyébként Paolo Cantarellát, a Fiat egyik vezetőjét választották, megbízatása egy évre szól, majd egy másik cég első embere foglalhatja el - ugyancsak 12 hónapra - a helyét.

A McLarennél nem lesz rangsor a versenyzők között

Ez a dátum pillanatnyilag még igen távolinak tűnik, nem úgy, mint 2001 május 27-e, az idei Monacói Nagydíj napja.

Az egy hét múlva sorra kerülő viadalra, melyet sokan a vb fénypontjának tartanak, már szinte minden istálló befejezte felkészülését.

A legutóbbi futam győztese, a McLaren Valenciában tréningezett a héten, s a tesztek oly jól sikerültek, hogy előbb Hakkinen, majd Coulthard javította meg a hivatalos pályacsúcsot.

Ron Dennis csapatfőnök azt is bejelentette, hogy a szezon hátralévő versenyein - annak ellenére, hogy a finn hátránya 34 pont a skóttal szemben - nem állítanak fel sorrendet Coulthard és Hakkinen között: mindkét pilóta továbbra is azonos bánásmódban részesül, azaz egyforma autót kap.

Dennis már a jövő évi versenyzői szerződésekről is ejtett néhány szót, elmondta, hogy a McLarennek nem áll szándékában változtatni, vagyis több mint valószínű, hogy 2002-ben is Mika Hakkinen és David Coulthard kormányozhatják az ezüstnyilakat.

Schumacher megtartaná Barrichellót

A vasárnap Zeltwegben történtek után Barrichellónak - a brazil csak többszöri felszólítás után volt hajlandó elengedni Schumachert - egyáltalán nem ilyen biztos a helye a Ferrarinál.

Michael Schumacher azonban szeretné, ha továbbra is a dél-amerikai maradna a csapattársa.

"Rubinho egy nagyon gyors pilóta, s mindemellett remek társ is. A világbajnokság megnyeréséhez azonban néha a hétvégihez hasonló döntésekre is szükség van, s tudom, ezt nem könnyű elfogadni. Lehet, hogy az istálló és Barrichello között volt ebből félreértés, azonban nekem semmi problémám sincs a brazillal. Szerintem ő remek munkát végez, s szeretném, ha továbbra is a Ferrarinál versenyezne" - mondta Schumacher.

A háromszoros német világbajnok a héten Fioranóban körözött, - sőt a tréninget még szombaton is folytatta -, s a gyakorlás szünetében a Montoyával történt esetről is beszélt. (Mint ismeretes, Ausztriában a két pilóta autója kis híján összeütközött, s a kerpeni a kolumbiait okolta a történtekért.)

"A futam után megnéztem a videofelvételeket, s megállapítottam, hogy az eset nem volt olyan súlyos, amilyennek az autóból tűnt. Egyszerű versenyszituáció volt: Montoya kissé elfékezte magát, ezért sodródott ki, s majdnem engem is magával vitt. Az ilyesmi sokszor megtörténik, így nem okolhatom a williamsest azért, mert elvesztettem a versenyt. S vissza kell vonnom, amit előzőleg mondtam, azaz Montoya nem veszélyeztetett senkit, s nem viselkedett meggondolatlanul, semmi okom haragudni rá" - vélekedett Schumacher.

S bár a német nem mondta ki, de azt hiszem, mi megtehetjük: Schumacher bocsánatot kért Montoyától.