Miklós
-7 °C
2 °C

Négyszázmilliós állami támogatás a Magyar Nagydíjnak

2001.05.23. 16:59
A magyar kormány felelősnek érzi magát a Magyar Nagydíj sikeréért, ezért az elmúlt évekhez hasonlóan idén is 400 millió forintos támogatást nyújt a viadal szervezőinek - derült ki a tizenhatodik Forma-1-es Magyar Nagydíjjal kapcsolatban tartott sajtótájékoztatón szerdán. A szervezők a tavalyi 2,7 milliárd forintos bevétel után idén 3,2-3,4 milliárd forintos bevételre számítanak a jegyeladásából. Idén nem lesz türelmi zóna, és a rendőrség minden eddiginél nagyobb mértékben segíti a szervezőket, s biztosítja a pálya zavartalan és gyors megközelítését, illetve elhagyását.
A 2001. évi, tizenhatodik Forma-1-es Magyar Nagydíjjal kapcsolatban tartott sajtótájékoztatót szerdán a Hungaroring Rt. vezetősége, melyen jelen volt Palik László, az Rt. elnök-vezérigazgatója és Deutsch Tamás ifjúsági- és sportminiszter is.

A kormány szívügyének érzi a Forma-1-et

Az összejövetel "első körében" a sportminiszter a kormány és a Magyar Nagydíj közötti kapcsolatokról beszélt. Deutsch elmondta, hogy a Hungaroring Rt. részvényeinek 80 százaléka állami tulajdonban van, így a kormány különösen felelősnek érzi magát a XXI. század első Magyar Nagydíjának sikeréért. Ezért csakúgy, mint az elmúlt években idén is 400 millió forintos támogatást nyújt a viadal szervezőinek, s arra törekszik, hogy hazánkban a mostani, 2006-ig érvényes szerződés lejárta után is rendezzenek Forma-1-es futamot.

A kontraktus 2010-ig vagy 2011-ig való kibővítése ügyében Deutsch Tamás már tárgyalt is Bernie Ecclestone-nal, a Forma-1-et üzemeltető vállalkozás elnökével, s a megbeszélések az augusztus 17-19. között sorra kerülő Magyar Nagydíjon folytatódnak.

A miniszter arra is felhívta a figyelmet, hogy az idei futam a szokásosnál is jobban hazánkra irányítja a világ figyelmét, hiszen a mogyoródi verseny előtt háromhetes szünetet tart a Száguldó Cirkusz, így még nagyobb várakozás előzi meg a viadalt.

Új központi "torony" épül

A pályán - mint mindig - idén is el kell végezni néhány felújítást, illetve új beruházásokat is létre kell hozni. Ezekkel kapcsolatban Gaál Attila, a Hungaroring Sport Rt. vezérigazgató-helyettese nyilatkozott.

"Idén újabb bukótér aszfaltozására, további rázókövek lerakására, kavicságyas bukóterek kialakítására és további gumifalak kiépítésére van szükség. Mindezek mellett bővíteni kell a boxutcában lévő, védelmi célokat szolgáló üvegfalat, illetőleg a pályára kivezető technikai kapu áthelyezése is a feladatok között szerepel. Sőt, a Marlboro-hidat is arrébb kellet tenni 60 méterrel az első kanyar irányába" - mondta Gaál.

A legnagyobb beruházásról azonban csak ezek után számolt be a vezérigazgató- helyettes: egy teljesen új, háromszintes központi épületet húznak föl a már meglévő mellé, melyben helyet kap egy új, 600 férőhelyes sajtóközpont is. Emellett kibővítik a boxutcát is - két garázzsal -, s a parkoló területe is növekedni fog. A pályán belüli részen megépítenek egy 1700 méter hosszú motocross és off-road pályát, valamint már megteremtették a helyet egy világbajnoki futam rendezésére is alkalmas gokartpálya számára is.

A bevétel növelése céljából a tribünökre szintén bővítés vár: a Hungaroring mintegy 6000 új, a korábbinál kényelmesebb ülőhellyel gazdagodik.

Rekordnézőszám várható

Valószínűleg szükség is lesz a helyekre, hiszen idén minden bizonnyal megdől a tavalyi 200 ezer fölötti nézőszám - mondta Gerstl Péter, a jegyeladásokért felelős Ostermann Forma-1 Kft. vezérigazgatója.

Eddig a belépők 63 százaléka gazdára talált elővételben, ami igen bizató, s jó hír még, hogy a Forma-1 klub tagjai ismét kedvezményekben részesülhetnek. Egy háromnapos, ülőhelyre szóló bérlethez 50 ezer helyett 26 ezerért, míg egy állóhelyre szólóhoz 29 helyett mindössze 10 ezer forintért juthatnak hozzá a magyar személyi igazolvánnyal rendelkező rajongók.

A szervezők a tavalyi 2,7 milliárd forintos bevétel után idén 3,2-3,4 milliárd forintos árbevételre számítanak a biléták eladásából, ami szintén rekorddöntés lenne.

A futam zökkenőmentes lebonyolítása érdekében a rendőrség minden eddiginél nagyobb mértékben segíti a szervezőket, s biztosítja a pálya zavartalan és gyors megközelítését, illetve elhagyását. A verseny leintése után két, két és fél órával már minden néző Mogyoród területén kívül lesz.

Nem lesz türelmi zóna

Végül még egy kényes kérdésről kell szót ejtenünk: a tavaly kisebb vihart kavart türelmi zónát idén nem alakítják ki a nagydíj ideje alatt, a szurkolóknak meg kell elégedniük a verseny okozta örömökkel, amelyek a Hungarorig Rt. vezetői szerint még a legkényesebb ízlésű drukkereknek is teljes kielégülést nyújtanak majd.